7.980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Hundepension - dårlig idé? Hundepension - dårlig idé?

Vi skal på ferie her om et par uger, og I den forbindelse har vi reserveret plads til vores lille Bruno i en hundepension. Det er en pension, som jeg har fået varmt anbefalet, og som vi har besøgt. Indehaverne virker rigtigt søde og meget glade for hunde. Og der er rent og pænt.
Nu er der så en kollega, som siger til mig, at det er en virkelig dårlig idé, at sætte sin hund i hundepension, fordi hunden tager skade af det. Den bliver blandt andet meget nervøse, og det er svært at "pille af den" igen. Nu sidder jeg så med en følelse af, at jeg er en "ravnemor", som "efterlader" min lille hund i en hundepension i 8 dage. Hvad er jeres erfaringer med hunde i hundepensioner?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundepension - dårlig idé?
  • #1   3. jul 2013 De fleste sunde og raske hunde kan godt klare ophold i en pension, men nervøse, stressede og meget unge hunde kan give problemer, jeg ville da nok have betalt mig fra en enkelt overnatning inden ferien for lige at se hvordan det gik;)

• #2   3. jul 2013 Med de gode føleser du har af indtrykket af hundepensionen ville jeg ikke betænke mig.

Det bedste ville være privat pasning hos nogle der kender hunden ellers er pension godt

• #3   3. jul 2013 En hund tager ikke skade af et pensionsophold. Sikke noget vrøvl.
    Hvis den skulle gøre det, må der være tale om en meget væsensvag hund.

Vælg en pension med gode omgivelser, så lydniveauet holdes nede. Det er fx faste, ugennemsigtige vægge.

• #4   3. jul 2013 Ja, vi ville også foretrække privat pasning, men der er desværre ingen i vores familier eller omgangskreds, som har mulighed for at hjælpe os denne gang pga. ferie og flytning.
    Det med den enkelte overnatning har vi slet ikke tænkt på. Desværre er det for sent nu, for pensionen er fuldt booket resten af sommeren.
    Da vi var nede og se pensionen, havde vi Bruno med, og han kunne rigtigt godt lide ejerne, så det er rigtigt fint. Desuden er Bruno hverken nervøs eller stresset og han er 7 måneder på det tidspunkt, så helt lille er han heller ikke.

• #5   3. jul 2013 Tja jeg ville aldrig rejse på ferie uden hund hvis jeg havde en 7 mdr hvalp, men lige frem tage skade af det, nej det tror jeg ikke;)

• #6   3. jul 2013 Det er bare så svært et spørgsmål. for det er helt sikkert forskelligt fra hund til hund, og fra pension til pension, så det kan næppe generaliseres ...

Jeg har endnu aldrig sendt mine i pension, synes simpelthen der er for mange historier om dårlige oplevelser ...

Men har også kolleger der sender deres i pension, og det uden problemer ...

Men jeg stemmer i med Bodil, en hvalp på 7 mdr ville jeg nok heller ikke rejse fra ... de sidste 3 år har vi taget hunde med på ferie, netop fordi vi ikke har pasningsmuligheder privat ...

• #7   3. jul 2013 Hvis din hvalp er sund og rask i hovedet og det er en god pension, synes jeg ikke du skal være bange for at efterlade ham.
    Hvis der er mulighed for det på pensionen kan du bestille gåture og ture hvor de får lov at rende rundt udenfor det rum de har.

• #8   3. jul 2013 Jeg havde mine to hunde i hunde pension fra lørdag -søndag sidste uge.
    alt lovede godt inde på deres hjemme side. Minimum 6 går ture. Legetøj kurve osv. de skulle være i boks sammen. Da jeg snakker med dem spørg jeg så om jeg skal have kurv og lege tøj med til dem. Det skulle jeg ikke. Det havde de.

da jeg afleverede dem. Lignede det et fængsel med hårdt vådt betongulv og intet der inde. Der var 26 andre hunde i pasning - der var heller ikke noget inde ved dem.

