1.544 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

AV! - Weightpull AV! - Weightpull

Godaften HG
Jeg faldt lige over det der "Weightpull" og sidder nu og tænker hvad søren det egentlig gør godt for? For mig ligner det, at hunden udsættes for en enorm vægt - og det kan umuligt være sundt for dens led og krop at skulle trække så meget.

Men jeg aner jo INTET om det, og vil egentlig bare høre jeres mening!

Potedask herfra smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AV! - Weightpull
  • #1   16. jun 2013 det jeg har læst/hørt om det, så trænes de jo op til at kunne trække den vægt de for jo ikke bare spændt en vægt bag sig med masser af kg på smiley

• #2   16. jun 2013 Jeg mener du taler som du har forstand til og bør undersøge det nærmere inden du bliver negativ.

Hilsen Sarah med en hund der er klikket i wp og synes det er ca. det sjovste i verden og som blev europamester i det.

profilbillede
  • #3   16. jun 2013 Self. ikke, en hund bliver heller ikke smidt på en agility-bane og blir bedt om at gennemføre den, uden at den er trænet!

Sarah, jeg skriver jo også at jeg INTET ved om det? (:

• #4   16. jun 2013 hunden mærker dens krop og oplever en masse positivt omkring det at trække.

der er regler for hvor meget hver hund må trække i forhold til hundens vægt - så det passer til og minimere evt skader.

jeg synes det lyder super sjovt og ville virkelig gerne prøve det med pølsen !

• #5   16. jun 2013 Jeg ser altså heller ikke noget negativt i startindlægget, men en bekymring, som TS så søger viden om...

• #6   16. jun 2013 Tak for den her sætning "der er regler for hvor meget hver hund må trække i forhold til hundens vægt" (:
    Jeg er jo helt ny, og har ikke hørt om det,

• #7   16. jun 2013 og nå ja - Helt specielle seler der er bygget så hunden trækker korrekt og er beskyttet imens..

Ai faktisk ved jeg ikke så meget om det *G* Men HG-viden har jeg da smiley

• #8   16. jun 2013 der er ikkeregler for hvor meget men de skal trække af lyst. og da fører er 5 m væk kan man ikke tvinge den.

• #9   16. jun 2013 http://www.weightpulldanmark.com/

• #10   16. jun 2013 Det gode ved det er jo at det er af lyst. Har hunden ikke lyst lader den være som Toby her viser ret godt:
    http://www.youtube.com/watch?v=CVQ2vucFo8c

Når han har lyst, så ser det noget anderledes ud:
    http://www.youtube.com/watch?v=byrH4oSfGOs

• #11   16. jun 2013 Ej det er da lidt spændende, også at man kan gøre det med små racer smiley

• #12   16. jun 2013 Ja, det var også lidt det der fik mig til at se det anderledes, for jeg ved at man ikke kan få en kineser til at gøre noget den ikke har lyst til - slet ikke.

• #13   16. jun 2013 I Dk har vi springer spaniel(min), dværgschnauzer, mellem schnauzer, lakeland terrier, dværg pincher, bullterrier, fox terrier, Jack Russels og vi har haft en enkelt chihuahua også. Blot for at nævne mindre racer der er med.

• #14   16. jun 2013 Om det er weightpull, agility, brugstræning, jagt træning eller what ever, så er det stadig langt bedre end det de fleste hunde laver til dagligt, nemlig ikke en prut. 2-3 små ture i snor om dagen og en tur i hundeskoven i weekenden.
    Al aktivitet man laver med sin hund er godt, så længe man ved hvad man gør, men det gør sig gældende inden for alt, og så er det lige meget om det er weighpull eller show dance.
    Syntes det er synd, at mange har sådan en stor uvidende modstand mod weightpull.
    Det hjælper når de kan se, at det ikke kun dyrkes af store frådende pitbulls smiley

• #15   16. jun 2013 Jeg tror det Sarah Reagere på er måden overskriften ser ud - det gør ikke AV at træne weightpull - jeg bruger det f.eks som genoptræning efter skader.

Vi har iøvrigt lige været afsted i dag - bl.a med en totalt nybegynder hund - hans første konkurrence som 15 mdr gammel i Novice - altså klassen for begyndere og unge hunde - her fik han tilnavnet the Happy Puller - tja gæt selv hvorfor smiley

• #16   16. jun 2013 hov billedet smiley

profilbillede
  • #17   16. jun 2013 Iøvrigt stillede jeg også min lille 6,5 kg dværgschnauzertæve - der selv har valgt at weightpull er det hun vil dyrke.
    Jeg konkurrere i mange dicipliner bl.a 4 typer spor, lydighed, rally og Agility - udover udstilling.
    Tazhia her gider ikke spor - lydighed - rally eller Ag - men udstilling og weightpull er et hit - der klappes der nemlig af hende smiley

Hun trak i dag 194 kg(billedet) - altså det samme som 29,86 gange hendes egen vægt. Og for hende ny personlig rekord.

