{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.315 visninger | Oprettet:

Lisbeth T
Lisbeth T
Tilmeldt:
23. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Åbne en trimmesalon HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Kan det virkelig være rigtig at skulle tage uddannelsen som hundefrisør for at åbne en trimmesalon ?
Jeg bor tilfældigvis et sted hvor der kun er en der afholder trimmekurser, og jeg vil rigtig gerne prøve andre af.
Men mit problem er at jeg også gerne vil lære at trimme andre racer end kun Carin Terrier.
Kan nogen herinde hjælp mig med at finde nogen der holder trimmekurser/klipning af forskellige hunde ?
Samt er der nogen som ved om det kræver at man skal tage hundefrisør uddannelsen for at åbne en trimmesalon ?

Venligst den fortvivlende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åbne en trimmesalon HJÆLP!!!
  • #1   23. jul 2013 DTK kreds 5, har jævnligt trimmekurser

  • #2   23. jul 2013 Skulle min hund klippes eller trimmes, så valgte jeg nok en uddannet.
    Jeg vil heller ikke selv til en frisør, der kun har taget kurser :).

    Men om der er egentlige krav for at starte selv, ved jeg faktisk ikke.

    Jeg har en kort periode selv været i en hundesalon, og det var ikke bare lige til i mine øjne smiley


  • #3   23. jul 2013 Du kan jo tage rundt til de specialklubber der har trimmedage, så kan du da se hvordan de forskellige racer trimmes (måske låne en hund), og finde ud af om det er noget for dig, inden at du finder et sted at tage uddannelsen.

  • #4   23. jul 2013 Så vil jeg så spørge omvendt, hvorfor tager du ikke bare hundefrisøruddannelsen så lærer du det hele og gider du så ikke klippe i din salon så laver du en trimmesalon?

    Der er så mange hundesaloner med dygtige uddannede hundefrisører så det vil blive svært at åbne en hvor du ikke er uddannet.

    Jeg kan så sige at mange udstillere jo også ordner deres hunde selv til udstilling, der bruger vi ikke en uddannet hundefrisør for de kan ikke klippe vores hunde som vi vil have det. Jeg klipper feks. tit folks pomser, men gør det kun for sjov.

    Så skal du jo sørge for at komme ud og få dit navn kendt i nogle kredse der har trimmehunde og vise dem du kan trimme deres hunde som de vil have, så kan du være heldig at få en lille kundekreds måske.

    Vil dog stadig sige en uddannelse vil altid pynte på slutresultatet


  • Lisbeth T
    Lisbeth T Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   24. jul 2013 Tak til alle der har svaret.
    Jeg ville rigtig gerne tage uddannelsen, problemet er bare at jeg nu bor på Bornholm og der kun en hundesalon som ikke er medlem (som man jo skal være for at tage elever).
    Så skulle jeg rejse over og tage den, og det er umuligt da man har familie herover.
    Derfor tænkte jeg at man måske kunne tage kurser i forskellige hunderacer og få et bevis. Men kan godt se at det andet ville være det bedste.

    Venligst den fortvivlende smiley


  • #7   24. jul 2013 Hvis det virkelig bare er DRØMMEN for dig, så burde det vel kunne lade sig gøre, hvis din familie støtter op omkring det og hjælper til.

  • #8   24. jul 2013 Hundefrisør er ikke en beskyttet titel desværre, så gud og hver en mand kan åbne en salon og kalde sig professionel hundefrisør. smiley

    Jeg ville til hver en tid vælge en uddannet hundefrisør frem for en "selvlært" da det handler om så meget mere end bare en klip eller trim.

    Som uddannet hundefrisør har man, foruden klip og trim af forskellige racer, lært en masse om adfærd hos hunden, sådan at frisøren kan give hunden den bedst mulige oplevelse.

    Min veninde er uddannet hundefrisør og har salon i vanløse, og hun er den eneste der får lov at ordne Milo, sagt på den måde at jeg kan altså ikke få lovf at trimme ham uden han bliver gal på ham. Hun har bare tarvet på ham smiley



  • #10   24. jul 2013 Vi arbejder også på at få lavet endnu et trimmekursus I basset klubben.

    Der kunne du så lærer at trimme petit smiley


  • #11   24. jul 2013 Jeg har fået skamtrimmet min hund hos en der påstod hun havde forstand på det så jeg ville aldrig vælge en ikke uddannet igen. Det tog 2 år at få hans pels ordentlig igen...

