{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

What to do?? {{forumTopicSubject}}

For 4 uger siden fik vi vores første han hund, nogen sinde.. Det er noget helt andet end det vi er vant til.

Han er boxer, 2 år og kastreret - hvis det ellers har nogen betydning.
Han er den dejligste boxer dreng, og på, næsten, alle måder super nem og lydig.
Vi har bare en lille bitte peroblem, især min ældste søn på 13 og jeg, som jeg håber at få et godt råd til at løse smiley

Når Ace, som han hedder, sætter sig i hovedet at han vil lege er han ikke til at stoppe. Han hopper op, bider os i armene eller jakkeærmer, samtidig med at han hopper op og ned foran os og gør.
Det hjælper ikke at sige nej, uanset hvor bestemt jeg gør det, det trigger ham nærmest så det hele bliver endnu sjovere og vildere.

Hvordan søren stopper jeg ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What to do??
  • #1   16. maj 2013 Vender ryggen til ham?

  • #2   16. maj 2013 Ja det er en mulighed. Har prøvet at dækket ham af og bedt ham om at blive, men er ikke sikker på det er skide smart. Jeg må hellere overveje træning smiley

  • #3   16. maj 2013 Prøv at vende ryggen til ham og ignorere ham og stop fluks med legen når han bider og hopper op. Det ville jeg prøve smiley

  • #4   16. maj 2013 Får ham til at sætte eller ligge sig indtil han slapper af, evt. holder ham nede på rumpen indtil han ikke er så voldsom. (altså uden at være ond, men bestemt)

    Det er blot mit bud smiley


  • #6   16. maj 2013 Jeg ville også vende ryggen til ham, og så ville jeg indlære en standard "be' om" adfærd. Ved Lia har jeg valgt "sit". Dvs. at er hun heeelt oppe at køre hvis hun vil lege, hvis jeg lige er kommet hjem, hvis hun vil ud at gå osv., så sker der ingenting inden hun sitter på rumpetten.

    Når først de har lært det, kommer der som regel meget mere ro på, men husk at de naturligvis skal belønnes for god adfærd.


  • #7   16. maj 2013 jeg tænker lidt på hvor meget han bliver aktiviret i løbet af dagen? det kunne måske have noget med det at gøre også lave regl om alt leg evt. foregår udenfor? smiley

  • #8   16. maj 2013 Jeg bruger nogengange en time-out hvis det er helt galt.
    Hen over vinteren har jeg haft 2 ungehunde sammen og det giver bare ind i mellem lidt rabalder indenfor. Så har jeg simpelthen lukket den ene væk, ud i bryggerset, med låge så den stadig kan følge med, men nærmest tvinge den til ro.
    Når så der er ro bliver lågen åbnet, uden at kalde på hunden - så er der som regel ro på..

    Jeg ville begynde med at vende den ryggen som de andre skriver, stop al kontakt og vær stærk, men virker det ikke må man ty til andre midler, især når der er børn involveret - adskil barn og hund


  • #9   16. maj 2013 Jeg vil prøve at vende ryggen til ham smiley

    Jeg kan godt få ham stoppet, hvis jeg skruer bissen på, men heller ikke før.
    Problemet er at han er så begejstret for børnene, den yngste på 5 er han blid over for, men den med den store er det noget andet. Han VIL lege, og bliver alt for vild.
    Det opstår altid når vi er ude, på tur eller i haven. Ind imellem begynder han lige så snart vi er ude af døren.

    Jeg har lige spekuleret på, om det er en dum ide at lege vild med ham? Ved nærmere eftertanke er det måske det der har sat det hele i gang..

    Jeg vil få min søn til at ignorere ham, og håbe på det hjælper.

    Han er en stor dumgod dreng, han er simpelthen ikke klar over hvor stor han er smiley


  • #10   16. maj 2013 Er du HELT sikker på hunden ved hvad "nej" betyder? For ellers ville det jo være et godt sted at starte smiley Men ellers tilslutter jeg mig de mange gode råd du har fået. Held og lykke med det smiley

  • #11   16. maj 2013 Jeg synes sagtens man kan lege vildt med sin hund, men det kræver at man også lærer hunden så meget selvkontrol, at den kan stoppe når legen er slut.

  • #12   16. maj 2013 I alle andre sammenhæng er han udemærket klar over hvad nej betyder smiley
    Men når der står leg i øjnene på ham, slår han hjernen fra oh han er nærmest uden for rækkevidde smiley



  • #13   16. maj 2013 Vi har inegn problemer med vores tæve, hun stopper når vi ber` hende om det. Hun er en helt anden hund, ekstremt blød og kan slet ikke klare at vi hæver stemmen..

    Jeg kan godt mærke, at jeg skal vænne mig til en hund der har et større ego - ja sådan virker det faktisk smiley


  • #14   16. maj 2013 Du kan sagtens lege vildt med ham.

    Jeg ville bare først lære ham hvordan man stopper smiley


  • #15   16. maj 2013 Han gør det aldrig ved den yngste - heldigvis smiley
    Det er faktisk kun udenfor han gør det, ind imellem når vi kun ud af døren, før han vender sig om og hopper som en kænguru foran os ..

    Jeg har her til aften prøvet at vende mig om, han opgav efter et lille minuts tid, tror jeg. Så ja det er helt sikkert vejen frem smiley
    Jeg har også fundet ud af, at stop virker bedre end nej smiley

    Jeg har helt sikkert ladet det komme for vidt, skulle have stoppet ham fra dag et ... men det ser bare så sjovt ud smiley min skyld ingen tvivl om det... hehe..


  • #16   16. maj 2013 Og du har helt ret Natasja.. jo mere jeg skælder ud, des sjovere synes han det er... ved ikke om han kan fornemme at jeg synes det ser sjovt ud smiley

  • #17   16. maj 2013 Nååå ja.. go ide - et vil jeg prøve smiley

  • #19   16. maj 2013 Haha det lyder som en god plan, og kunne forestille mig at hunden tror at det er den der er løbet med "sejren" smiley

  • #20   16. maj 2013 Det har jeg også prøvet Solstråle, og det dæmpede hans glæde en smule smiley

    Jeg har aldrig haft sådan en fjoget hund før, så skal ski lige lære at tackle ham smiley


  • #22   16. maj 2013 Ja Emmi er vel egentlig også fjoget, bare ikke på helt samme måde smiley

    Han har et kæmpe ego - eller sådan virker det ihvertfald.


Kommentér på:
What to do??

Annonce