1.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Ny hvalp trækker vejret hurtigt. Ny hvalp trækker vejret hurtigt.

Min nye hvalp, som jeg lige har hentet for et par timer siden, trækker vejret nået hurtigt synes jeg.. Kan det være fordi hun er stresset fordi hun er kommet et nyt sted hen? Jeg tænker, nye lugte, en ny hund hun skal vende sig til, nye mennesker og en lang køretur.. Tænker også at hun er jo hvalp så hun trækker jo vejret nået hurtigere end min anden hund, som er voksen.. Er det bare mig der er pyldret eller burde jeg være bekymret?? smiley

-Det er kun når hun ligger og slapper af eller sover, ellers er der ikke noget smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hvalp trækker vejret hurtigt.
  • Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #1   19. jul 2013 Følger lige med her :0)) min hvalp gjorde det samme da vi hentede ham

• #3   19. jul 2013 Ballet: Præcis smiley Skal hun bare have tid?? Hun er ellers glad osv, drikker dog ikke meget, men har drukket lidt smiley

• #4   19. jul 2013 I orden Louise smiley

• #5   19. jul 2013 Hun sover hos mig så hun kan føle sig tryg hos mig, og så har jeg taget en vandskål herop så hun kan drikke smiley

• #8   19. jul 2013 Ulla: Hun har haft det som blommen i et æg smiley Hun er en blanding af en Engelsk Springer Spaniel og en Labrador smiley

• #9   19. jul 2013 Ballet: Okay, tak smiley Jeg gik bare helt i panik og var bange for at hun var i chok eller lign.. Også fordi min anden hund lige havde fat i hende hurtigt (Det var bare en nap fordi han synes hun blev lidt nærgående, og der skete ingenting.. Han har fået skældud og der er intet nu) og jeg tænker det har gjort hende nervøs smiley

• #11   19. jul 2013 Min gjorde det meget de første nætter hos os, og han pev. Vejrtrækningen kommer stadig sommetider, men hunde nedkøler jo sig selv ved at hyperventilere og holde tungen ude, så måske en blanding af varme og stress? smiley

• #12   19. jul 2013 Ulla: Det vil jeg så gøre, tak smiley
    Michelle: Det håber jeg.. Men det kan næsten ikke være andet for hun har det jo ellers fint smiley

• #13   19. jul 2013 Vil lige dele hende med jer smiley

profilbillede
  • #15   19. jul 2013 Hun er hentet i Horne på fyn, der er en tæve tilbage smiley

• #16   20. jul 2013 Hvordan kan jeg lære hende og min anden hund (han hund, kastrat) at enes bedst muligt?? Vil jo helst undgå at han er sådan overfor hende.. (Det var ikke slemt, men de er jo mine små vapser så jeg passer jo ekstra på, hihi) smiley

• #17   20. jul 2013 Vil gerne have at de hurtigt kan lege sammen osv.. Skal de bare have tid til at se hinanden an? smiley

• #18   20. jul 2013 Du må ihvertfald ikke skælde den gamle ud for at sige fra. Det er dybt urimeligt. Han lærer hende, hvor grænsen går i forhold til hans grænser og det skal han have lov til. Mange trorvdet er hvalpen der skal beskyttes, men den gamle hund har ofte mere brug for støtte i at få fred, når den ønsker det. Husk også alenetid med denngamle, så han ikkevføler den nye "tager" noget fra ham....

• #19   20. jul 2013 Lotte: Tak, det vil jeg prøve smiley

• #20   20. jul 2013 Så tog hun endelig en ordentlig tår vand smiley

• #22   20. jul 2013 Jeg ved det er svært, men prøv at lade være med at blande dig. Som de andre siger, så er det vigtigt at den gamle får lov at opdrage på hvalpen, som sikkert har en hel del at lære;-) husk på at du jo ikke altid vil være der, til at gå imellem dem - så den lille er nødt til at lære at aflæse den gamles signaler. Det kan lyde voldsomt...en lille hvalp er nemlig meget hurtig til at hyle op for at være sikker på at den voksne stopper, og ikke gør skade på den. Så den piber sikkert rigtig højt, uden der rigtig er grund til det. Men prøv at lægge mærke til hvalpens opførsel bare et par minutter senere. Ser den ud som om det var for hårdt? Nej, vel. Den er sikkert i gang med at prøve igen smiley Eller den har bare rystet sig lidt, og er tumlet videre for at lege med noget andet. Aldrig skælde den gamle ud. Hvis du vil stoppe deres tumlerier, så gør det ved at irettesætte den unge. Sådan styrker og støtter du den gamle. Men som hovedregel så bland dig bare helt uden om, læn dig tilbage og nyd forestillingen. du vil lære SÅ meget om hundesprog og adfærd ved at sidde og iagttage de to sammen de næste år.

• #23   20. jul 2013 Tak Benedikte og Isabelle smiley
    Synes bare det ser voldsomt ud og er så bange for at han virkelig får bidt hende.. For ja, hun hylede som aldrig før da det skete.. smiley

• #25   20. jul 2013 Jeg håber det snart går over.. Han bider hende vel kun og så er det det smiley

• #26   20. jul 2013 Jeg tror såmænd ikke engang, han bider hende. Mine gamle har bestemt sat de unge på plads, men der er aldrig "gået hul på dem" smiley

Hvalpen har "hvalpelicens", i hvert fald indtil mindst 6 måneder, og en normalfungerende voksen hund, vil ikke gøre den fortræd.

Og jo mere du viser at du stoler på ham, og at du tildeler ham et ansvar for den lille nye i flokken, jo hurtigere vil han acceptere hende.

• #27   20. jul 2013 Måske kan du bruge dette link - et stykke nede i teksten er det beskrevet, hvordan en voksen irettesætter en hvalp....

(link fjernet)

• #28   20. jul 2013 Tak, har dog endnu et spørgsmål smiley
    Når den gamle ligger hus min mor og den lille kommer viser han tænder og knurre.. Skal vi bare ignorere dette eller kan vi gøre noget? smiley

• #29   20. jul 2013 Jeg har lige læst dit link og jeg tror svaret er at ignorere det eller skubbe hvalpen væk smiley

• #30   21. jul 2013 Kan selvfølgelig kun svare ud fra egne erfaringer. Det er OK at en hund knurrer eller viser tænder. Den beder hvalpen om at stoppe op, og skabe afstand.. Og det er vigtigt for hvalpen at lære disse signaler at kende.

Dog vil jeg sige, på min mavefornemmelse, at når den gamle på den måde skaber ressourceforsvar omkring din mor, så er det måske en god ide at aflede. Hvis jeg var hende, ville jeg rejse mig og gå.

Her er jeg dog mere på bar bund. Den adfærd har jeg ikke rigtig set her hjemme. Så du må også lige afstemme med din mavefornemmelse.

• #31   21. jul 2013 Okay, det går fint nu smiley

• #32   21. jul 2013 Det er dejligt at høre smiley held og lykke med dem begge

Kommentér på:
Ny hvalp trækker vejret hurtigt.

Annonce