Da jeg kørte derfra håbede jeg på der kom noget ind til dem med det samme jeg kørte..
    da jeg hentede dem dagen efter var der stadig intet inde ved dem. Og begge mine to hvalpe var fyldt med pis og lort. Og det var også over det hele der inde. De hylede resten af dagen og kunne ikke finde ro.

min oplevelse med hunde pension har ikke været go. Og jeg vil aldrig udsætte dem for det igen. Så må jeg enten tage dem med mig - blive hjemme - eller finde nogen jeg kender til at passe dem

• #10   3. jul 2013 Birgitte - hvilken pension var det?

• #11   3. jul 2013 På pensionen vi har valgt, går de med hundene tre gange om dagen, og så er der områder, hvor de bliver lukket ud og leger med de andre hunde, vel og mærke, hvis hundene kan sammen. Vi skal have kurv/tæppe, legetøj og snor med. Desuden tager vi hans egen mad med, så han ikke får dårlige mave af ukendt mad.

• #12   3. jul 2013 Du kan lægge et par tæpper i din seng så du sover med dem i nogle dage inden han skal passes. Så får han de tæpper med i pensionen så der dufter af dig smiley
    Hvor er det? smiley

• #13   3. jul 2013 Petra: en lige uden for thisted.ved ikke om jeg må skrive navnet her inde?

• #14   3. jul 2013 Jeg mener at hvis det er en personlig erfaring må du gerne smiley

• #15   3. jul 2013 Det var ved kennel rich riesen smiley

• #16   3. jul 2013 Okay smiley

• #17   3. jul 2013 Det er ikke et sted jeg har hørt om før.

• #18   3. jul 2013 Vi har haft Daisy passet i en hundepension og det fortrød vi. Hun var meget utryg over at skulle sidde spærret inde og over alle de gøende hunde og så trives hun ikke hvis ikke hun er blandt mennesker hele tiden.
    Hun var ikke sig selv lige da vi havde hentet hende, men det kom hurtig igen smiley

• #19   3. jul 2013 Nu er min mor og stedfar blevet vores faste hundepasser og de elsker at være der. Der må de komme op i sofaen som her hjemme og Tia må sove i deres seng som hun elsker *GG*

• #20   3. jul 2013 Personligt ville jeg ikke sende mine hunde i pension, så blev jeg hjemme. Hvor vidt hunde trives i en pension afhænger af den enkelte hund tror jeg. men tager skade af det, nej det tror jeg ikke.
    Jeg vil ikke råde nogen til at sætte en 7 mdr. Hvalp i pension, det synes jeg bestemt er for ungt.!
    Der er mange hunde der kommer fint igennem et pensions besøg, så det gør din såmen nok også.!

• #21   3. jul 2013 @ birgitte ... føj for en oplevelse ... jeg tror nu der er en del ok pensioner, men den slags der og de historier derfra er lige netop det der gør man forsøger at undgå at bruge pension hvis muligt ...

• #22   3. jul 2013 Mine hunde er i pension stort set hver nytårsaften grundet at Nova er bange for skud og vi som regl er til fest. Efter Nova har mistet det meste af hørelsen har de ikke været afsted i 2 år nu.Men har ingen kvaler what so ever med at sende dem afsted. De har det som blommen i et æg hos Birgitte. ( http://www.aertebjerg.dk/ ) det er ikke det fineste og nyeste, men hundene nyder at være der og er aldrig stressede eller nedtrykte når de bliver hentet. De lugter lidt af hund,men det tager vi med.

• #23   3. jul 2013 Mine forældre har altid brugt pension til deres hunde, når de har været på ferie den der ene til to gange om året og hundene har aldrig været mærket af det.

Jeg har selv en gang brugt pension til min gamle hund og det gik også super.

Hvis du har en god mavefornemmelse for stedet, så lad dig ikke gå på af hvad din kollega siger.

• #24   3. jul 2013 Jeg har ikke noget imod pensioner, og der findes gode pensioner, man skal bare se sig for. synes især det er fint for dem der virkelig ikke har nogen der kan tage ens hund/hunde når man skal noget.

min gamle hund Vaks var på pension et par gange i løbet af hans liv, han klarede det fint, men vi stoppede da vi hellere ville have han var derhjemme, så de få gange vi skulle noget uden ham, blev han passet enten hos nogen han kendte godt eller i hjemmet.

