677 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvalpe fodder Hvalpe fodder

Hejsa smiley
Vi har jo været så heldige med familie forøgelse i form af en livlig lille cocker spaniel - han er nu 10 uger og vi er meget glade for ham!
Han får Royal Canin hvalpe fodder og ifølge vejledningen skal han først skifte til voksen fodder når han er 12 måneder. Jeg har nogle bekendtskaber som også har cockere - de anbefaler dog at jeg allerede skal skifte fodder når han er 8-9 måneder da de bliver hypersltive af hvalpe fodderet ...

Gode erfaringer anyone? Jeg forhøre selvfølgelig dr. Dyr når han skal have sin 12 ugers vaccine, er bare nysgerrig smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe fodder
  • #1   13. jun 2013 Syntes man skal følge det anviste, da man så med sikkerhed ved at hvalpen for de næringsindhold de har brug for, går man for hurtig over på voksen kan det have indflydelse i udviklingen.

Angående det med at være hyperaktiv så er det jo en hvalp spørgsmål er nok bare at aktivere den, men mange begynder jo også at miste lege og aktivitet niveauet når de bliver ældre desværre.

• #2   13. jun 2013 Men ville efter min smags sag så heller ikke fodre med RC

• #3   13. jun 2013 Charlotte. Du skriver:da de bliver hypersltive af hvalpe fodderet . Hvad mener du... Jeg kender intet til coker, men jeg har kennelordning hos Royal C. og jeg plejer at fodre mine hvalpe med hvalpefoder til de er ca. 14 mdr. Plus minus et par mdr. alt efter hvordan de udvikler sig...Faktisk har jeg pt. en unghund som jeg tog fra hvalpfoder da hun var 8 mdr. Hun er nu igen på hvalp fordi hun blev alt for tynd.

• #4   13. jun 2013 Det er vigtigt at give hvalpefoder frem til hunden er mindst 12 måneder gammel. I hvalpefodret er der bla. kalk, fosfor og andre vigtige ting for hvalpens opbygning af bla knoglerne.
    Vil nu også gerne vide, hvad du mener med, at de kan blive hybersltive af hvalpefodret.

• #5   13. jun 2013 Mener mange ejer mister lege og aktivitetsniveauet

• #6   13. jun 2013 Jeg ville orientere mig hos dyrlægen.
    Min hund fik hvalpefoder til han var et helt år, da han var meget slank.. Min hund fik en "unghunde-undersøgelse" som 10 mdr., og det var rigtig godt at få lidt råd om foder dér, hvor dyrlægen alligevel kiggede min hund efter i hoved og røv xD

• #8   13. jun 2013 Vores labrador blanding fik også hvalpe foder til hun var 12-13 måneder. hun fik resten af hvalpe foderet i hendes voksen mad dvs langsom overgang fra hvalp til voksen mad så maven vender sig til det ellers kan man risikrer at hunden får tynd maven hvis man ikke langsomt giver mere og mere af voksenfoderet.

Hun fik det til der ikke var mere i spanden - og fik blandet en 1/3 voksen og 2/3 hvalp så maven stiller og roligt vender sig til det.

• #9   13. jun 2013 Snow K: Jeg ved det ikke helt, tror bare de mener sådan over aktive, og har svært ved at falde til ro ..

Charlotte B: Jeg ved godt det med maven. Nu er det bare rigtig mange år siden min gamle græker var hvalp, så kan ikke huske hvor gammel hun var da hun overgik til voksen.

Mht om man akal fodre med RC eller ej, er det vel en smagssag. Nu vardet det han blev fodret med fra avlers side, og har ikke dårlige erfaringer med det. Det er ikke prisen der bestemmer hvad jeg fodre mine hunde med. Eller dur generalt. Dermed ikke sagt at billigere fodder er dårligt.

• #10   13. jun 2013 Jeg skiftede da min var 6,5 måned.

• #12   14. jun 2013 Emma....Hvilken erfaring har du med foder af forskellige mærker?? Eller skriver du bare som en del andre her inde...Jeg går efter indhold af protein som første markør, og der er RC i top med 30 %
    Jeg fatter ikke jer som rakker ned på et mærke uden andet at have det i end hvad andre siger.
    Jeg har stort set været hele skalaen rundt, og jeg bruger rigtig meget foder fordi jeg avler og har store kuld samt 4 voksne schæfer på kost dagligt.

Kommentér på:
Hvalpe fodder

Annonce