  • #12   24. jul 2013 Kan det virkelig være rigtig at skulle tage uddannelsen som hundefrisør for at åbne en trimmesalon ?

    Det ville jeg ønske det var.
    Min gamle Westie kom til en som viste sig ikke at være uddannet. Det var første gang hun skulle trimmes og "frisøren" klippede hende ned i stedet for at trimme smiley


  • #13   24. jul 2013 Som sagt er det desværre endnu ikke en beskyttet titel, så du kan sagtens åbne en salon uden at være uddannet smiley
    Men man kan jo bede om at se dokumentation for uddannelsen smiley


  • #14   24. jul 2013 For et års tid siden åbnede der en hundefrisør nær mig. Hun tog uddannelsen i USA...

  • #15   24. jul 2013 Ha ha ha ha ha ja undskyld mig Gitte, kunne ikke lade være at grine højt da jeg læste dit indlæg, for TS har skrevet hun har problemer med at komme fra Bornholm hvor hun bor til en anden del af Danmark for at tage en uddannelse, så jeg kom til at sprutte cola ud da jeg læste dit indlæg og tænkte hvordan hun dog så ville kunne overskue at komme fra Bornholm og til USA smiley

    Tak for dagens grin Gitte, det trængte jeg til.


  • #16   24. jul 2013 Ja, men hvis man VIL have den uddannelse, så må man jo gøre noget.... Og hun VILLE altså have den uddannelse, og så måtte hun "pendle" mellem Danmark og USA.

  • #17   24. jul 2013 Jeg har også selv haft en drøm om, at blive hundefrisør. Men man kan jo hverken leve eller dø af den løn, som elevpladserne tilbyder....

  • #18   24. jul 2013 Vi er helt enige Gitte.

  • Lisbeth T
    Lisbeth T Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #19   25. jul 2013 Hej igen smiley
    Jeg ville aldrig på noget tidspunkt fortælle mine kunder at jeg var professionel hundefrisør, når jeg ikke er det. Og jeg ville også fortælle kunderne at jeg kun har taget kurser i trimning/klipning og vise beviset. Jeg ved at der er mangel på trimmer her på Bornholm, og da det er min store drøm at arbejde med hunde må jeg jo nøjes med....Jeg har hele mit liv haft med hunde at gøre i forskellige racer, og min søster har haft en hundekennel med Carin Terrier. I forbindelse med åbning af trimmesalongen vil der selvfølgelig være mulighed for køb af mange andre ting til hunden, og der vil også være en hundevaskestation hvor ejeren kan komme og vaske sin hund eller bestille tid og så jeg gør det...

    Venligst den fortvivlende smiley


  • #20   25. jul 2013 Lisbeth T nu vil jeg så lige fortælle dig, at jeg har pomeranian. En hundefrisør er ufattelig dygtig til at klippe en poms, MEN ikke som vi vil have dem klippet smiley

    Det at din søster har en kennel med Cairnterrier gør jo du har en mulighed for netop at lære at trimme til udstillingsbrug.

    Hvis jeg skulle vælge mellem en der havde opdrættet poms i 30 år og udstillede disse og klippede disse selv og IKKE havde uddannelsen og en uddannet hundefrisør, ja så ville jeg vælge den første!
    Så enkelt er det.

    Hundesalonerne har for det meste "familiehunde", men så er der nogle af disse frisører der er uddannet indenfor at kunne klippe feks. pudler til udstilling. Var på en salon engang hvor ejeren var eminent til at klippe pudler og hendes medarbejder trimmede airdaleterrier til udstilling fordi hun havde dem selv.

    Bare klø på, hvis det er det du vil.


  • #21   26. jul 2013 Madam mim, det lyder som en salon jeg kender smiley

  • #22   27. jul 2013 Staffordshire bull terrier mom det er Aalborg smiley

  • #23   27. jul 2013 Jep :).
    Har selv lige været i praktik hos " hende " med airdale smiley


  • #24   27. jul 2013 Ja faktisk har jeg for en del år siden, og været ved " hende " med pudel smiley

  • #25   27. jul 2013 Det har jeg også smiley De er super dygtige og jeg var rigtig glad for at være der.

  • #26   27. jul 2013 Nu er det mange år siden, at jeg var på hobrovej.
    Men er lige så lige stoppet i Gistrup.
    Savner dem helt vildt. Jeg var vildt glad for at være der smiley


  • #27   28. jul 2013 Det er vildt sjovt Staffordshire bull terrier mom vi har være der begge to smiley

Kommentér på:
Åbne en trimmesalon HJÆLP!!!

Annonce