Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til hunde loven ( Kat )
  • #1   26. jun 2013 Godt spørgsmål, men så vidt jeg ved gælder reglerne for katte som for hunde, at de skal holdes på egen metrikkel .. Hvilket 10% af DK´s katte nok gør, dem der er i bure udenfor,eller er inde katte.

• #2   26. jun 2013 Nej det vil hun ikke blive aflivet for.

• #3   26. jun 2013 Ikke som følge af skambidningsparagraffen (§6 stk5).
    Men der kan altid laves en vurdering og påbud (§6 stk2)

• #4   26. jun 2013 okay takker. hva så hvis det sker på frk. en åben plads eller ligende? er det så samme regler eller gælder der andre?

• #5   26. jun 2013 Nej det mener jer ikke hun ville blive straffet for. Heller ikke hvis katten løb ud foran en bil pga. hunden var efter den.

• #6   26. jun 2013 Katte har ikke noget at gøre hjemme i jeres have. De skal holdes på egen grund, præcis ligesom hunde.
    Det er bare ærgerligt, hvis katten dør et sted, den ikke burde være.

• #7   26. jun 2013 Ejer vil kunne få en bøde og hunden kan få påbud. Alt fra snor til aflivning er i spil, efter en konkret vurdering af hunden og ejer.

• #8   26. jun 2013 ja okay. for kom nemlig til at tænke på hva forskellen er på, om hun bider en hund eller kat? hehe men ja den hundelov er sku lavet til at ikke skulle forstås syns jeg smiley

• #9   26. jun 2013 "Hvis en hund ved et overfald har skambidt et menneske eller en anden hund, skal politidirektøren lade hunden aflive."

• #11   26. jun 2013 Maiken det er nok dette

" Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade."

• #12   26. jun 2013 Hvis der en dag falder aflivnings dom eller bare bøde, i en sag om en ude kat på forbudt område, som bliver bidt af en hund så giver jeg op.
    Hvis nogen burde straffes er det da katte ejeren som byder andre risikoen for den grimme oplevelse.

• #14   26. jun 2013 Men hvis hunden bider katten på åben plads eller lign. er det da hunden og dens ejer, der bør straffes.
    Det er muligt, at katten bør holdes hjemme, men hunden har ikke lov at være uden snor på offentlig område, hvis den kan finde på at angribe nogen, hvad enten den nogen er et menneske, en hund, en hest, en kat, en ...

• #16   26. jun 2013 Maiken, TS spørger i et indlæg om, hvad hvis det sker på åben plads eller lign. så jo offentlig område er en del af debatten.

• #18   26. jun 2013 Maiken, bare i orden. Nogen gange går det hurtigt.

• #19   26. jun 2013 altså hvis betjenten har en dårlig dag, og det bliver anmeldt, vil jeg tænke det sagtens kunne ske at de tog vovse med..
    Der er da vild drama når der spises høns, kaniner, og sådan noget smiley
    det kunne hurtigt blive dramatiseret. og ende heeeelt vildt. det er jo danmark smiley der er ingen grænse for hvor tosset det hele er her hjemme. hehe..
    http://www.alpha-center.dk/?pid=88&sub=65
    ^lige godt til emnet her.
    Skal vi aflive rotte hunde fordi de dræber mus og rotter? måske familiens hamster ?
    eller skal vi aflive vores katte fordi de fanger mosegrise, mus, fugle, you name it smiley alverdens dyr.. aaar.. smiley smiley det er jo dyr vi har. og det må vi som ejere tage ansvar for.
    hvis jeg havde kat, ville jeg lave en stor indhegning, evt. hele haven, så den kunne hygge sig på vores grund og ikke genere naboer, og ikke blive kørt ned, men stadigvæk af lov til at være kat.
    (undskyld det lange indlæg) smiley

• #20   26. jun 2013 http://www.sn.dk/Rudersdal/Ejer-af-aflivet-kamphund-er-sur-paa-politiet/artikel/25750#.UctNTZzQWXs
    nu ved jeg godt det er en "faaaarlig hund" ... men igen så ville jeg hellere straffe ejer end hund. den er jo bare en hund og tydeligvis ikke opdraget , trænet..
    tvungen træning, og godt indhegnet have. evt ny familie hvis ejer er dum smiley

• #21   27. jun 2013 Tjaeh, Ann-Christina N, skal vi med heste, høns og kaniner så affinde os med, at vore dyr er potentiel føde for utilpassede individers utilpassede rovdyr?

• #22   27. jun 2013 Ann-Christina, jeg er sikker på, at ejer er den, der føler sig mest straffet. Som du kan læse føler han sig straffet, fordi hans hund er aflivet. Hunden er død, den føler ingenting, heller ikke at den er blevet straffet.
    Jeg kan godt huske den sag, hunden var inde i andre folks haver og bide kæledyr ihjel, det var ikke katten eller kaninerne, der var på afveje.

• #23   27. jun 2013 Lene sagde faktisk hvad jeg tænkte da jeg læste dit indlæg Ann-Christina.

En kat som går frit på offentlig vej eller vader ind i andres haver og så bliver bidt, er altså ikke det samme som, at en løs hund bryder ind hos andre og slår deres dyr ihjel.

Forøvrigt til dit spørgsmål. Ja. Hvis naboens kat bryder ind i min have og myrder mine voliere fugle så vil jeg også ønske den til de evige jagtmarker.

• #24   3. jul 2013 virkelig ? vil i så også afive ræve mink, mår og hvad ellers der tager vores høns kaniner ?
    naturen har vel sin gang, og mener absolut ikke en hund eller kat skal aflives fordi dens ejer er en tumpe og ikke har styr på at holde den på sin grund smiley ejer der imod , skal straffes, med bøde stor bøde, og evt tvinges til hundetræning, og hegn haven ordenligt ind smiley katter ejeren er jeg i tvivl med , for katte er jo ude dyr hos de fleste , hvordan holder man dem i sin egen have ? hegne hele haven ind... ? arrr.. vores nabo katte holder sig langt væk fra vores kaniner pga hundene i haven. de bliver knurret af og så hopper de selv ud. vores mår holder sig også på afstand fra kaninerne , den angreb engang og det fortrød den, efter tre hunde farrede efter den, tror de fik kort fat i den, men den løb videre. mine kaniner er i sikkerhed smiley

• #25   3. jul 2013 Der er forskel på natur og andre menneskers kæledyr.
    Disse har intet at gøre i min have. Og hvad får dig til at tro at naboen missers liv er mere værd end mine fugles?

• #26   3. jul 2013 har på intet tidspunkt sagt noget om at dine fugles liv ikke er værdigt. smiley men som ejer af dyr er man også bare nød til at sikre dem smiley så mink hegn om voilieren er vel ikke for meget at forlange, så er der vel ingen der kommer ind til dem ? smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til hunde loven ( Kat )

Annonce