{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Hunden besørger indenfor {{forumTopicSubject}}

Vi har en udfordring med vores lille hund på 6½ måned. Han er næsten renlig hvad angår at tisse indenfor. Det er måske et par gange om måneden, at det går galt, så det går bestemt den rigtige vej,
Hvad angår at besørge indenfor, så ser det desværre helt anderledes ud. Det er vel ca. hver 10. gang, han besørger udenfor. De andre gange er det ofte under et minut efter, at vi er kommet ind, at han løber hen på avisen og besørger.
Vi har forsøgt at blive ude længere, for at se, om han så besørger udenfor, men nej. Vi har forsøgt at gå de steder hen, hvor han har besørget tidligere, for at få ham til at gøre det igen, men nej. Vi er startet og sluttet turen et sted han kender, så der ikke er nogen fremmede ting, som kan tage han opmærksomhed, men nej. Vi går med ham på det tidspunkt, han normalt besørger på, men det virker heller ikke.

Er der nogen af jer erfarne hundeejere, som har et godt råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden besørger indenfor
  • #2   1. jul 2013 Har i prøvet at gå ud som i plejer, og så når i kommer hjem, dreje prompte rundt og gå ud igen? Du skriver nemlig at han besørger med det samme han kommer ind.

  • #4   1. jul 2013 Maj-Britt, jeg forstår ikke helt. Mener du, at vi skal holde ham i snor indenfor? Vi har forsøgt at fjerne avisen, men så besørger han bare på gulvet.

  • #6   1. jul 2013 Ja, det er desværre en af ulemperne ved at lære hunden at besørge på en avis, i stedet for at gøre det udenfor fra starten.

    Prøv at lægge avisen udenfor... Det er højst sandsynligt den han er mest tryg ved at gøre det på.


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #7   1. jul 2013 Tag en af hans pøller op fra avisen og læg den udenfor hvor I gerne vil have han besørger. Måske er han ikke tryg

  • #9   3. jul 2013 Tak for jeres god forslag. Jeg har forsøgt det med at flytte avisen tættere på døren, men det virker desværre ikke. Han lægger stadig sine pølle, hvor avisen var før, så jeg tror ikke, at det nødvendigvis er avisen, han er fokuseret på.
    I forgårs aftes, da vi var ude at gå, lagde han en pølle, og jeg roste ham og gav ham en godbid. I går morges gjorde han også, og han han fik prompte ros og en godbid, men i morges, da vi stod op, var der såvel pølle som tis på avisen.
    Jeg er godt nok vokset op med hunde, men som barn lægger man jo ikke så meget mærke til, hvornår hunden er renlig. Er det normalt, at hunden er næsten renlig, hvad angår tis, og så pludselig er der en stor sø indenfor?


  • #10   3. jul 2013 Ja hvis hvalpen ikke har kunne holde sig hele natten som det lyder til så det meget normalt.

  • #11   3. jul 2013 OK - ja, det kan der måske være noget om. Han drikker jo mere i øjeblikket på grund af, at det er varmere i vejret.
    Er det normalt, at hvalpe først lærer at holde på tis frem for pøller?


  • #13   3. jul 2013 Ja, han er begyndt at lette ben. Det har han gjort i en måneds tid nu, men en sjælden gang sætter han sig ned. Det gør han også altid, når han tisser indenfor. Jeg skælder aldrig ud, når han besøger indenfor, men roser ham når han gør det udenfor. Jeg vil væbne mig med tålmodighed.

  • #14   3. jul 2013 Så ville jeg nok starte helt forfra med renlighedstræningen...
    Ud hver gang den har sovet, leget, spist og drukket, og så ellers hver 2-3 time.
    Og om natten er det op 1 eller 2 gange smiley


  • Line P
    Line P Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #15   11. jul 2013 Tålmodighed og opmærksomhed - det lyder akkurat som min, da han var lille - avisen væk, ud hver gang han har leget - spist eller drukket og ud i løbet af natten. Og ligeså snart det lykkedes udenfor skal den overøses med ros!
    Det var i hvert fald vejen frem til en renlig hund for mig. Natteroderiet blev bare "sjovt" på et tidspunkt for ham, så derfor blev jeg anbefalet af dyrlægen at tage vand og mad fra ham ved 7/8-tiden hver aften.
    Held og lykke med det smiley


Kommentér på:
Hunden besørger indenfor

Annonce