{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Tørfoder {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en hund der har hd, og dyrlægen har forslået Scecific CJD
Det virker rigtigt fint, men pga det er ret så dyrt har jeg kigget rundt på nettet.

Fundet frem til at glucosamin, chrondoitin og omega 3 er de vigtige elementer i maden for hans led. Han har ikke problemer med overvægt.

Har kigget rundt og fundet ud af at kornfri også kan være vigtigt for at hunden trives...
Krumme tror jeg det var har jeg læst bruger bosch som ikke er kornfri pga at hendes hunde ikke trives på kornfri... Hvordan har du fundet ud af det, hvad var forskellen? hvis du læser med smiley

Har set i har foreslået mange som virker gode, men hvad skal man så vælge...
Kingsmore?
Taste of the wild?
Bosch - som har gluc/chron men ikke er kornfri
Tholo - højt indhold kød, kornfri, + gluc/chron
Olivers - kornfri, +gluc/chron

måske det bare er små forskelle jeg er ude i, men har en mani til at gerne vil finde det bedste valg

Håber vi kan få stillet de gode mærker lidt op imod hinanden i denne tråd smiley

Ronni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørfoder
  • #1   11. jul 2013 Her fodrer vi med Kingsmoor Pure, kylling. smiley

  • #2   11. jul 2013 Hill´s J/D

  • #3   12. jul 2013 Hills er vel meget li specific s version?

    Nogen der har forstand på og læse forskellen på hundemaden?


  • #4   12. jul 2013 det er også vigtigt at huske på, at det foder én hund trives på, ikke nødvendigvis er det bedste for din hund.
    Der er ikke ét foder man kan kalde det bedste, for alle hunde er individuelle og har også individuelle behov smiley

    Jeg ved der er flere herinde, der bruger nogle forskellige tilskud til et basisfoder som deres hund trives på, og vha tilskuddet, får hunden lige det ekstra for led osv.


  • #5   12. jul 2013 Ja jeg syntes bare det der trives det meget bredt begreb?
    altså han virker til at trives på alt det forskellig mad vi har prøvet.
    Hvad skulle det positive være ved at skifte til kornfrit fx?
    Det eneste er at han måske fælder meget men han har fin pels og får meget ros af dyrlægen.

    VIGTIGST er der en der kan hjælpe med at sammenligne MÆNGDEN indholdet af glucosamin og chrondofit i Specifics CJD og fx bosch, tholo?
    Syntes ikke jeg kan gennemskue det...


  • #6   12. jul 2013 ronni

    hvordan har pels, ånde, øjne afføring osv været? der er mange små ting man kan give et hint om, hvordan hunden trives på et foder. Nogle hunde har stor glæde af kornfrit, og andre der i mod, trives ikke optimalt på det.

    mht fældning, så er det jo også værd at tænke på, om det er sæsonbetonet fældning eller om det er fældning udover hvad man normalt vil forvente


  • #7   13. jul 2013 bump

Kommentér på:
Tørfoder

Annonce