Min hund fået bistik! Min hund fået bistik!
Hej HG!
Har lige noget meget vigitig jeg bliver nødt til og hører jer om..
Min lille hvalp gik rundt ude i haven og gik over på græsset og lagde sig med en pind men pludselig farer han op og skriger og vil bare slikke sig på maven/benet mens han løber og sætter sig ned hele tiden.. Jeg farer så derover og ser at der hvor han gik over og lagde sig lå en hveps/bi så han må have lagt sig på den..
Jeg skynder mig og tage ham op og laver en skål med koldt vand, tager en klud og sætter den på hans mave..
Har prøvet og kigge på hans mave men kan ikke rigtig finde noget der er hævet og sådan andet end en lille rød plet..
Mit spørgsmål er så om det er farligt og om der kan ske noget? Hvad skal man gøre i sådan en situation hvis nogle har prøvet det med deres hund?
På forhånd tak..
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
Lad være med at pylre om den for så gør du tingene værre i det lange løb :-), men som, leg videre og lad som ingenting
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 346
Men tror ikke det er noget dødsfarligt
apr 2013
Til Kin S og Aichia.
maj 2008
Det er ligesom med mennesker.. De hæver lidt, det gør ondt, men ingen skade medmindre man er allergisk.. hvis den hund du skal passe er allergisk, vil jeg i disse tider, lige overveje at have sådan en pille liggende
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 34
Men tak for svar
maj 2008
Vores blev stukket i munden sidste år, der skete ikke noget, men vi var godt nok bekymret for at den havde stukket hende i halrøret eller noget
apr 2013
jul 2013
Puha det lyder heller ikke rart.. Men godt der ikke skete noget..
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
jul 2007
Følger: 19 Følgere: 45 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 115
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
den første gang var i hovedet, og hunden hævede vildt op, og lignede en sharpei på en prik i hovedet, så fuldstændigt vanvittigt ud.
anden gang hapsede boxeren efter en bi, fik den og blev stukket i munden og der gik det godt nok stærkt til dr. dyr.
3. gang var også i hovedet, læben, og da fik han en underlæbe så vild..
jeg fik rådet af min daværende dyrlæge, at have Marzine liggende og give i fremtidige tilfælde, og det tager altså hævelsen.
Mine blev ikke dårlige som sådan, men det har selvfølgelig været ømt.
der har 7-9-13 ikke været noget de seneste 4 år..
jul 2013
Der skete heldigvis ikke mere efter han var blevet stukket.. Så det var godt.. Men vil da til en anden gang have noget liggende hvis nu det skulle blive alvorligt.. Bare så man er på den sikre side.. Heller det end og stå og være et spørgsmålstegn..
Min hund fået bistik!