Lucky kommer aldrig i en pension, jeg tror ikke han ville være tryg og glad for det, og jeg ville gå og have det dårligt imens jeg var afsted.

Derudover ville jeg heller ikke smide en så ung hund i pension. Kan ikke komme med en skide go forklaring, jeg synes bare det er for tidligt. Lucky er 6 mdr, vi har været på en enkelt weekendtur uden ham, hvor han var hos min mor, og det gør vi ikke igen foreløbigt, selvom det jo gik fint, men han var også hos en han kendte og er tryg ved smiley

• #25   3. jul 2013 Jeg har aldrig haft mine i pension, og jeg vil heller aldrig gøre det. Jeg har en som passer min den store hund, når jeg / vi skal noget. Hun passer også andres hunde. Hende er jeg meget tryg ved.

Hvis jeg en gang ikke har hende, vil jeg finde nogle som vil kunne passe den privat. Måske oprette en side her inde på HG.

Jeg har arbejdet i flere forskellige hundepensioner, og jeg synes altså det er for synd.

Men om hunden tager skade af det, ved jeg ikke.

• #26   3. jul 2013 jeg skal faktisk selv passe to chier her d. 13 og en uge frem. det var en pige/kvinde der er inviteret på ferie, og hende der normalt passer dem kunne ikke, så havde hun set mig påenfacebook gruppe for chier, hvor jeg havde skrevet en kommentar om at jeg gerne passede en hund eller to i løbet af ferien. Vi fandt så ud af at vi bor meget tæt på hinanden (man kan gå derhen) så nu har vi mødtes med hundene en gang,og så kommer de igen tirsdag, så de kender os lidt inden vi skal have dem den uge.

Heldigt for os vil hun jo så også passe lucky hvis vi skal noget, hvor vi ikke lige har en passer. smiley

Jeg kan meget bedre li den måde at få passet hund på. smiley

• #27   3. jul 2013 @ Lille fisen ... ja det kan jeg også, men har bare ikke nogen at "bytte" med

• #28   3. jul 2013 Der er f.eks. hundesitter.dk

jeg ville personligt ikke have noget imod at man mødtes og lærte hinanden og hundene at kende uden at det var fordi de skulle passes nu og her.

Det er også en af grundene til mig og hende jeg skal passe hunde for, mødes et par gange inden. nu var der jo så ikke så meget tid til det. men hvis ikke der var en god mavefornemmelse og hundene ikke kunne sammen, så havde hun fundet en anden smiley

Ved mig er det primært det at jeg ikke har så mange i Århus, så der er det jo dejligt med en der kan tage ham en enkelt overnatning f.eks. min mor bor nemlig helt nede ved Esbjerg, så det er langt med tog bare for at aflevere ham og tage tilbage igen.. smiley

• #29   4. jul 2013 Tak for alle jeres kommentarer. Og tak Sarah for anbefalingen af Ærtebjerg hundepension. Vi bor i Odense, så det ville jo ikke være umuligt at køre til Oure, hvis det viser sig, at den hundepension, vi har valgt, ikke er god for Bruno.

• #31   13. aug 2013 Ja, det gik også fint med Bruno i pensionen.
    Han var træt, da han kom hjem (han var helt sig selv dagen efter), fordi han havde leget de andre hunde og han lugtede lidt af hund, men det er der jo midler imod. Han havde haft det godt, og vi vil bestemt ikke have betænkeligheder ved at sætte ham i pension igen, hvis ikke mine forældre har mulighed for at passe ham.
    Anja S, hvilken pension brugte du?

• #33   14. aug 2013 Tak Anja S. Det er nok lidt for langt, for vi bor i Odense, men det kunne jo have været, at det var en pension tættere på. Det er altid rart at have en pension "i reserve" smiley

Kommentér på:
Hundepension - dårlig idé?

Annonce