{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

What to do? {{forumTopicSubject}}

Ja landet ligger sådan at jeg jo har to chihuahua'er. Eddie på 1 år, Draco på snart 4 måneder. Men sagen er den at Draco simpelthen er SÅ strid når det kommer til alt med hensyn til at få klippet negle, børstet tænder, og sådan. Så snart man bare holder lidt mere fast på ham, så begynder han at sprælle alt hvad han kan for at komme fri. Og tro mig, han kan sno og sprælle som ingen anden.

Han har gjort dette lille nummer hver gang vi skulle se noget på ham eller klippe negle etc. Vi har fundet ud af at hvis jeg bare holder fast, så ligger han stille til sidst, men lige så snart man prøver igen så begynder han bare igen. Jeg er lidt på bar bund med hvad man ellers kan gøre, andet end bare at holde ham fast. Han er nu begyndt at snappe ud efter en, når man holder ham fast, og det er jo slet ikke okay. Og udover det er det simpelthen bare så svært at holde sådan en lille hund fast, når den kan sno og sprælle så meget. Godbidder hjælper ikke, han gider ikke have dem imens.

Nogle gange holder jeg ham også bare fast for at han ligesom lærer at det er okay og at han skal lærer at acceptere at sådan er det altså, men lige meget hjælper det synes jeg. Det er trods alt lidt frustrerende, da det vanskeliggøre det at klippe negle, børste tænder en hel del.

Så hvis nogen har nogen gode råd, så kom meget gerne med dem, for jeg er lidt lost. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What to do?
  • #2   27. jun 2013 Det er jo på ingen måde hårdt jeg holder ham fast? Du får det til at lyde som om jeg mishandler ham.
    Det er jo udelukkende fordi han er stædig, og ikke gider have klippet neglene, børstet tænderne osv, at han laver det her sprælle nummer. Vi var til et førstehjælpskursus hos en dyrelæge, og han fortalte os at vi bare skulle blive ved med at holde ham, så han til sidst af fandt sig med det.
    Jeg tvinger skam heller ikke mine hunde til alt, hvis det er det du tror. Vi prøver jo at gøre det så sjov for ham som muligt, prøver at give ham godbidder osv, men intet hjælper.

    Men tak for svaret.


  • #3   27. jun 2013 Du skal ihvertfald stoppe med at holde ham fast, og fastholde ham i en situation han ihvertfald ikke bryder sig om!.. Hvis han kun er 4 måneder, så skal der ikke meget til, før hunden hurtigt får et indtryk af, hvad der er dybt ubehageligt, og hvad der ikke er..
    Sådan noget som negle klip, børstning af tænder, andre tjek, og samvær med jer skal være rart og hyggeligt, og ikke fordi han bliver ubehageligt fastholdt..

    Først skal du have bygget en del tillid til ham op, og så må du glemme negleklip til en start.. Vær positiv, bevæb dig selv med en masse tolerance og tålmodighed.. Vis ham, at det er trygt, rart og hyggeligt at være hos dig. Giv ham tid til at vende sig til alt det der igen. Kom med en masse ros, hygge, godbidder, legetøj, eller hvad der virker for ham.
    Tror du han en del arbejde foran dig, da du allerede har lavet et stort tillidbrud.
    Vend ham til neglesaksen og tandbørsten, inden du tvinger den i hovedet på ham.
    Lad den ligge fremme på gulvet, hyg og leg omkring den, og når han er tryk ved den der, så rør ham lidt med den osv osv. Men vær klar over, at det ikke bare tager en eftermiddag..
    Held og lykke med det.


  • #4   27. jun 2013 Du overskrider i den grad din hunds grænser. Har du intet lært om hundesprog og afstandssøgende signaler?

    Hver gang du overskrider din hunds grænser mister den tilliden til dig.

    På den måde får du i hvert tilfælde aldrig hunden til at samarbejde.

    Havde du derimod styrket tilliden mellem jer ville hunden hurtigt kunne lære at samarbejde.

    Kort om afstandssøgende signaler:
    - Hunden går for at undgå konflikt (bevæger sig fysisk væk fra situationen) Lad hunden være i fred !!
    - Hunden knurrer = stop den grænseoverskridende adfærd du udviser over for hunden. Det være sig alt fra at løfte den til at mysse den.
    - Hunden snapper = stop den grænseoverskridende adfærd du udviser over for hunden. Det være sig alt fra at løfte den til at mysse den.
    - Hunden bider = Hunden har INGEN tillid til dig og ser dig som en trussel

    For hver gang du ignorerer et signal eller overskrider dens grænser bliver hunden nødt til at optrappe dens sprog da du jo ikke "lytter".

    Vidste du at din hund såå tydeligt forsøger at tale til dig?

    Der er MANGE andre tydelige signaler. Men disse er nogle af de mest essentielle.

    Du skal i gang med tillidsøvelser og stoppe "overgrebene" med det samme. Når du igen har opbygget tillid kan du træne med POSITIVE metoder at klippe negle etc. masser af ros og godbidder og med masser af tålmodighed. Det skal foregå i hundens tempo.


  • #5   27. jun 2013 Okay. Det må jeg så prøve. Nu skal det heller ikke misforstås til at jeg tvinger tandbørsten i ham eller noget. Jeg lader ham snuse til den, putter lidt vand og tandpasta på som han godt kan lide, men må prøve det du skriver.

    Rettede mig jo bare efter hvad dyrelægen sagde til os, da han skulle have øjendråber var han umuligt at få dem i øjnene, vi kunne kun når han sov.

    Men tak for svaret, vil prøve og gøre et forsøg.


  • #6   27. jun 2013 Sanne M.
    Tak for svaret, vil forsøge mig med dette smiley


Kommentér på:
What to do?

Annonce