{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Milo fælder MEGET {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne spørge til råds igen herinde..

Milo, igen igen igen, fælder rigtig MEGET - og det er et under at han har pels endnu, hvilket kan så heller næsten ikke har nogle steder.

TIl de der ikke kender Milos historie, så har vi været udredt ved 3 forskellige dyrlæger nu det sidste år, efter han blev kastreret, da han fik en hudinfektion efterfølgende nede på huden hvor plasteret sad. Han har både fået taget blodprøver, priktest, 3 forskellige har kigget på ham, og hvad har vi. Ingen konkrete svar, andet end det muligvis nok er foderallergi.

Nu får han Wolfsblot med Kænguru, som indeholder intet af det hans tidligere foder indeholdte. Og så får han faktisk en smule lakseolie nu hver dag, som den sidste dyrlæge foreslog for 3 uger siden, selvom vi faktisk var overbeviste om, at han ikke kunne tåle laks.

Men han fælder, og fælder og fælder. Han klør sig ikke så meget mere. Måske en 5-8 gange om dagen alt i alt - nogle gange mindre. Og huden er ikke så rød mere som den har været, men er stadig lidt sådan on/off. Og han får også små sår indimellem - jeg tjekker huden hver dag.
Pelsen er meget tynd nu, fra under armene, og nedad med lysken, og foran nedeste på brystet. I starten troede jeg det var selen. Det er en H sele fra Hunter, men der hvor han mister pels, der sidder selen ikke, på brystet. Men muligvis kan den gøre det under armen - den sidder bare slet ikke tæt på ham.

Hvad gør jeg lige? Prøver at skifte foder igen? (det er nu ikke som sådan kommet efter sidste foderskift - altså fældningen).
Kan jeg give ham noget andet tilskud til hud og pels?
Skal vi vaske ham noget oftere i hans specialshampoo til sart hud? (jeg tænker bare, at det jo også koster pels af al den gnubben).
Vi giver ham alt på forsøgsbasis, og er begyndt at lave et kløeskema, så vi kan se hvor mange gange dagligt han klør sig.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gribe og gøre i mere - selvom han har fået det bedre på mange områder - men det bliver ved!! Ingen dyrlæger kan finde ud af hvad han præcist fejler, og jeg vil ikke bare fylde ham med piller mod "den her kan dække alt som vi ikke ved hvad er". Der er jeg ikke nået til endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Milo fælder MEGET
  • #1   30. jun 2013 Hvor længe har fældningen stået på?

  • #2   30. jun 2013 Sally har døjet meget med kløe og hudbetændelse og vi har somduprøvet mange fodervarianter. Der sket et mirakel 8 mdr siden,da vi flyttede.kløen forsvandt.....vihavde gulvtæpper før og vi røg inde.her er trægulve og ingen røg.såjeg tilskriver hendes kløe luftbårne ting. Måske er der noget i hans omgivelser, der fremkalder det??

  • #3   30. jun 2013 Julie: ja det kan jeg knap huske. Længe. Men det har været rigtig slemt i nogle måneder nu. Når vi har støvsuget sofaen i dag, og kommer hjem fra arb. i morgen, så er hele sofaen fyldt med hundehår.

    Lotte: Vi har også tænkt tanken.. Og dyrlægen har også snakket om luftbåren allergi - de kan bare ikke måle det. Og hvad skal vi så sætte ind på.. Vi har ikke gulvtæpper, og ryger ikke, men vi har haft sat rengøringen op, og især vask af hans dyner/tæpper ved 60 grader, men er nok faldet lidt af på den igen. Det kunne måske også være det..


  • #4   30. jun 2013 Husk at bruge vaskepulver uden parfume......neutral er et godt bud.
    Mht foder, så fodrer vi med et vådfoder der hedder Rinti du kan læse om det på zooplus,hvor det også kan købes......det er supergodt og helt uden korn.


  • #5   30. jun 2013 Vi bruger også Neutral faktisk - og tænkte måske det kunne være skyllemidlet, så det har vi droppet helt til Milos ting.

    Jeg læser om det. Der er heller ikke korn i Milos, og det har han faktisk ikke fået siden han var hvalp.


  • #6   30. jun 2013 Tørkost er ikke altid lykken.....synes virkelig du skulle prøve at basisfodre med det jeg nævner. Selvomdet er enluftbåren allergi kan et stærkt immunforsvar måske minimere generne for ham. Vask ham en gang ommånedeni kw shampoo uden parfume og fortsæt med vask af tæpper/ kurve ved 60 gr og grundig rengøring.

  • #7   30. jun 2013 Hvis hanligger i sengen må sengetøjet heller ikke tilsættes skyllemiddel og støvsug madrassen hver uge.

  • #8   30. jun 2013 Det har du self. ret i.

    Neutral skyllemiddel kan vi vel godt bruge? For ja self. skal vores dyner, og hans håndklæder da også være uden parfumeret skyllemiddel.. Det har jeg så bare slet ikke tænkt på.

    Vi har 2 shampooer vi har fået fra dyrlægen, fra Allerderm. En med klorhexidin til at rense huden grundigt, og en til fugt, som vi ikke har brugt endnu. Men han skal i bad en af dagene, for at få renset huden.


  • #9   30. jun 2013 Hvor længe har han fået Wolfsblut? husk at det kan tage ret lang tid, måneder, at se resultater, måske han skal have lidt mere tid på det? hvis han ikke har fået det værre, så ville jeg nok give det mere tid.
    BARF kunne også være en oplagt ide, uforarbejdet og rent.


  • #10   30. jun 2013 Jeg hører meget gerne om et stykke tid om det har haft en effekt:-)

  • #11   30. jun 2013 Det har han i godt og vel 2 måneder nu. Midt april mener jeg. Og ja det skal jo lige virke, men det burde det vel efterhånden også gøre... Og det gør det måske også. Han har jo ikke fået det værre. Jeg tænke bare, at det nok ikke er det mest optimale/vidundermidlet.

    Men hvornår bør jeg så skifte?

    Og det her Rinti foder, der skal han vel have flere slags for at være dækket ind? Der er jo ikke så meget i, som jeg lige læser det..


  • #12   30. jun 2013 Det betegnes som et fuldfoder.....du kan evt supplere med det tørfoder(grøntsager) der ligger på siden .


  • #13   30. jun 2013 Han vejer 9 kg, hvor mange g skal han så have? Der står bare en 1/2 dåse, men de er jo i 3 størrelser, og det står der ikke noget om..

  • #14   30. jun 2013 En hund på 10 kg skal have ca 350 g plus 50 g piller. Vælger du en variant med kartoffel eller ris i er det 400 g uden at supplere med piller. Selvfølgelig skal du holde øje med om den mængde passer til ham, Sally har nemlig taget lidt på, så hun får ikke sin fulde mængde......

  • #15   30. jun 2013 Det lyder af meget til en 10 kg hund, jeg må lige se hvad det her Rinti er for noget, altid godt at udvide sin horisont..


Kommentér på:
Milo fælder MEGET

Annonce