Åbne en trimmesalon HJÆLP!!! Åbne en trimmesalon HJÆLP!!!
Hej
Kan det virkelig være rigtig at skulle tage uddannelsen som hundefrisør for at åbne en trimmesalon ?
Jeg bor tilfældigvis et sted hvor der kun er en der afholder trimmekurser, og jeg vil rigtig gerne prøve andre af.
Men mit problem er at jeg også gerne vil lære at trimme andre racer end kun Carin Terrier.
Kan nogen herinde hjælp mig med at finde nogen der holder trimmekurser/klipning af forskellige hunde ?
Samt er der nogen som ved om det kræver at man skal tage hundefrisør uddannelsen for at åbne en trimmesalon ?
Venligst den fortvivlende
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 361
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.583
Jeg vil heller ikke selv til en frisør, der kun har taget kurser :).
Men om der er egentlige krav for at starte selv, ved jeg faktisk ikke.
Jeg har en kort periode selv været i en hundesalon, og det var ikke bare lige til i mine øjne
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 464
Der er så mange hundesaloner med dygtige uddannede hundefrisører så det vil blive svært at åbne en hvor du ikke er uddannet.
Jeg kan så sige at mange udstillere jo også ordner deres hunde selv til udstilling, der bruger vi ikke en uddannet hundefrisør for de kan ikke klippe vores hunde som vi vil have det. Jeg klipper feks. tit folks pomser, men gør det kun for sjov.
Så skal du jo sørge for at komme ud og få dit navn kendt i nogle kredse der har trimmehunde og vise dem du kan trimme deres hunde som de vil have, så kan du være heldig at få en lille kundekreds måske.
Vil dog stadig sige en uddannelse vil altid pynte på slutresultatet
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg ville rigtig gerne tage uddannelsen, problemet er bare at jeg nu bor på Bornholm og der kun en hundesalon som ikke er medlem (som man jo skal være for at tage elever).
Så skulle jeg rejse over og tage den, og det er umuligt da man har familie herover.
Derfor tænkte jeg at man måske kunne tage kurser i forskellige hunderacer og få et bevis. Men kan godt se at det andet ville være det bedste.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 92 Hunde: 2 Emner: 352 Svar: 6.092
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 210
Jeg ville til hver en tid vælge en uddannet hundefrisør frem for en "selvlært" da det handler om så meget mere end bare en klip eller trim.
Som uddannet hundefrisør har man, foruden klip og trim af forskellige racer, lært en masse om adfærd hos hunden, sådan at frisøren kan give hunden den bedst mulige oplevelse.
Min veninde er uddannet hundefrisør og har salon i vanløse, og hun er den eneste der får lov at ordne Milo, sagt på den måde at jeg kan altså ikke få lovf at trimme ham uden han bliver gal på ham. Hun har bare tarvet på ham
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 50 Svar: 253
Der kunne du så lærer at trimme petit
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Det ville jeg ønske det var.
Min gamle Westie kom til en som viste sig ikke at være uddannet. Det var første gang hun skulle trimmes og "frisøren" klippede hende ned i stedet for at trimme
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 210
Men man kan jo bede om at se dokumentation for uddannelsen
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
apr 2013
Tak for dagens grin Gitte, det trængte jeg til.
mar 2010
mar 2010
apr 2013
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg ville aldrig på noget tidspunkt fortælle mine kunder at jeg var professionel hundefrisør, når jeg ikke er det. Og jeg ville også fortælle kunderne at jeg kun har taget kurser i trimning/klipning og vise beviset. Jeg ved at der er mangel på trimmer her på Bornholm, og da det er min store drøm at arbejde med hunde må jeg jo nøjes med....Jeg har hele mit liv haft med hunde at gøre i forskellige racer, og min søster har haft en hundekennel med Carin Terrier. I forbindelse med åbning af trimmesalongen vil der selvfølgelig være mulighed for køb af mange andre ting til hunden, og der vil også være en hundevaskestation hvor ejeren kan komme og vaske sin hund eller bestille tid og så jeg gør det...
apr 2013
Det at din søster har en kennel med Cairnterrier gør jo du har en mulighed for netop at lære at trimme til udstillingsbrug.
Hvis jeg skulle vælge mellem en der havde opdrættet poms i 30 år og udstillede disse og klippede disse selv og IKKE havde uddannelsen og en uddannet hundefrisør, ja så ville jeg vælge den første!
Så enkelt er det.
Hundesalonerne har for det meste "familiehunde", men så er der nogle af disse frisører der er uddannet indenfor at kunne klippe feks. pudler til udstilling. Var på en salon engang hvor ejeren var eminent til at klippe pudler og hendes medarbejder trimmede airdaleterrier til udstilling fordi hun havde dem selv.
Bare klø på, hvis det er det du vil.
okt 2005
apr 2013
okt 2005
Har selv lige været i praktik hos " hende " med airdale
okt 2005
apr 2013