12.835 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Maltipoo? Maltipoo?

Heeii søde mennesker smiley

Jeg står i den situation at jeg har valgt at jeg gerne vil have min første hund.

Jeg har hunde allergi så mit udvalg er ikke så stort.

Men i vært fald så fald jeg over en hunderace (eller jeg ved faktisk ikke om det er en race) som hedder Maltipoo.

Jeg ved det er en blanding mellem en malteser og puddel men ellers kan jeg ikke rigtig finde noget om racen.

Er der nogen der ved noget om hunderacen?
Og måske hvor man kan købe en?

Hilsen Kitty

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.
  • Skiftet batteri på min Ford Fiesta fra 2013 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maltipoo?
  • #2   27. jun 2013 Det er ikke en race men simpelthen bare en krydsning som nogle smarte sælgere har givet et fanzy navn for at kunne sætte prisen rigtig højt:(

• #3   27. jun 2013 Det siges at en Løwchen er den mest allergivendlige hunderace man kan anskaffe sige.

• #4   27. jun 2013 Det er ikke en race, så det er svært at sige noget generelt. Du kan risikere alt mellem de to racer eller noget helt tredje. Med allergi vil jeg anbefale at besøge opdrætteren du vælger flere gange for at teste din allergi på hundene og selvfølgelig ikke tage medicin inden besøg.
    Ud over at pas på med hvor du køber. Mange hvalpefabrikker skamavler blandingen.

Personligt havde jeg foretrukket en af racerne. Så ved du meget mere om hvad du får.

• #6   27. jun 2013 Hvad er det ved hunden du ikke kan tåle?

• #7   27. jun 2013 Jeg sender lige denne tråd til en hundeveninde - Helle Winblad, hun har to og er herinde, så hun kan råde dig.

• #8   27. jun 2013 Jeg har aldrig rigtigt fundet ud af hvad det er jeg ikke tåler ved dem. Jeg går ud fra at det er underulden smiley

• #9   27. jun 2013 Hej Kitty, det er mig der er helle smiley Ja jeg har 2 Maltipoos eller blandinger Malteser/ toypudler. Jeg kan ikke hjælpe dig med allergi delen da det vist kommer an på hvad man er allergisk overfor , men de fælder ikke, skal dog klippes ind imellem for ikke at få det for varmt. Mine 2 er vidt forskellige på alle måder, den ene ligner en pudel i pelsen og en er kælegris og ikke så klog smiley den anden ligner mere end Malteser i pelsen og hans pels er nærmest umulig at holde pæn, han er tilgengæld meget lærenem går C lydighed og agility og han skal stimuleres dagligt for ikke at blive ulidelig. Mine er fra en opdrætter/avler i Løgumkloster og jeg kan sende hendes nummer til dig, jeg tror dog ikke hun har hvalpe nu. Hvad jeg vil bede dig tænke over er at da de er blandinger så falder de mere forskelligt ud en eks race hunde med tavler gør og selvom jeg ikke vil bytte mine væg for millioner så skal man være forberedt på at man ikke ved hvad hunden kræver , for de er ikke alle skødehunde og drifterne er meget forskelllige. Jeg håber at det hjælper dig lidt med dit valg , forøvrigt så er de normalt ikke billige hvilket nogle også skal have med i sine overvejelser smiley

• #10   27. jun 2013 KittyJ, Maltipoos har lidt underuld , men den ændres sig når de ca 1 år gammel så bliver den kraftig, ellere rettere det har begge mine fået smiley

• #11   27. jun 2013 Jeg syntes, du skulle tage til lægen og finde ud af hvad ved hunden, du er allergisk overfor, og så finde en race, som passer dig. Ellers risikerer du at få en hund, som du alligevel er allergisk overfor, selvom den er 'allergi-venlig'.

• #13   27. jun 2013 Som A-S skriver, og som jeg også skrev i den tråd du lavede i går, så bør du først og fremmest gå til lægen og få taget en allergitest, så du ved, hvad du er allergisk overfor. Derefter kan du måske begynde at kigge efter en bestemt race.
    Og hvis jeg skal give dig et godt råd, så glem alle de der smarte "designerhunde", du aner simpelthen ikke hvad du får. Med en raceren hund har du langt større sikkerhed, og denne sikkerhed har du ekstra meget brug for, når der er noget du er allergisk overfor.

• #15   27. jun 2013 Jeg syns osse det ville være bedst at få checket hvad du er allergisk overfor... og så finde en hund der har en pels du ka tåle. Alt andet ville være hul i hovedet. Vi har 2 brødre her i kvarteret. De er westie/pudel. Den ene er ruhåret og ligner en Westie, den anden ligner en pudel....

• #16   28. jun 2013 Jaer okai jeg går til lægen og tjekker det smiley
    Det er bedst at være sikker smiley

Mange tak alle sammen smiley

• #17   1. jul 2013 pia h . Jeg ved ikke hvorfor de ligger højt i pris men mit gæt er at der ikke er/ var så mange til salg og kigger man eks i Usa så tager den største opdrætter/avler ca 3000 dollar så jeg tror at de opdrættere/avlere herhjemme mente de kunne tjene lette penge. Jeg har set dem til 12-15000 herhjemme men jeg selv købte mine til en 1/3 og mindre så hvad de faktisk bliver solgt for er nok ikke de de udbydes til. smiley selvom de er dyrere end de fleste andre blandinger. Held og lykke med testen Kitty J

• #18   1. jul 2013 Grunden til prisen ligger højt er netop fordi de sælges som "allergivenlige". Det er der desværre mange blandinger der gør i dag - pomchi, labradoddle m.v.
    Faktum er at man aldrig kan kalde en hund allergivenlig for det kommer helt an på hvilken allergi det drejer sig om.

Det er endnu et salgstriks skrubbelløse avlere har udtænkt for at få solgt deres avl.

• #20   1. jul 2013 Der var en hjemmeside med dem engang Stine H - Pomchi også kaldes chiranian stod der sørme smiley

Personen lavede også nogle blandinger mellem coton og poms, som jeg desværre ikke lige kan huske det fancy blandingsord for, men det var en DKK coton og opdrætteren fandt ud af den var solgt fra en anden køber til denne avler, så hun var rigtig ked af det.

• #22   1. jul 2013 Stine H, så vidt jeg husker, endte det med at hun fik denne avler til at fjerne ham fra sin hjemmeside i alt fald. Det er derfor mange opdrættere laver de kontrakter de gør, det er de nødt til.

Kommentér på:
Maltipoo?

Annonce