{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Bekymret kattemenneske: Mulig mishandling af hunde - hvordan skal vi reagere? {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver, da jeg ikke aner om jeg skal reagere, på den behandling min kæreste og jeg er vidne til hver eneste dag.

Vi bor inde i Odense på en vej med boligejendomme på begge sider. Selve vejen er en "mindre" vej, imellem to meget trafikerede veje, men der er stadig meget trafik på den vej vi bor på og det er ofte der bliver ledt lastbiler igennem den vej vi bor på.
I en lejlighed skråt overfor, hvor vi bor, bor der en ung kvinde i en 2-værelses på 62 m2 med tre voksne hunde, af en kamphunds-lignende type. Udfra hvad min kæreste vurderer dem til, vejer den mindste omkring 15-20 kg, den midterste 30-40 kg og den største 50-60 kg.
Ejeren af de hunde har dem aldrig i snor, selvom hun altid har en hundesnor stikkende ud af hendes bukselomme. Hun forlanger at hundene skal gå lige ved siden af eller lige foran hende, men det gør de aldrig! Hundene løber langt foran hende, krydser vejen og løber ind i andres haver, så hun har overhovedet ikke styr på dem. Hun reagere hver gang ved at råbe og skrige af hundene, i stedet for at tage hundesnoren i brug.
Især den ene hund stikker meget af fra hende, og når hun får fat på den, griber hun den i halsbåndende og trækker den hjem i halsbåndet, imens hun skælder den ud og trækker dens hoved ned mod fortovet, i stedet for at give den snoren på.
Dagligt stikker hundene også af fra selve den ejendom, hvor ejeren bor, hvilket må betyde at hundene opholder sig i selve opgangen. Min kæreste og jeg har tit bemærket, at når folk åbner døren op til ejendommen, løber hundene ud og ned af gade eller ud på vejen, hvor efter der går noget tid før ejeren kommer løbende. Den ene af gangene har min kæreste og jeg endda været ved at påkøre den ene af hundene, da den pludselig kom løbende ud af døren og ud på vejen foran vores bil.
Udover at hundene aldrig bliver holdt i snor og ejeren råber og hiver i hundene, lader hun også sin kæreste løfte den mindste af hundene op i nakkeskinnet, når den skal bæres hjem, hvilket ser smertefuldt ud for hunden.

Jeg er egentlig et kattemenneske, så er panisk bange for hunde, så "hader" dem. Men nu har jeg set på den behandling af hundene i snart et halvt år og synes den ser voldsom ud, så har faktisk rigtig ondt af de stakkels dyr, som virker meget undertrykte.
Nu hvor jeg aldrig har haft hund før, ved jeg ikke om, det er det man kalder for normal behandling, eller om det er noget vi bør melde. Og hvis det skal, hvor kan vi melde det til?

Vi har både filmet og taget billeder af nogle af episoderne, så der er beviser, og vi kender også ejeren's fuldenavn og korrekte adresse, da min kæreste har fællesvenner med hendes kæreste. Min kæreste ved så også at både hundeejeren og hendes kæreste ikke har meget respekt for sine omgivelser og det er ikke personer man selv bør konfrontere.

Håber i har nogle gode råd til os.


Mvh.

Bekymret kattemenneske


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret kattemenneske: Mulig mishandling af hunde - hvordan skal vi reagere?
Kommentér på:
Bekymret kattemenneske: Mulig mishandling af hunde - hvordan skal vi reagere?

Annonce