1.002 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvor tit går I til træning? Hvor tit går I til træning?

Hej HG

Jeg overvejer at tilmelde mig og sheltie hvalpen Rally lydighed med opstart i september.
- det betyder bare at vi nogle uger i september vil gå til træning 3 gange om ugen, er det for meget?

Det drejer sig om et fri ved fod hold, hverdags lydighed hold (letøvet)
Og så evt Rally begynder.

Alt er med klikker principper. Hun vil være 9 måneder i september. Vi træner selv hver dag og på gå turene.

Derudover vil jeg gerne høre hvor ofte I går til træning?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit går I til træning?
  • #2   7. jul 2013 Lyder meget fornuftigt Mike/Vegas mor smiley

• #3   7. jul 2013 Jeg tænker at hun er lige ved, at være den alder, hvor hun muligvis får svært ved, at koncentrere sig og evt bliver lidt mere sløv et par måneder.
    Det kunne især mærkes på min gårdhund og på min hønsehund da hun var yngre omkring løbetiderne.
    Så du skal nok passe på med, at forvente for meget af hende.

Det er forskelligt hvad de kan.
    Min gårdhund kan ikke mere end 2 gange agility om ugen + hjemmetræning.
    Border collien trænes kun til servicehund hjemme, så han går ikke til noget, andet end at vi træner i byen også.
    Hønsehunden har max gået til noget 3 gange om ugen. 2x agility og 1 gange rally. Derudover træner vi frisbee, rally, tricks, flyball og konkurrencelydighed. - Selvfølgelig ikke alt på alle dage smiley

Vi træner også kun med klikker btw smiley

• #4   7. jul 2013 Man skal blot passe på at man ikke får fyldt for meget på så ung en hund så den bliver frustreret i sidste ende smiley

• #5   7. jul 2013 Jeg mener der skal være en dags mellemrum mellem træningsgange, som hovedregel. Så hvis du træner mandag, igen onsdag og så fredag - for eksempel, ville jeg sige.
    Ikke to dage sammenhængende.

• #7   7. jul 2013 Træner så ofte som muligt, gerne flere gange dagligt
    Dræner så aldrig hunden for lyst til at arbejde ved at lave for lange og for kedelige træningspas.

• #8   7. jul 2013 Jeg tror absolut ikke det er for meget for en sheltie.
    Min pige havde i hvert fald nydt det. Og jeg havde selv gjort det hvis ikke jeg havde en søn på to.
    Men det kommer jo nok an på hunden.
    Jeg gik i et godt stykke tid til træning tre gange om ugen med min chihuahua, det havde han kun godt af. Det var så to forskellige slags lydighed og en gang agility.
    Men mærk efter på din hund, mange sheltier er ikke til at køre sure i træning, men der må du så endelig heller ikke nå ud!

• #9   7. jul 2013 Jeg går ikke til træning med mine, har jeg ikke gjort siden Lilly var unghund. Men jeg træner dagligt med mine hunde. Mest tricks, men også helt almindelig lydighed.

• #11   7. jul 2013 Petra - hvorfor skal der som hovedregel være en dag imellem træningen ?

• #12   7. jul 2013 Holdtræning synes jeg der skal være en dag mellem - ikke almindelig hjemme-træning. For en unghund er en times træning meget, og jeg ville være bange for, at det blev for meget - men igen, det er jo forskelligt hvordan man ser på det smiley

• #13   7. jul 2013 Petra, i mine øjne er det fuldstændig hul i hovedet at træne en hund i en time - om det er en unghund, voksen, hvalp...

Der er ingen hunde, der stadig har ressourcer til indlæring når der er gået så lang tid.

Så - det er ikke dagene, der er problemet, men tilrettelæggelsen af træningen.

Jeg tror maks jeg oplever at de bedste og mest koncentrerede og ressourcefulde hunde kan holde til omtrent 20 minutters træning - inklusive småpauser, hvor der lige sadles om.

Hvis man ikke skamtræner, som jeg synes man gør, når man træner i en time, så kan man være på hold ligeså mange gange om ugen man har lyst. Hver dag er intet problem overhovedet, hvis man forstår at tilrettelægge sin træning, så den er på de vilkår den hund man har sætter.

• #14   7. jul 2013 Enig - Jeg træner heller ikke en time ad gangen. Men har gået et par stedet hvor det var træning hele timen igennem, og så er det for meget.

