{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Hvor tit går i til træning {{forumTopicSubject}}

Hvor tit går i til hunde træning hvis i går til træning.?

Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg skal finde et sted med hel års træning (er tit billiger)
Eller vælge et sted hvor det køre over 2-3 måneder også kan man melde sig på et hold efter det

Hva sys i er bedst fordele og ulemper ved de to forskellige ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit går i til træning
  • #1   28. jan 2017 Jeg har valgt at træne i DCH, hvor jeg betaler for et helt år - og kan træne på alle de hold jeg vil, uden det bliver dyrere - jeg går på 2 hold i ugen.

Jeg synes det er meget billigere på den måde og da jeg samtidig ikke har nogle planer om at stoppe træning, så er det den måde der giver mest mening for mig, fremfor at skulle tilmelde mig ny træning hver 2./3. måned.

• #2   28. jan 2017 Vi laver trækarbejde med vores hunde i vinterhalvåret, så jeg går kun til holdtræning i sommerhalvåret. Derfor foretrækker jeg de hold der kun varer 2-3 mdr.
    Det giver fantastisk variation, hvilket er nødvendigt med racen. Jeg ville køre dem helt flade med samme træning hver uge i et år ad gangen.

• #3   28. jan 2017 2-4 gange om ugen året rundt.
    I perioder lidt mere, andre lidt mindre...

Dog ikke holdtræning, men selvtræning i klub og udenfor klub smiley
    Træning i klub er to aftener om ugen.

I forhold til dit spørgsmål om, hvad der er bedst kommer det jo an på, hvad du vil med din træning og hvad holdene tilbyder.

• #4   28. jan 2017 Jeg går på et helårs hyggehold i Dch for 800 kr om året, og så må jeg komme med alle de (egne) hunde jeg vil. Dét synes jeg er rart! Både at det er helårligt og at alle mine hunde må deltage på samme hold.

Har også gået på hyggeholdet i Politihundeforeningen, men der måtte jeg kun komme med én hund pr gang, og det synes jeg ikke om, når jeg har tre hunde, der sagtens kan deles om 1,5 times træning. smiley
    Så der er vi stoppet.

Rally og agility går jeg også til. Der betaler jeg halv årligt, det synes jeg også er rart. (Dansk Agility Forening)

Så mit skema ser sådan ud:
    Mandag: Hjælpetræner til agility
    Tirsdag: Agility med My
    Onsdag: Hyggehold med alle hundene
    Søndag: Rally med Paya og Enya, og måske selvtræner jeg lidt agility med My.

Dagene mellem onsdag og søndag bruges på gåture, hyggetræning og kickbiketræning med Enya.

• #7   28. jan 2017 Jeg ville gerne prøve sådan noget nose work med Marley
    Vi har trænet i dch i Køge før han blev syg og det var vi på hvalpe hold og derefter på begynder lydighed.
    Men sys det blev for ensformig.

Hmm men kan godt se at for 4 måneder koster det næsten 2000 kr ??

Ville man godt kunne tage alm lydighed og nose work .? Uden det bliver for meget for hunden .?

• #9   28. jan 2017 Jeg går 2-4 gange om ugen.

Jeg startede med at træne hos DKK - hvor i gik på hvalpehold og senere hen til Rally lydighed. Træningen var helt fin, men havde store problemer med holdene - fordi der TIT gik måneder imellem de startede hold op. Jeg sluttede fx Rally lydighed træning hos DKK i midten af november - men det starter først op igen omkring marts - april måneden. Det er blev jeg meget træt af i længden.

Så nu går vi til træning hos en privat træner. Både Rally lydighed og LP træning. Hun afholder også mange forskellige kurser - så vi træner lige pt kun hos hende. Det er meget bedre træning og hun fokuser meget på de individuelle behov.

Jeg gik i en lang periode også til Brugshundetræning hos DRK - dog kun som milijøtræning.

• #12   28. jan 2017 Hvad vil du gerne træne?
    Et lydighedshold til et bestemt program kan måske føles kedeligt.

Jeg træner tre forskellige steder: dch, privat træner og samtræning med ligesindede.

• #13   28. jan 2017 Jeg har gået på 3 forkellige hold i Dch og haft privat undervisning ved siden af også så inden jeg fik baby trænede jeg mine 2 hunde 4-5 gange om ugen på hold

• #14   28. jan 2017 Vi træner også i DCH og betaler for et år ad gangen.

Mine lydighedshold (et til hver hund) træner som hold 1 gang om ugen.
    Rallyholdet træner også 1 gang om ugen (her deler de + jeg er "spillende træner" for holdet)
    I klubben mødes vi så hver onsdag aften til fællestræning.

