1.106 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Pyrenæisk hyrdehund???? Pyrenæisk hyrdehund????

Hej alle på HG !
Jeg var ude og gå med hund tidligere idag da jeg fik øje på en mega sød hund som jeg fik lov til at hilse på og sådan noget da jeg så fik afvide at det var en hyrdehund så stod jeg sådan lidt og så fortalte jeg at jeg også gerne ville have en hyrdehund (BC) men jeg bor i lejlighed på 4 og det ville være synd men så sagde manden : Jeg bor også i lejlighed og vi er 5 i en lejlighed.

Og så kom jeg til at tænke på kan en Pyrenæisk hyrdehund hyrdehund så bo i lejlighed for de så virkelig søde ud smiley Og kender i noget til sygdommene i denne race eller hvordan de er. Om de er gode til børn om man kan træne dem til at holde sig væk fra andre små dyr (marsvin, hamster)???

Hilsen Asta

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pyrenæisk hyrdehund????
  • #1   6. jul 2013 + Han sagde også at det var ikke noget problem med en hyrdehund i lejlighed og hans hun havde det fint selv om den var alene hjemme i flere timer vær dag kan det være rigtigt???

• #2   6. jul 2013 Hvorfor skulle det være synd at have en hyrdehund i en lejlighed? Bare hunden bliver motioneret og aktiveret kan jeg ikke se nogle problemer med det. Vi har selv 2 hyrdehunde i en lejlighed.

• #4   6. jul 2013 Hvad men en BC?? Sidst jeg spurgte om sådan en i en lejlighed var det synd

• #6   6. jul 2013 Jeg har en BC af arbejdslinier i en lejlighed. Så længe hun kommer ud og bliver brugt er der ingen problemer.

• #8   6. jul 2013 Vi er 7 personer i en lejlighed men vi er kun alle sammen samlet når vi spiser '
    For ellers er min mor hele tiden inde i stuen og min far sidder i køkkenet og min lillessøster inde på sit værelse så det er sjælendt. Men ellers så har vi en okay stor lejlighed men ingen indhegnet have. Men ville det være synd de skal jo også have en del aktivering og når vi andre er i skole så er der kun min mor hjemme og det er ikke sikkert hvis vi fik en hund at hun vil aktiverer den hele tiden

• #9   6. jul 2013 Okay og med at blive brugt mener i??

Altså jeg ville gerne prøve noget agillity

• #10   6. jul 2013 BCér er super til AG, når de er gamle nok. Med at blive brugt mener jeg træning og aktivering. Det kan være lydighedstræning, rally, tricks, spor, søgning, aktiveringsspil osv...

• #12   6. jul 2013 Men jeg vil også sige at motion er vigtig for en ung Border. Min elsker at løbe stærkt og det kan hun altså ikke i snor, så vi bruger hundeskove en del, så hun kan få lov til at løbe frit.

• #13   6. jul 2013 Ja altså hvis jeg fik en BC ville jeg træne lydighed med den vær dag og en aktiverings bold det er de der bolte hvor man propper godbider ind og så skal hunden få dem ud ik??

Og fysisk aktivering er da også det der hvor man kaster godbider ud på en græsplæne og så skal hunden finde dem???

• #14   6. jul 2013 Jo en aktivitetsbold er sådan en hvor man putter godbidder i. Men man skal bare huske at når hunden har lært det og kan det, så er det ikke så aktiverende længere. Derfor at det en god ide at variere måden man aktivere på. Og hunden synes også det er sjovere at lave noget forskelligt. Du kan prøve at låne bogen Leg med din hund af Christina Sondermann. Den har rigtig mange gode ideer til aktivering af sin hund.

• #15   6. jul 2013 ok tak

• #16   6. jul 2013 @ ts , når nu du går i skole, skal lave lektier, se veninder hvordan vil du så få tid til 3-4 timers aktivering hver dag, og i de næste måske 10 år. Og en border skal ud og løbe . Kender en der har border, det er 2 lange ture dagligt , morgen og eftermiddag, og gider din mor ikke gøre noget m hunden så skal du have den kørt træt inden skole.... Du har skrevet herinde før, og må give Kathrine ret, der kriterier du tidligere har beskrevet egner sig ikke til så aktive og krævende hunde som du drømmer om. Og stadig husk en hund er i mange år, og da det ikke lyder til familien er den der ønsker hund, men at det er dig der gør så skal du vel have den med i en fremtid du ikke kan vide om kan rumme den. Der sker mange ting i dit liv de næste 10 år og det er på ingen måde sikkert det giver plads til en hund. Skal den så blive tilbage ved mennesker som ikke har ønsket den

• #17   6. jul 2013 En hyrdehund den hyrder!
    Kæmpehund i lejlighed, nej.
    Den type hund er en udehund, vælg hellere en TT i stedet.

• #19   6. jul 2013 Ja den min xxx veninde havde var da meget større end en Golden Retriever, som den lignede, men måske jeg bytter rundt på begreberne, muligt det kun var en Pyrenæerhund, altså ikke hyrde?
    Nogen billeder?

• #21   6. jul 2013 OK, den ser heller ikke ud som den jeg kendte, den vejede omkring 50-55 kg mindst tror jeg.

• #22   6. jul 2013 Der var den, men ikke nemt at huske 33 år tilbage på en hund man har mødt EN gang, størrelsen gjorde indtryk på mig.
    http://www.google.dk/search?q=pyreneerhund&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=zyvYUaXdJYmP4gTAk4CYCw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1680&bih=904

Kommentér på:
Pyrenæisk hyrdehund????

Annonce