Mine er som Sarahs trænet udelukkende med positiv forstærkning og klikker.

profilbillede
  • #18   16. jun 2013 Min fejl smiley tak for rettelsen :)0

• #19   16. jun 2013 Nogen der ved hvor det bliver trænet i midt/øst Jylland ?

• #20   16. jun 2013 Randers er der ved at blive bygget en gruppe op - ellers er træningen i jylland i Løjt Kirkeby!

• #21   16. jun 2013 Har de en hjemmeside dem i Randers? Løjt Kirkeby er lige langt nok væk

• #22   17. jun 2013 Lotte: de er at finde her i gruppen: https://www.facebook.com/groups/weightpulldanmark/

• #24   17. jun 2013 Maiken: øh nå? hendes overskrift lægger det ud som om det er ren mishandling og vi taler om en sport rigtig mange er enomt fordømmende overfor. Så er der sgu da intet at sige til man går i forsvar. Men er da frygtelig ked af at du synes sådan synes ellers vi har haft nogen meget gode debatter og skal der ikke mere til så er det da lidt trist. Synes ellers jeg svare hende rimelig pænt.
    Og nej skriver ikke at hunde tæves til noget (men der er hunde rundt om i de fleste sports der arbejder af frygt) men lige WP sporten tror mange jo rent faktisk at folk banker deres hunde og er tvang. Men en WP hund der ikke vil mere den slår røven i sædet eller lægger sig og du får den ikke til at trække 30 procent sin egen vægt hvis ikke den har lyst.
    Men ja er da ked af du føler sådan.

• #25   17. jun 2013 og sporten er i sin tid opstået for at holde slædehunde i form og konkurrere i sommerhalvåret hvor der ikke er sne visse steder i Nord Amerika.

• #26   17. jun 2013 Synes billedet af Happy Puller siger alt smiley

Kender intet til WP, men tror bestemt ikke det skader:)

• #27   17. jun 2013 Vi er super glade for WP og har fået en mærkbart anderledes hund efter vi startede. Hun er langt mere rolig end tidligere.

• #28   17. jun 2013 Her er tøsen i fuld gang.

profilbillede
  • #29   17. jun 2013 Det er vel som med så mange andre sportsgrene, at selvfølgelig slider det på hundene, men jeg kan ikke se det skulle være mere synd end agility eller andre sportsgrene.
    Så længe træningsmetoderne, udstyr og øvrige forhold er i orden, så synes jeg bare man skal give gas smiley

• #31   18. jun 2013 Tak for svarene smiley
    Men jeg har nu aldrig påstået at WP er ren mishandling, Sarah? Mishandling kan jo ikke sammenlignes med det her? Jeg synes bare ikke det ser rart ud for hundene at have sådan et slæb bagpå, men er da blevet klogere på WP, efter jeg har fået viden her!

• #32   18. jun 2013 Terrier

Jeg tror sportgrenen er lidt misforstået og jeg tror der er mange der har det som dig. Jeg har da tidligere tænkt lidt som dig, godt krydret med forestillingen om at det var da kun brian typer med en kæmpe pumpet muskelhund der dyrkede dette og det er helt forkert. WP kan dyrkes af mange forskellige typer hunde og må ikke foregå under tvang.
    Og jo, selvfølgelig slider det da på hunden, men som jeg skrev tidligere, det er der mange sportsgrene der gør.

Vi som hundeførerer bliver fanget af forskellige ting, udstilling, agility, IPO mm. og der er så mange ting at lave med sin hund at man ikke kan sætte sig ind i det hele.

• #34   18. jun 2013 Nej der bliver trænet flere forskellige steder i landet og man er altid velkommen til at komme forbi og kigge samt spørge ind til sporten. Der er nemlig mange som har fordomme som at det kun er pumpede typer som har brug for en potensforlænger. Men vi er rent faktisk ganske almindelige mennesker som elsker vores hunde smiley

• #36   18. jun 2013 I Jylland bliver der trænet i løjt kirkeby og i Vojens.

Kommentér på:
AV! - Weightpull

Annonce