Men vi holder kun træningsfri en gang om ugen.

• #15   28. jan 2017 1-2 gange om måneden for tiden. Dette skyldes, at vores træning er rigtig langt væk, så det bliver for dyrt at tage derind en gang om ugen. Derfor har vi valgt at køre dobbelthold (2 timer) 1-2 gange om måneden.. Det ændrer sig, hvis DKK starter et rally-hold op i Helsinge eller Hillerød på et tidspunkt smiley

Det er også muligt at vi starter til agility til sommer (når vi har fået vores RØM-titel), der skulle vidst være noget her i Hillerød. Vi træner dog selv 5-6 gange om ugen - næsten hver dag smiley

Da vi trænede i schæferhundeklubben, var vi til træning 2-4 gange om ugen... Men schæferhundeklubben tilbyder desværre hverken LP, rally eller agility, som er det vi fokuserer på lige nu smiley

I dag har vi været på 2-timers højre-handlingskursus i rally, og jeg er kæmpe fan af kurser smiley

• #16   28. jan 2017 Jeg går i DCH, på rally og agilityhold. De ligger samme dag, så vi er kun afsted en gang om ugen.

• #18   28. jan 2017 Fra marts hvor vores sæson rigtig starter op hedder den her for de to hunde og jeg;
    Mandag: fri/tur.
    Tirsdag: privat klub/træner, rally begge hunde. Onsdag: lydighed dch med den unge hund og så eget rallyhold bagefter.
    Torsdag: evt selvtræning dch med den anden hund.
    De resterende dage; tur, spor, tricks, svømning etc.

Træner hele året i DcH, derudover rally på hold ved privat og så på kurser når der findes nogle spændende som tidsmæssigt og økonomisk passer ind i programmet.

• #19   28. jan 2017 Marley ville ha godt af at stadig træne alm lydighed gå på plads sit dæk osv.

Men på konkurrence-plan keder os lidt ??

Nogen dch tilbyder familie lydighed f.eks som bare er alm lydighed blandet med lidt tricks osv.

Overvejer sådan et hold også måske tage intro til nose work da jeg kun har fundet det som kurser (8-10 gange )

Har tænkt på rally/agility men der læste jeg de skulle ha lydighed på c først .?

• #20   28. jan 2017 Tror det er meget forskelligt hvad de skal kunne inden at komme på rallyhold rundt omkring.
    Hos os kan de på komme direkte fra hvalpeholdet, dvs fra ca.6 mdr.
    Så har de snust til de gængse kommandoer..

• #21   28. jan 2017 Det er en god idé, at ens hund har lært en eller anden form for plads-kommando, før man begynder rally, tænker jeg smiley

• #26   29. jan 2017 Personligt får jeg noget forskelligt ud af de forskellige slags træning jeg går til:

I DCH får jeg mest viden om øvelserne i programmet og hunden lærer at træne med den forstyrrelse andre hunde giver

Hos den private træner får jeg ideer til indlæring af øvelserne og masser af personlig feedback. Det er klart den træning der flytter mig mest.

Til sam-træning får jeg også personlig feedback og masser af kaffe og social hundesnak.

Hvis JEG skule vælge en fra blev det nok DCH, men det skal jeg heldigvis ikke smiley

• #29   29. jan 2017 Tusinde tak.

Tror endelig vi fandt ud af det nu venter vi på om der er plads.

Så bliver det til lydighed begynder og Nose work ved siden af smiley

• #30   29. jan 2017 Alle jer der træner hos dch træner i bare lydighed eller.?

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #31   29. jan 2017 Jeg træner på hold med begge mine i DcH én gang om ugen - året rundt.

Basso går på et lydighedshold, mens Ingle går på et klikkerhold. På begge hold er udgangspunktet DcH-programmet, som jo er mere end bare "almindelig" lydighed.

Ingen af de to hold, vi går på, er målrettet konkurrence, så vi laver alt muligt andet også, for eksempel rally, tricks, skovspor og dog parkour. Ingles træner har lige være på kursus i nose work, så det ryger nok på listen i nær fremtid.

Da jeg startede i DcH, syntes jeg, at lydighedsholdene var drønkedelige, og jeg havde egentlig planlagt at træne agility eller noget andet senere, men efterhånden som vovse blev ældre, kom vi rigtigt i gang med DcH-programmets "frie øvelser", og dét var et hit både for mig og for hunden smiley

Kommentér på:
Hvor tit går i til træning

Annonce