1.214 visninger
|
Oprettet:
Min dejlige chihuahua tæve har lige født! Spørgsmål... {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen
I nat blev lille Bella mor til 3 fantastiske hvalpe!..
1 Han og 2 Hunner.
Men ville bare høre når jeg kommer så langt og skal have solgt hvalpene. Hvad kan jeg så tage for dem? :s
Er lidt i tvivl , da Bella (moderen) er 100 % ægte chihuahua med stamtavle. Og Bobby som er (faderen) er en halv chihuahua og halv yorkshirerterie. Så hvalpene er 75% chihuahua og 25% yorkshirerterie.
Håber i kan give et svar
og det bliver september hvalpe
M.V.H. Gina.
Bobby er på det første billede og Bella på det sidste.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.019
Dette er vigtigt for at kunne fastsætte en rimelig pris.
Er de ikke undersøgt for noget som helst vil jeg sige absolut max pris er 3000kr. Men det ville jeg dog aldrig selv give, for en blandings hvalp af ukendt eller dårlig sygdoms status. Hvis de er tjekket med godt resultat vil jeg sige max 5000kr.
Markedet svømmer i Chi blandinger og "Ren Chi" uden tavle. Der fødes langt flere hvalpe end der er købere til.
Selv ægte Chi med DKK tavle kan ind imellem fås til 5 - 6 tusinde.
PS: Dette indgår ikke i dit spørgsmål, men jeg vil nu alligevel minde om det for det tilfælde, at du måske ikke ved det.
Hunde købe betragtes af loven som køb af en vare. Dine købere er beskyttet af forbruger lovgivningen. De har dermed 2 års reklamations ret.
Så hvis dine hvalpe får arvelige sygdomme inden for disse 2 år, så hæfter du ifølge loven.
jun 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 2
jun 2010
Udfra dit svar må jeg antage der ikke er tjekket for arvelige sygdomme
Så er min absolutte grænse som tidligere sagt 3000kr.
Beklager men Chihuahua og blandinger deraf (raske som sygdoms bærer) er ikke længere den guld gruppe de var før krisen
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 246
Så jeg vil maks sige 4000 - især også nu hvor markedet BUGNER af den slags blandinger
jun 2010
Derfor er start prisen sjældent det hvalpene reelt bliver solgt for, når vi taler chi hvalpe uden tavle.
jun 2010
7 måneder gamle Chi blandings hvalpe stadig ikke solgt 1,800kr
http://www.dba.dk/chihuahua-cain-terrier/id-1002194839/
Chi blandings hvalpe 12 uger stadig ikke solgt 3,400kr
Det var blot 2 af de mange mange annoncer med Chi blandinger på DBA. Der er så uendeligt mange flere, men jeg vil nøjes med 2 af dem, ellers kan jeg bare blive ved den næste time eller mere med at finde eksempler. Og så er der jo også Gul og Gratis med flere sider. + de øvrige salgs steder
Folk kan reelt kræve lige hvad de vil for deres hunde, spørgsmålet er om der er nogen som vil købe til prisen.
jun 2010
Fandt en DKK Chihuahua på 4 måneder til 5000kr, og 2 DRU på 12 uger til samme pris.
Så jeg retter lige min max pris.
Uden race relaterede undersøgelser max 2500
Med og med gode resultater over hele linjen 4000.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Husk at de skal chippes hos dyrlægen, inden de sælges.
jun 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 2
Min dejlige chihuahua tæve har lige født! Spørgsmål...