897 visninger
|
Oprettet:
Hvor tit går i til træning {{forumTopicSubject}}
Hvor tit går i til hunde træning hvis i går til træning.?
Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg skal finde et sted med hel års træning (er tit billiger)
Eller vælge et sted hvor det køre over 2-3 måneder også kan man melde sig på et hold efter det
Hva sys i er bedst fordele og ulemper ved de to forskellige ????
aug 2008
Følgere: 1102 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
Jeg synes det er meget billigere på den måde og da jeg samtidig ikke har nogle planer om at stoppe træning, så er det den måde der giver mest mening for mig, fremfor at skulle tilmelde mig ny træning hver 2./3. måned.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.904
Det giver fantastisk variation, hvilket er nødvendigt med racen. Jeg ville køre dem helt flade med samme træning hver uge i et år ad gangen.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
I perioder lidt mere, andre lidt mindre...
Dog ikke holdtræning, men selvtræning i klub og udenfor klub
Træning i klub er to aftener om ugen.
I forhold til dit spørgsmål om, hvad der er bedst kommer det jo an på, hvad du vil med din træning og hvad holdene tilbyder.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 9 Emner: 239 Svar: 3.384
Har også gået på hyggeholdet i Politihundeforeningen, men der måtte jeg kun komme med én hund pr gang, og det synes jeg ikke om, når jeg har tre hunde, der sagtens kan deles om 1,5 times træning.
Så der er vi stoppet.
Rally og agility går jeg også til. Der betaler jeg halv årligt, det synes jeg også er rart. (Dansk Agility Forening)
Så mit skema ser sådan ud:
Mandag: Hjælpetræner til agility
Tirsdag: Agility med My
Onsdag: Hyggehold med alle hundene
Søndag: Rally med Paya og Enya, og måske selvtræner jeg lidt agility med My.
Dagene mellem onsdag og søndag bruges på gåture, hyggetræning og kickbiketræning med Enya.
okt 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 168
Vi har trænet i dch i Køge før han blev syg og det var vi på hvalpe hold og derefter på begynder lydighed.
Men sys det blev for ensformig.
Hmm men kan godt se at for 4 måneder koster det næsten 2000 kr ??
Ville man godt kunne tage alm lydighed og nose work .? Uden det bliver for meget for hunden .?
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 206
Jeg startede med at træne hos DKK - hvor i gik på hvalpehold og senere hen til Rally lydighed. Træningen var helt fin, men havde store problemer med holdene - fordi der TIT gik måneder imellem de startede hold op. Jeg sluttede fx Rally lydighed træning hos DKK i midten af november - men det starter først op igen omkring marts - april måneden. Det er blev jeg meget træt af i længden.
Så nu går vi til træning hos en privat træner. Både Rally lydighed og LP træning. Hun afholder også mange forskellige kurser - så vi træner lige pt kun hos hende. Det er meget bedre træning og hun fokuser meget på de individuelle behov.
Jeg gik i en lang periode også til Brugshundetræning hos DRK - dog kun som milijøtræning.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
Et lydighedshold til et bestemt program kan måske føles kedeligt.
Jeg træner tre forskellige steder: dch, privat træner og samtræning med ligesindede.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 376
Mine lydighedshold (et til hver hund) træner som hold 1 gang om ugen.
Rallyholdet træner også 1 gang om ugen (her deler de + jeg er "spillende træner" for holdet)
I klubben mødes vi så hver onsdag aften til fællestræning.
Men vi holder kun træningsfri en gang om ugen.
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Det er også muligt at vi starter til agility til sommer (når vi har fået vores RØM-titel), der skulle vidst være noget her i Hillerød. Vi træner dog selv 5-6 gange om ugen - næsten hver dag
Da vi trænede i schæferhundeklubben, var vi til træning 2-4 gange om ugen... Men schæferhundeklubben tilbyder desværre hverken LP, rally eller agility, som er det vi fokuserer på lige nu
I dag har vi været på 2-timers højre-handlingskursus i rally, og jeg er kæmpe fan af kurser
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 619
Mandag: fri/tur.
Tirsdag: privat klub/træner, rally begge hunde. Onsdag: lydighed dch med den unge hund og så eget rallyhold bagefter.
Torsdag: evt selvtræning dch med den anden hund.
De resterende dage; tur, spor, tricks, svømning etc.
Træner hele året i DcH, derudover rally på hold ved privat og så på kurser når der findes nogle spændende som tidsmæssigt og økonomisk passer ind i programmet.
okt 2015
Men på konkurrence-plan keder os lidt ??
Nogen dch tilbyder familie lydighed f.eks som bare er alm lydighed blandet med lidt tricks osv.
Overvejer sådan et hold også måske tage intro til nose work da jeg kun har fundet det som kurser (8-10 gange )
Har tænkt på rally/agility men der læste jeg de skulle ha lydighed på c først .?
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 619
Hos os kan de på komme direkte fra hvalpeholdet, dvs fra ca.6 mdr.
Så har de snust til de gængse kommandoer..
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
I DCH får jeg mest viden om øvelserne i programmet og hunden lærer at træne med den forstyrrelse andre hunde giver
Hos den private træner får jeg ideer til indlæring af øvelserne og masser af personlig feedback. Det er klart den træning der flytter mig mest.
Til sam-træning får jeg også personlig feedback og masser af kaffe og social hundesnak.
Hvis JEG skule vælge en fra blev det nok DCH, men det skal jeg heldigvis ikke
okt 2015
Tror endelig vi fandt ud af det nu venter vi på om der er plads.
Så bliver det til lydighed begynder og Nose work ved siden af
okt 2015
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
Basso går på et lydighedshold, mens Ingle går på et klikkerhold. På begge hold er udgangspunktet DcH-programmet, som jo er mere end bare "almindelig" lydighed.
Ingen af de to hold, vi går på, er målrettet konkurrence, så vi laver alt muligt andet også, for eksempel rally, tricks, skovspor og dog parkour. Ingles træner har lige være på kursus i nose work, så det ryger nok på listen i nær fremtid.
Da jeg startede i DcH, syntes jeg, at lydighedsholdene var drønkedelige, og jeg havde egentlig planlagt at træne agility eller noget andet senere, men efterhånden som vovse blev ældre, kom vi rigtigt i gang med DcH-programmets "frie øvelser", og dét var et hit både for mig og for hunden
Hvor tit går i til træning