1.082 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Sten ville ikke falde ned - rettigheder Sten ville ikke falde ned - rettigheder

Hej
(Dette indlæg omhandler ikke min egen hund, men min svigermors)

De har købt en pomeranian han hund hvalp, hvor den ene sten ikke er faldt ned endnu. Hunden er 8mdr. Gammel nu, og den dyrlæge der har undersøgt hunden mener at det ville være det bedste at kastrerer hunden da risikoen for kræft så er mindre.. ( ellers fejler hunden intet, og har ingen generer af det som det er nu)

Min sviger mor har kontaktet opdrætter som fralægger sig et hvert ansvar og vil ikke give nogle penge retur eller på anden måde være til hjælp.

Hvordan står de rent økonomisk i forhold til opdrætter?
Hvad vil i mene, skal man lade hunden kastrerer eller ej?

Håber der er nogle der kan råde os,
På forhånd tak.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sten ville ikke falde ned - rettigheder
  • #2   19. jun 2013 Okay, tak for dit svar.
    Jamen hvem hjælper en med den slags når opdrætteren er ligeglad smiley

• #5   19. jun 2013 Klubben opdrætter er i og Forbrugerrådet kan hjælpe.

• #6   19. jun 2013 Hunden har DRU stamtavle ...
    Okay, mange tak smiley

R der forskel på om hunden er købt som avlshund eller familie hund? smiley - i forhold til rettigheder ? smiley

• #8   19. jun 2013 Min Satu (DKK) er købt som familiehund. Hans ene sten var ikke faldet ned da vi skrev kontrakt, og der stod at jeg ville få 1/3 retur, hvis ikke det skete. Den var dog faldet ned da vi hentede ham.

• #12   19. jun 2013 Ja, jeg vil også mene at opdrætter har pligt til at betale 1/3 af købsprisen i erstatning også selvom det er en familiehund, når hunden er kryptochid. Og hvis ikke opdrætter vil betale så gå rettens vej, man kan lave et civilt søgsmål, det koster 500 kr, når det er en "småsag"

• #13   19. jun 2013 Tandmangel giver som regel ikke penge retur, da hunden jo sagtens kan fungere som familiehund uden tænderne

• #14   19. jun 2013 Lykke -det kan den jo osse med en sten der ikke er faldet ned smiley

Rent moralsk synes jeg bestemt der skal gives afslag. Men reelt SKAL man vel kun give afslag på fejl og mangler der har betydning for hundens brug, i dette tilfælde som familiehund

• #15   20. jun 2013 Michelle: ja det har du ret i, men jeg er ret overbevist om at en manglende sten vil anses for at være en grovere fejl/mangel end manglende tand/tænder, og som der også er nævnt her i tråden råder mange dyrlæger til at fjerne den...selvom jeg nu heller ikke selv er med på den vogn, at det skulle være nødvendigt, men det kan give øget omkostninger. Og skal vi sige at det var en DKK hund, så tror jeg at hvis det gik til en klagesag, så ville køber få medhold og dermed erstatning...

• #16   20. jun 2013 Skal lige siges, at jeg har haft en enkelt hvalp der manglede en sten, de fik penge retur da den ikke var faldet ned som 12 mdr gammel.

• #17   20. jun 2013 Min er solgt som familiehund, opdrætter tilbød en 1/3 af prisen retur da stenen aldrig faldt ned. Det var DKK.

Kommentér på:
Sten ville ikke falde ned - rettigheder

Annonce