{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

To samojede tæver sammen {{forumTopicSubject}}

Vi er blevet tilbudt en samojede tæve, da en af vores bekendte netop har fået hvalpe. Da vores nuværende hund er ved at være ret gammel - 10 år - har vi længe snakket om, at vi skal have en nr. 2 hund, til at tage over, og nu er vi så som sagt blevet tilbudt en.

Vores nuværende er samojede-blanding (/dansk spids), og den nye vil være ren samojede. Begge tæver.

Vi har så lige fået at vide, af en af vores venner, der har schæfer hund, at indenfor schæfer "kredse", har man som regel ikke to tæver sammen, fordi de ikke rigtig kan være sammen. Han mener, at der kommer for mange spændinger mellem dem, fordi de vil kæmpe om hvem der skal bestemme, og hvis ikke den ene giver sig, kan det ende i voldsomme slåskampe. Han mener ikke det er et problem hvis man har en han og en tæve sammen, eller to hanner - kun tæverne giver problemer. Han ved ikke om det kun er indenfor schæfer hunde, at det giver problemer, eller om det er noget generelt.

Derfor spørger jeg jer, om det er noget I har oplevet problemer med? Naturligvis mest henvendt til de af jer, der har to tæver sammen. Er der forskel på hunderacerne, på det punkt, eller er de alle ens?

Vores hund er meget social og har let ved at indordne sig i hierarkier, og er en rigtig glad og venlig hund. Vi vil naturligvis bestræbe os på, at en evt. ny hund også vil have samme åbne, venlige sind. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To samojede tæver sammen
  • #1   12. jul 2013 Samojeder har ikke samme problemer som schæferen. De er ret bløde og kan gå i store flokke uden problemer.

• #2   12. jul 2013 Det er jeg glad for at høre. smiley Jeg ved også, at opdrætteren har to tæver - mor og datter - og en han, der alle tre går fint sammen. smiley

• #3   12. jul 2013 Jeg har en dansk spids på 14 og en samojedblanding på 4.....og det går efterhånden ganske godt. Jeg har måtte gøre mange ting for at mildne sammenføringen, men det bliver for omfattende at skrive her....

• #4   12. jul 2013 Vi har også selv to tæver sammen, dog af forskellige racer, men nok mest vigtigt, af forskellig alder - så det vil jeg ikke mene skulle være noget problem for jer, forudsat at jeres gamle hund ikke er alt for "gammel" i sin væremåde, for så kan en ny hvalp måske være for meget smiley

• #5   12. jul 2013 Erika - Man kan selvfølgelig mærke, at hun er 10 år, hun er ikke så frisk som hun har været, men kan stadig løbe rundt og lege, og får indimellem også 'flip' hvor hun løber rundt om sig selv, eller rundt om et bord, i ti minutter.

Hvis vi vælger at købe en ny, vil vi - og især jeg - være meget opmærksom på at Luna (den gamle) får ro fra hvalpen engang imellem, så hun ikke bliver kørt alt for træt. smiley

• #7   12. jul 2013 Jeg havde nok valgt at få en hvalp noget tidligere. Det kan være en stor opgave for en gammel tæve at skulle opdrage en hvalp. Jeg ville kun bringe en hvalp ind, hvis tæven normalt gider hvalpe og andre hunde. For hun skal jo have det godt sine sidste år smiley

• #8   12. jul 2013 vi har tre tæver sammen her, de er af racen Finsk Lapphund..
    Ældste, Ollie, er 5 år. Mellemste, Qira, er 4 år og yngste, Mystique, er lige blevet 1 år..
    Qira og Mystique er mor og datter, og de går alle tre fint sammen..

• #9   12. jul 2013 Hvis du vil se samojeder i flok, så tag på tur med polarhundeklubbens vestjyllands-afdeling. De mødes rigtigt ofte med rigtig mange samojeder.

• #10   12. jul 2013 Malene - Som sagt så er hun meget social og legesyg, meget venlig og glad for andre hunde. Har ikke haft hende sammen med så unge hvalpe før, men hun er generelt meget glad for andre hunde. smiley
    Det var også meningen, at vi skulle have haft en hvalp før. Vi snakkede om det for 4 år siden tror jeg, men da havde vi ikke råd til en samojede. De er jo ret dyre, og det er helt sikkert, at det skal være en samojede. smiley Så pengene skulle lige være til det.

Men ja, hun skal nemlig have det godt sine sidste år, derfor vil vi også være meget opmærksomme på, hvordan hun tager den nye hvalp, og det vil altid være på Lunas præmisser, at vi skal have en ny. Som jeg også skrev, vil vi være meget opmærksomme på, at hun får fred og ro hvis der er behov for det. smiley

• #11   12. jul 2013 Min nabo har haft 3 samojede tæver sammen i flere år uden problemer, hun har har 4 i alt og altid tæver og flere sammen og det har aldrig givet problemer smiley

Kommentér på:
To samojede tæver sammen

Annonce