2.485 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Min hund fået bistik! Min hund fået bistik!

Hej HG!

Har lige noget meget vigitig jeg bliver nødt til og hører jer om..
Min lille hvalp gik rundt ude i haven og gik over på græsset og lagde sig med en pind men pludselig farer han op og skriger og vil bare slikke sig på maven/benet mens han løber og sætter sig ned hele tiden.. Jeg farer så derover og ser at der hvor han gik over og lagde sig lå en hveps/bi så han må have lagt sig på den..
Jeg skynder mig og tage ham op og laver en skål med koldt vand, tager en klud og sætter den på hans mave..

Har prøvet og kigge på hans mave men kan ikke rigtig finde noget der er hævet og sådan andet end en lille rød plet..

Mit spørgsmål er så om det er farligt og om der kan ske noget? Hvad skal man gøre i sådan en situation hvis nogle har prøvet det med deres hund?

På forhånd tak..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund fået bistik!
  • #1   20. jul 2013 Der sker ikke noget medmindre den er allergisk så tag det roligt.. hvis den var allergisk havde du allerede opdaget det..

Lad være med at pylre om den for så gør du tingene værre i det lange løb :-), men som, leg videre og lad som ingenting smiley

• #2   20. jul 2013 Aner det ikke men følger lige med hvis det nu sker når jeg skal passe hund i næste uge.
    Men tror ikke det er noget dødsfarligt

• #3   20. jul 2013 Den hund jeg skal passe han har allergi men er det kun hvis hundene har allergi overfor bistik det skader eller er det bare hvis de har allergi??
    Til Kin S og Aichia.

• #4   20. jul 2013 Det er kun hvis de har allergi.. Vores har ikke allergi overfor bistik, men vi har ALTID en allergi pille liggende hvis det nu lige pludselig skulle ske.. pillerne kan købes på håndkøb smiley

Det er ligesom med mennesker.. De hæver lidt, det gør ondt, men ingen skade medmindre man er allergisk.. hvis den hund du skal passe er allergisk, vil jeg i disse tider, lige overveje at have sådan en pille liggende smiley

• #5   20. jul 2013 Okay.. Tog også noget af hans legetøj med ud og prøvede og lege med ham osv.. Var bare nervøs for om der kunne ske noget hvis de blev stukket...

Men tak for svar smiley

• #6   20. jul 2013 Ikke andet end at det gør skide nas sikkert smiley

Vores blev stukket i munden sidste år, der skete ikke noget, men vi var godt nok bekymret for at den havde stukket hende i halrøret eller noget smiley

• #7   20. jul 2013 Men ham jeg skal passe har allergi for noget mad tror jeg men vi ved ikke helt hvad for noget mad. Men er han så også allergisk for bistik?

• #9   20. jul 2013 Ja det vil jeg gerne tro at det gør.. smiley Gør jo også ondt når vi mennekser bliver stukket.. Men heller spørge end lade vær og så der måske var sket noget.. Heller på den sikker side.. smiley

Puha det lyder heller ikke rart.. Men godt der ikke skete noget..

• #10   20. jul 2013 Ziga blev stukket af en bi i går. Men det er ikke farligt, selvfølgelig hvis de er allergisk men ellers ikke. Så hold øje med at det ikke hæver for voldsomt op, at hvalpen fortsat vil lege drikke og spise. Bliver han pludselig dårlig skal du selvfølgelig handle, men ellers ikke

• #11   20. jul 2013 Momo blev stukket sidste år og hun reagerede allergisk. Det skete hurtigt, hun blev helt sløv og fik feber, så vi skyndte os til dyrlægen. Hun fik binyrebarkhormon og kort efter var hun helt tilbage til sit gamle fjollede jeg smiley

• #12   20. jul 2013 min boxer, både den nuværende og min tidl. tæve hævede voldsomt op af bistik.
    den første gang var i hovedet, og hunden hævede vildt op, og lignede en sharpei på en prik i hovedet, så fuldstændigt vanvittigt ud.
    anden gang hapsede boxeren efter en bi, fik den og blev stukket i munden og der gik det godt nok stærkt til dr. dyr.
    3. gang var også i hovedet, læben, og da fik han en underlæbe så vild..
    jeg fik rådet af min daværende dyrlæge, at have Marzine liggende og give i fremtidige tilfælde, og det tager altså hævelsen.
    Mine blev ikke dårlige som sådan, men det har selvfølgelig været ømt.
    der har 7-9-13 ikke været noget de seneste 4 år..

• #13   21. jul 2013 Tusind tak for jeres kommentar smiley Det er rart og hører lidt forskellige situationer når man ikke har prøvet sådan noget før..
    Der skete heldigvis ikke mere efter han var blevet stukket.. Så det var godt.. Men vil da til en anden gang have noget liggende hvis nu det skulle blive alvorligt.. Bare så man er på den sikre side.. Heller det end og stå og være et spørgsmålstegn.. smiley

Kommentér på:
Min hund fået bistik!

Annonce