{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.981 visninger | Oprettet:

Opsamling af lort i haven :) {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen..

Jeg vil gerne høre hvordan i opsamler jeres hundes lorte i haven?
Vi bruger en spade, men det er ikke altid at man kan få det hele med op fra plænen, plus at vi nemt kommer til at "grave" en lille tot græs med op sammen med lorten....

Er der nogen der ligger inde med en super idé til hvordan vi nemmest får det hele med op, uden at skulle grave hele græsplænen op *gg*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsamling af lort i haven :)
  • #1   25. jul 2013 Jeg bruger en børnerive og en skovl, det er let lige at få riven ind under og skubbe det over på skovlen.

  • #3   25. jul 2013 Jeg bruger også bare poser som på tur.

  • #4   25. jul 2013 Jeg har en lille skovl jeg lige tager det med.

  • #5   25. jul 2013 Jeg har et dertil indrettet lokum som er flisebelagt...Super nemt at fjerne lort of så hælde noget vand over der hvor de tisser med rodalon i...

  • #6   25. jul 2013 Jeg lader dem ligge indtil ræven og sneglene har taget dem eller de er skyllet væk med regnen, for naboen elsker underlige lugte! smiley

    Poser som på gåtur smiley


  • #7   25. jul 2013 Jeg gør ligesom Rikke, beholder en pose på, så man kan samle mange op og så kommes de i en stor pose.

  • #9   25. jul 2013 tak for de mange svar..

    Hvor gør i af al den bæ når det nu er samlet op.. jeg har en stor tønde jeg putter det i, men den blir jo hurtig fyldt når man har 2 hunde.. smiley


  • #10   25. jul 2013 Direkte i den store skraldespand, den som står udenfor og bliver tømt hver 14 dag smiley

  • #11   25. jul 2013 Tager bare med en almindelig hundepose, når jeg ser, det sker.

  • #12   25. jul 2013 Jeg smider lortene ud sammen med det andet affald.

    Affaldsposen bliver skiftet hver dag, og inden jeg binder knude på posen, ser jeg lige om der er noget i kattebakken, og går ud og tjekker om Dina har lavet en bæ, på hendes sædvanlige sted.
    Den samler jeg op med en lille haveskovl (og så har jeg en ekstra haveskovl, som jeg skubber op med) og putter det ned i affaldsposen. Derefter bindes der knude på, og den bliver smidt i affaldsbeholderen ude ved vejen.

    Jeg passerer iøvrigt også affaldsbeholderen, når jeg kommer hjem fra skoven, så der smider jeg også høm høm posen i.

    Hvis katten bare har lavet en lille tissetår på kattebakken, tager jeg det op i en brugt brødpose, og den kommer i skraldebøtten. Jeg tjekker altid bakken 3-4 gange om dagen, så der ikke er noget der står og lugter.


  • #14   25. jul 2013 jeg har en spand, hvor jeg kommer en skraldepose i og så samler jeg op med en lille skovl. når jeg har samlet det hele, binder jeg en knude på posen og smider den i skraldespanden udenfor.

  • #16   25. jul 2013 (link fjernet)
    jeg har sådan en. og så ryger det bare på kompost bunken. smiley det er nemt.


  • #17   25. jul 2013 Har en magen til Michelles stald-hjælper. Synes bare ikke riven er særlig effektiv da der er for stort mellemrum mellem tænderne, så bruger en lille børne-rive i stedet. Men skovlen er super, da man ikke behøver at bukke sig ned for at få l*rten op i skovlen. Og der kan være temmelig meget i den inden den skal tømmes.

    Samler det sammen i en sort skraldesæk som jeg har stående i et stativ ude i hundenes have. Den ryger så i dagrenovationen en gang imellem (oftere her om sommeren sføli).


  • #18   25. jul 2013 En affaldspose i en spand og så bruger jeg en slags grilltang ell. pølsetang på et langt skaft til at samle op med. Så knude på posen og ud i dagrenovationen.

    PS: Jeg bruger den samme tang til at samle dræbersnegle op med (har endnu ikke set nogle i år). De kommer ellers også i spanden, hvorefter jeg hælder en masse spilkogende vand i. Sneglene dør omgående, og det hele hældes ud i wc.


Kommentér på:
Opsamling af lort i haven :)

Annonce