475 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Maj-Britt M
Maj-Britt M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Anbefale hundeadfærdsperson omkring Esbjerg? Anbefale hundeadfærdsperson omkring Esbjerg?

Vores labradorblandingshund er nu 4 år og jeg er ved at indse at han ikke bliver bedre med alderen.
Vi bor på landet og har altid nydt at have ham som vagthund, men det er et stort problem at han løber ud og truer alle som går forbi på vejen og at han er så aggressiv overfor nye ting/hunde/mennesker.

Hvis vi skal beholde ham må jeg gøre noget, men jeg har ingen idé om hvad jeg gør, så kan I anbefale en træner (han kan godt kommandoer og er ikke uopdragen på andre måder) eller sådan en hundeadfærdskonsulent som kan hjælpe os inden vi mister ham fordi nogle anmelder ham? smiley

Vi bor mellem Esbjerg og Kolding.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefale hundeadfærdsperson omkring Esbjerg?
  • #1   4. jul 2013 http://www.rieravn.dk/om-centret.aspx

Hun skulle være god :o)

• #2   4. jul 2013 Sæt hegn op;)

• #3   4. jul 2013 I kunne jo også sætte et hegn op så han ikke kan rende ned og true dem der går forbi.... evt smiley

• #4   4. jul 2013 10 sek for sent... pokkers smiley

• #5   4. jul 2013 At sætte hegn op er fint til håndteringen af problemet, men det løser ikke hundens reaktion/følelse overfor nye ting, andre hunde og mennesker.

En adfærdsbehandler arbejder også med at ændre følelser :o)

• #6   4. jul 2013 At sætte hegn op løser de forbipasserendes problem;) faktisk en ikke ringe del af problemet efter min mening, jeg er godt nok glad for det ikke er mig der skal gå forbi medens TS og adfærdspersonen " arbejder med at ændre hundes følelser"

• #7   4. jul 2013 Enig med Bodil her.
    Faktisk kan det også være en hjælp for hunden at den nu ikke behøver forholde sig til dem der går forbi ude på vejen.
    Stress neieauet kan mindskes, hvilket også gør det nemmere at nå ind til hunden og arbejde med den.

Totalt win win at sætte hegn op.

• #8   4. jul 2013 Det der med at tiden selv skulleløse problemerne, er en myte. Det er meget nemmere at tage problemerne i opløbet, dvs første gang de viser sig.
    Er I sikker på at hunde er agressiv? Kunne den eventuelt ikke være usikker, eller bare ekstremt vogtende?
    Måske er den understimuleret? Hvilke aktiviteter tilbyder I hunden?
    At rende rundt på en gård er ikke nok for nogen hunde. Der skal tilbydes både motion og mental stimulering for at opfylde en hunds behov.

• #9   4. jul 2013 Enig med malene.
    Vi har lige haft adfærdskonsulent på vores hunde fordi de var oppe at slås hele tiden men det viste sig at det var fordi vores store hund vogtet hele tiden over vores lille hund og det fandt han sig ikke i.

• Maj-Britt M
    Maj-Britt M Tilmeldt:
    jul 2013

#10   4. jul 2013 Tak.
    Hegn er ikke mulighed desværre.

Han går til agility og hundetræning samt løbe/cykeltræner med min kæreste ugentligt.
    Jeg synes også kun at et hegn løser en lille del af problemet. Hva så når der kommer folk indenfor hegnet som skal besøge os?

Hunden gør det fordi han er bange og vogter over os - sidstnævnte har vi selv fejlagtigt opdraget ham til, da jeg i en periode boede selv på gården og var bange.
    Er klar over det er vores egen skyld, men beder om hjælp nu ikke hævede pegefingre..

• #11   4. jul 2013 Hvordan kan hegn ikke være en mulighed ?????? Så må han da i en lang snor eller noget. Jeg synes det er rigtig godt at man vil arbejde med det så problemet bliver løst. Men indtil man er der hvor problemet er løst, må man dælme sørge for at hunden ikke render ud og truer 'alle der går forbi'.

• #12   4. jul 2013 Mette Marie, det er en rigtig god ide at få en adfærdsbehandler på :o)

• Maj-Britt M
    Maj-Britt M Tilmeldt:
    jul 2013

#13   4. jul 2013 Tak. Jeg forsøger at kontakte hende der blev anbefalet i starten smiley

• #14   4. jul 2013 Link til DcH hundekonsulenter i kreds 4.
    (link fjernet)

Alle må bruge konsulenterne.
    Det koster kørepenge - mener det er 3,80 kr pr km konsulenten skal køre.
    Prisen er uanset om man er medlem af DcH eller ej.

• #15   4. jul 2013 Sæt hegn op og kald hunden ind HVER gang den gøer !
    Bed den om at gå over og lægge sig når I får gæster - det er ikke den der skal bestemme - det er jer !
    Det lyder som om det er den der har "taget styringen" over huset og jer smiley

Kommentér på:
Anbefale hundeadfærdsperson omkring Esbjerg?

Annonce