To samojede tæver sammen {{forumTopicSubject}}
Vi er blevet tilbudt en samojede tæve, da en af vores bekendte netop har fået hvalpe. Da vores nuværende hund er ved at være ret gammel - 10 år - har vi længe snakket om, at vi skal have en nr. 2 hund, til at tage over, og nu er vi så som sagt blevet tilbudt en.
Vores nuværende er samojede-blanding (/dansk spids), og den nye vil være ren samojede. Begge tæver.
Vi har så lige fået at vide, af en af vores venner, der har schæfer hund, at indenfor schæfer "kredse", har man som regel ikke to tæver sammen, fordi de ikke rigtig kan være sammen. Han mener, at der kommer for mange spændinger mellem dem, fordi de vil kæmpe om hvem der skal bestemme, og hvis ikke den ene giver sig, kan det ende i voldsomme slåskampe. Han mener ikke det er et problem hvis man har en han og en tæve sammen, eller to hanner - kun tæverne giver problemer. Han ved ikke om det kun er indenfor schæfer hunde, at det giver problemer, eller om det er noget generelt.
Derfor spørger jeg jer, om det er noget I har oplevet problemer med? Naturligvis mest henvendt til de af jer, der har to tæver sammen. Er der forskel på hunderacerne, på det punkt, eller er de alle ens?
Vores hund er meget social og har let ved at indordne sig i hierarkier, og er en rigtig glad og venlig hund. Vi vil naturligvis bestræbe os på, at en evt. ny hund også vil have samme åbne, venlige sind.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 619
maj 2004
Hvis vi vælger at købe en ny, vil vi - og især jeg - være meget opmærksom på at Luna (den gamle) får ro fra hvalpen engang imellem, så hun ikke bliver kørt alt for træt.
mar 2009
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.364
Ældste, Ollie, er 5 år. Mellemste, Qira, er 4 år og yngste, Mystique, er lige blevet 1 år..
Qira og Mystique er mor og datter, og de går alle tre fint sammen..
mar 2009
maj 2004
Det var også meningen, at vi skulle have haft en hvalp før. Vi snakkede om det for 4 år siden tror jeg, men da havde vi ikke råd til en samojede. De er jo ret dyre, og det er helt sikkert, at det skal være en samojede.
Men ja, hun skal nemlig have det godt sine sidste år, derfor vil vi også være meget opmærksomme på, hvordan hun tager den nye hvalp, og det vil altid være på Lunas præmisser, at vi skal have en ny. Som jeg også skrev, vil vi være meget opmærksomme på, at hun får fred og ro hvis der er behov for det.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.300
To samojede tæver sammen