3.861 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Bryst betændelse. Bryst betændelse.

For 13 måneder siden fik min hund seks velskabte hvalpe. Hun fik herefter en smule bryst betændelse, det blev behandlet med piller fra dyrlæge.
Nu har hun fået det igen og langt værre end sidst. Hun er IKKE drægtig og hun er IKKE indbildsk gravid.
Selvfølgelig skal hun til dyrlæge, men giver det lige en dags tid. "Malker" hende et par gange i løbet af dagen.

Mit spørgsmål er så, er der noget jeg kan gøre for at slippe for dyrlægen? For kan jo ikke bare ringe derned og så få piller, de vil jo se hende. Og kan jeg spare de penge, ville jeg da som alle andre være glad smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bryst betændelse.
  • #2   13. jun 2013 Afsted til dyrlægen i morgen.

• #3   13. jun 2013 Hårde ord, uansvarlig hundeejer, er nok det sidste jeg vil kalde mig selv. Fordi jeg venter en dag med dyrlæge besøget, men der bliver vi nok aldrig enige.
    Hun har ikke ondt nej, og hun ligger nærmest og "falder hen" når jeg "malker" hende, så smerter og smerter. Men selvfølgelig skal det da behandles! Koste hvad det vil, hun er jo mit "barn" og mit et og alt. Men kunne jo være der var nogen der kendte til en metode, der kunne spare mig for en tur hos dyrlægen.. Og mon ikke alle dyre ejere helst ville undgå det, hvis man kunne..?

Men tak for jeres svar smiley

Husk ikke at drage alverdens konklusioner ud fra et enkelt spørgsmål... smiley

• #5   13. jun 2013 I princippet må dyrlægen ikke udskrive medicin uden han har stillet diagnosen.. Så han eller hun er nødt til at se hunden.
    Du ringer jo heller ikke til egen læge og sige du har lungebetændelse og gerne vil have et skud penicillin..
    Selvfølgelig skal hunden tilses. Måske er det værer end sidst, så der skal en anden type medicin til. Det kan dyrlægen kun vide ved at se hunden..

Når der er betændelse, så er det vigtigt at komme igang med behandlingen hurtigst muligt. Mange bakterier fordobler deres antal på 20-30 min. Det kan hurtigt gå stærkt.. Og det er vigtigt at kører kuren helt til ende, så der ikke sidder en eneste uønsket bakterie tilbage, der kan opformerer sig.

Pøj ved dyrlægen, håber hun hurtigt bliver frisk igen.

Snak evt. Med ham om sterilisation..

• #6   13. jun 2013 Jeg vil give Kathrine ret uansvarligt ikke og kører til dyrlæge med den hund... Hvis det havde været min havde jeg kørt af sted lige meget om kl. så var 2 om natten det er bestemt ikke for sjov....

du kan jo evt. se her hvor galt det kan gå , advare lige det er knap så sober billeder!

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/65625-saa_galt_kan_det_gaa___og_saa_galt_gik_det_

• #7   13. jun 2013 lige en advarsel,vores dejlige tulle døde af det,det gik så stærk,vi havde dyrlæge tre gange på en dag, det startede om morgenen ,som alm brystbetændelse,vi fik fat i dyrlægen med det samme,hun fik alt det han kunne gøre,til middag begynte de at blive blå, ved spisetid var det slut,vi havde syv små hvalpe på ni dage gl,det er noget af det værste jeg har oplevet

• #8   13. jun 2013 Der er bestilt tid hos dyrlægen, for som jeg skrev så var det et spørgsmål om der var andre metoder. Ligesom man kan fjerne øjenbetændelse med kamille the og sådan noget lignende.
    For selvfølgelig skal hun da gøres fri for det, alt andet ville være uacceptabelt.

Puha nogen grimme billeder smiley

Og sikke en trist historie med din hund Solvejg a. Håber ikke det her kommer til at gå lige sådan..

• #9   13. jun 2013 Hun skal være på tre slags pencilin i ti dage, og så håber jeg det er væk.. Krydser i hvert fald fingre smiley
    Mht smerter, så mente min dyrlæge heller ikke hun havde ondt. Hun havde ikke feber, er lige så frisk som altid og spiser som hun plejer. Men selvfølgelig har det ikke været en rar følelse.
    Hun mente også at hun var indbildsk gravid igen, så det har hun også fået noget mod. Men det har hun været en gang og der byggede hun hule lignende ting og var lettere pivet. Men nu er hun/jeg i hvert fald dækket ind på alle måder smiley
    Min dyrlæge anbefalede mig i øvrigt at lade hende sterelisere, hvis ikke jeg skulle have flere hvalpe på hende. For så ville der ikke være de hormon forstyrrelser mere.
    Er der nogen af jer der har fået gjort det ved jeres tæver? Hvis, ændrede de adfærd på nogen måde?

• #10   14. jun 2013 Jeg må lige se tiden an. Lige nu har jeg en meget skidt hund smiley
    Jeg har ikke haft problemer med lopper eller flåter i hundrede år, men i dag da dyrlægen skulle kigge hende på maven, kravlede der en lille bitte loppe på hende. (Tænker at den nok har ligget på lur nede hos dyrlægen). Jeg måtte gerne give hende en pipette når jeg kom hjem, selvom hun skulleihave alt det andet. Den fik hun da jeg kom hjem. Hun har aldrig fået dårlig mave eller kastet op af dem før.
    Men skal lige love for hun har været skidt. Stakkel! Mine sofahynde betræk kører rundt i vaskemaskinen nu, for hun kastede op ud over den.
    Nu er hun gået helt kold og ligger på sofaen og snorker smiley Så jeg vil også langt om længe også kravle i min seng smiley

• #11   14. jun 2013 Godmorgen. Ikke mere opkast siden jeg gik i seng igår, skønt. Hun ser ud til at have det bedre, men hun er træt.

Kommentér på:
Bryst betændelse.

Annonce