{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

klipning af hund... {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg har ikke så meget erfaring med at klippe hunde... Så nu spørget jeg her!

Er det meget unormalt at klippe hunde som retrievere?
Jeg har en blanding som har pels som en golden retriever... Og hun filtrer en del nede omkring bagdelen hvor hun har ekstremt tyk pels! Har prøvet at børste det ud, men det er ret umuligt... Hvad er jeres erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klipning af hund...
  • #1   15. jun 2013 Jeg kan ikke se problemet i at studse pelsen lidt.

  • #2   15. jun 2013 Jeg tror ikke det vil hjælpe med mindre du klipper det hele af, det er formodentlig underuld der filtre, brug en god schæfer strigle og tag lidt af gangen

  • #3   15. jun 2013 Jeg har jo hunde med en del pels, og sker det en gang imellem at der kommer en knude der ikke uden videre kan børstes ud, så klippes den af. Men at klippe hele pelsen hvor den af og til filtrer, kunne jeg ikke finde på... det ville da se temmeligt tåbeligt ud

    Filter er til at undgå, hvis man børster tit nok. Nu er det primært efter badeture at mine filtrer lidt bag ørerne, og det kan så undgås ved at børste dem så snart vi kommer hjem fra tur.


  • #5   16. jun 2013 Jeg klipper løs uden skrupler. Min cavalier har en forkærlighed for at lægge sine pøller højt i græstuer og lignende, og kombineret med jævnligt løs mave, er han skamklippet på bagben og hale. Grimt ja, men dælme praktisk smiley

Kommentér på:
klipning af hund...

Annonce