1.674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Stamtavle hunde spørgsmål Stamtavle hunde spørgsmål

Hvis man køber en dkk hvalp- er man så forpligtet til at udstille og avle osv?

Vi vil gerne vide at vores næste hund er 100% ægte og efter godkendte forældre- men vi har ikke selv lyst til at udstille og avle.

Dette er ikke aktuelt før om 1-2 år, men det jo rart at have tjek på. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavle hunde spørgsmål
  • #1   16. jul 2011 Det kommer an på opdrætteren, men nej det er ikke en regel fra DKKs side smiley

• #2   16. jul 2011 Nej det er ikke et krav, selvfølgelig kan man finde en opdrætter der kunne tænke sig man udstillede 1 gang eller 2, men det er de færeste der har det som krav, og avl der ser opdrætteren nok helst at det er folk med erfaring der gør det smiley

• #3   16. jul 2011 Langt de fleste DKK hunde sælges som helt almindelige familiehunde.
    Opdrætteren kan dog, hvis vedkommende synes der er en speciel god hvalp i kuldet, forlange at køberen af den vil udstille den - men så lader man da bare være med at købe lige den hvalp, men vælger en anden.

• #4   16. jul 2011 Jeg har 2 DKK hunde fra yderst seriøse opdrættere. Ingen af dem har haft krav om at jeg udstillede, men de har selvfølgelig gerne set at jeg har vist mine hunde frem på en enkelt eller to udstillinger:-)

• #5   16. jul 2011 vi siger at vi ser gerne at hvalpen / hunden bliver udstillet og da vi er en antalsmæssig lille race vil vi da også gerne have at flest mulig også deltager i avlen.... men vi sætter det ikke som krav.... en opdrætter kan godt sige at hvis man ikke vil udstille så får man ikke lov til at have en udstillingshvalp som 1. ønske... men må måske tage en hvalp hvor stenene ikke er nede som 8-10 ugers eller en hvalp der måske ikke har de mest perfekte poter (ingen betydning i den videre avl, men nødvendigt ved en udstilling hvis man vil andet end avlsgodkendes)

men hvis du vil have en race der er mange af tror jeg du uden problemer kan finde en hund hvor opdrætteren ikke sætter krav om udstilling.

• #6   16. jul 2011 nej man kan ikke tvinge hvalpekøbere til at skulle udstille, men jeg opfordre gerne til at de prøver et par gange,da det er en god ting fra opdrætterens side at få en bedømmelse, men det er absolut ingen tvang.
    Men det er jo op til opdrætteren at bestemme hvem de vil sælge hvalpen til, , og så er det jer jo frit for om i vil købe hvalp der.

• #7   17. jul 2011 Hvis du køber en Broholmer, så er der krav om at den indgår i den meget begrænsede genpulje hvis den lever op til standarden altså smiley men det er også en race som er ved at blive genopbygget, derfor

• #8   17. jul 2011 Team Diva, hvilke racer overvejer I - det er måske nemmere at svare på, hvis du fortæller det?

• #9   17. jul 2011 Vi overvejer Chihuahua- men har også dværgpinscher i tankerne, hælder dog mest til chihuahua smiley Og tak for svar alle sammen.

Kommentér på:
Stamtavle hunde spørgsmål

Annonce