2.477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Børnesår hos hvalp Børnesår hos hvalp

Den lille vaps har fået børnesår - Ja sådan kan det jo gå. Jeg har vasket ham med mild desinficerende shampoo et par gange, men synes ikke rigtig det hjælper. Har I gode erfaringer jeg kan drage nytte af? Der er gået en måned og min tålmodighed med at det går væk af sig selv, svinder mere og mere ind siden udstillingerne er lige om hjørnet

Han hverken klør i det eller smitter de andre, bare så I stempler hårsæk-mider og skab. Det er bare børnesår.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børnesår hos hvalp
  • #1   1. jul 2013 Mit barnebarn har haft børnesår i svær grad. Hun blev fri for denne lidelse med Agranolie. Der skete jo ikke noget ved at prøve det på din hund, hvis den også kunne slippe for det.

• #2   1. jul 2013 Hvor får man det henne?

• #3   1. jul 2013 Kan hunde få børnesår?

Arganolie fås her billigarganolie.dk

• #4   1. jul 2013 Til top Kan min hvalp få "børnesår"?
    Ja, hos hunde kaldes denne tilstand dog hvalpeknopper eller impetigo. Hvalpeknopper ses hovedsageligt hos hvalpe i 3-12 måneders alderen, hvor tilstanden ofte optræder på ikke-behårede områder, f.eks. på bugen eller i lyskeområdet. Ejeren opdager ofte små pusfyldte, afgrænsede knopper, der brister og herefter danner en gul roe. Tilstanden er ofte overfladisk, men kan i sjældne tilfælde udvikle sig til en dybere og mere alvorlig hudbetændelse.
    Så længe hvalpen ikke virker generet af tilstanden, dvs. ikke klør eller slikker sig i området, er det muligt at vaske området med en mild hunde-klorhexidin-shampoo 2 gange ugentligt. En sådan klorhexidin-shampoo kan du få i håndkøb hos din dyrlæge. Hvis tilstanden breder sig eller generer hvalpen, bør du kontakte din dyrlæge der tager stilling til tilstandens sværhedsgrad. Ved lette tilfælde skal du vaske hunden og evt. smøre hvalpen med en salve, ved mere alvorlige tilstande vil dyrlægen give din hund en antibiotikakur.
    Man ved endnu ikke hvorfor visse hvalpe får hvalpeknopper, det er dog et faktum at korrekt fodring og god hygiejne kan give hvalpen en bedre hudbarriere, der i mange tilfælde kan forebygge dannelsen af hvalpeknopper. Hvis ældre hund får hvalpeknopper kan dette være tegn på en anden, underliggende sygdom, tilstanden ses da f.eks. ved visse typer hormonforstyrrelser. Hvalpeknopper er ikke smitsomme.

• #5   1. jul 2013 da min hund havde det som hvalp vaskede jeg og smurte fucidin salve å.. han havde rigtig MANGE og der gik 5 dage med intensiv behandling var de VÆK

• #6   2. jul 2013 Vores irske ulv havde også "skold kopper" som vi kaldte det. Dyrlægen var ret rolig omkring det, og sagde at det forsvandt lige så stille og typisk inden kønsmodning.
    vi fik fucicort salve til at tage dem inden de brister.
    crocoil virker lige så godt, det er ret godt til alt sådan noget..

• #7   2. jul 2013 Men er fucidin salve ikke receptpligtig eller kan kun fås hos dyrlægen? Jeg må vist hellere bare have fat i dyrlægen, men orker ærlig talt ikke at tage tidlig fri, bruge 500,- i konsultation for bare at konstatere at lidt salve er behandlingen

• #8   2. jul 2013 Det tror jeg den er.
    Du har ikke en flink dyrlæge der vil sælge dig det uden at skulle have en konsultation?

• #9   2. jul 2013 Nu har jeg haft den samme dyrlæge i over 20 år, så hun ved godt at jeg ikke er nybegynder. Dog ville hun alligevel se ham siden shampooen ikke har hjulpet - øv!

• #10   2. jul 2013 Hmm øv

• #11   2. jul 2013 Prøv med Mediscrub. Fucidin er et hormon præparat, og det ville jeg undgå i første omgang.

• #12   2. jul 2013 prøv med crocoil, jeg synes det havde lige så god effekt som fucidinsalven. det var kun i den første periode, hvor han virkelig slog ud, at vi bruge salven, derefter prøvede jeg crocoil, da jeg havde hørt så meget godt om den, og jeg synes resultatet var super, samt at huden helede så pænt hurtigt.
    min søns vorter på fingrene har den også været super til, samt til noget eksem jeg plejer at slås med hver vinter, med rigtigt godt resultat.

• #13   2. jul 2013 Fucidin salve 2% indeholder ikke kortison.
    Du kan få det ved egen læge.
    Og det er samme produkt, og indhold, jeg fik ordineret til min datters
    Børnesår, og da min kat havde fået en flænge. Det hjælper på mange sår og skrammer.

• #14   2. jul 2013 Jeg har allerede krokodille-spray. Måske jeg kan nå at få det væk inden fredag og så slipper jeg for at tage fri smiley Ellers må jeg holde fast i medicin uden hormoner
    Tak folkens

• #15   8. jul 2013 Vi endte med en tur til dyrlægen. Hun synes dog ikke at det lignede børnesår og mikroskopi-prøven viste heller ikke nogen mider. Ja vi er sgu lidt på herrens mark, men håber at det går i sig selv med pencillinen. Vi er uden om allergi, da det sidder rundt på kroppen og ikke på hverken ører eller poter. Desuden klør de heller ikke. Det må sgu være sjovt at være min dyrlæge nogen gange, for jeg stiller hende konstant på prøve og det fede er at hun altid tager opgaven op.

• #16   9. jul 2013 Min dyrlæge sagde, at de her børnesår/skoldkopper eller hvad vi skal kalde dem, ofte var hormon skabte, og forsvandt senest når de blev kønsmodne... Hmm
    det gjorde de allersidste også her.. smiley

• #17   9. jul 2013 Ja men problemet (hvis man kan kalde det det) er at der ikke er nogle blærer og derfor nok ikke hverken børnesår eller skoldkopper.

Kommentér på:
Børnesår hos hvalp

Annonce