• #15   7. jul 2013 Så er det måske det, der er problemet, og ikke hvor mange dage om ugen smiley

Heldigvis er det ikke noget generelt at man træner en time, når man er på hold. Der er heldigvis steder, der muliggør fornuftig træning smiley

• #16   7. jul 2013 Der er en dags mellemrum mellem hver træning, det er jo også "kun" hver anden uge at der vil falde 3 træningsdage. Jeg tænker bare det er sundt at lære som ung at man skal kunne træne trods 5-7 andre spændende hunde (jwg prøver så at holde mine kriterier lidt lavere end hjemme) hun har nemlig også tendens til at blive frustreret af spænding/stress når vi kommer til træning efter en 2 ugers pause kan jeg mærke.. Derudover har jeg SÅ MEGET at lære ! Jeg er en grønskolling i hundetræning.

Ja hun kommer jo nok i løbetid i perioden, men så bliver hun hjemme mens jeg kigger på træningen smiley mht at gå ned i gear i forbindelse med løb vil det kun være en fordel, Jessie har 7 gear i stedet for 5!!

• #17   7. jul 2013 Finken: der er ikke en fløjtende fis før august måned, men så er der ellers hold i aktivthundecenter.dk, Københavnersnuden.dk og i harmoniskhundecenter.dk, og de fleste steder kan man betale i 2 rater smiley

• #18   10. jul 2013 Bare pas på når du i forevejen har en hund der kører højt at du ikke får kørt den højere op, men at den også lærer at køre ned smiley

Jeg er helt enig med CH. Træningen skal planlægges så man ikke bare køre på og køre på

• #19   10. jul 2013 Hvorfor vil du blive hjemme under løb?

• #20   10. jul 2013 jeg bliver ikke hjemme (jeg tager nok ud og kigger på træningen) men trolden bliver hjemme når hun er højløbsk. Men hvis hun bare er lidt i løb må hun gerne komme med til træning for instruktørerne smiley Jeg kan godt se jeg bare skrev løb tidligere, my bad.

Træning 2 gange om ugen har hun hidtil klaret udmærket, jeg er lige så småt begyndt at finde ud af hvad det er som kører hende op og afprøver lidt forskelligt hvad der får hende ned igen. Vi er også begyndt at træne lidt hver dag i parkerne så hun vænner sig til lidt forstyrrelser. Men hun har overordnet krudt i numsen selvom hun aktiveres meget (også mentalt)

• #21   10. jul 2013 Det er da rigtig ærgerligt at de har restriktioner i forhold til løbetid.

Krudt i røven er dejligt - der er ikke noget så skønt som en motiveret hund smiley

• #23   10. jul 2013 Ja hvis det er politihunde eller hjælpehunde går jeg da udfra de skal lære at ignorere højløbske damer. Men nu er vi jo mest tilmeldt begynder hold så der kan man vel ikke forvente så meget af de stakkels handyr, hehe.

• #24   10. jul 2013 Alle hunde skal vel lære at være lydige - også når der er tæver i løb. De er jo overalt smiley

• #25   11. jul 2013 Ja der er flere steder der ikke vil have løbske tæver på pladsen. Synes det er skørt! Selvfølgelig hvis tæven er mut eller har ondt i den periode eller bare ikke er motiveret for at træne, så må tæven jo blive hjemme, men hvis den ikke er påvirket synes jeg det er noget fis de ikke kan komme til træning.

Det er dejligt med en hund der kører højt og bare er på! Man skal bare finde balancegangen så man ikke bliver ved med at fylde på og fylde på fordi man vil trætte den utrættelige hund smiley Den vænner sig bare til at køre det mere på smiley

• #26   11. jul 2013 En tæve, der har ondt når den er i løbetid ? Hvor har den ondt henne ?

• #27   11. jul 2013 Martine

Jeg har aldrig selv oplevet det, men er blevet fortalt af en lydighedsdommer at hun har set tæver der gik helt krummet sammen under løbetid.. Så det skulle vel være mavesmerter?

• #28   11. jul 2013 Hmm .. det har jeg godt nok aldrig hørt om. En dommer med en livlig fantasi måske smiley

• #29   12. jul 2013 Martine

Pas? Kender ikke dommeren.

Kommentér på:
Hvor tit går I til træning?

Annonce