11. jul 2010 Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
Lille hvalp angrebet af bier - bekymret 'mor' {{forumTopicSubject}}
Åh, ventetiden føles så lang...
Min lille hvalp blev for lidt siden blevet 'angrebet' af bier. Vi legede i haven, og han løb ind i en busk og kom skrigende ud. Jeg fik viftet en bi af ham, og han løb ind i huset og gemte sig i sin hule. Jeg tog ham med ud i haven igen og kiggede ham efter for stik derude. I løbet af et kvarters tid hævede han op på hele bagkroppen, og vi kunne se tre buler fra stik. Han var blevet meget sløv og varm, og jeg tilbød ham lidt tun, som han ikke ville ha'. Jeg ringede til dyrlægen, og han skulle ha' en af Peanuts (allergihund) antihistaminer, og nu skal vi vente en halv time og se, om det hjælper, ellers skal vi ned til dyrlægen.
Jeg synes godt nok ventetiden er lang. Den lille ligger på min kærestes brystkasse, og de tager en lur.
Peanut ville slikke hans stik, men da hylede og skreg han. Peanut er meeeget interesseret i at få lov til at 'hjælpe' og putte hos den lille, men han vil hverken vide af mig eller ham - det er åbenbart kun min kæreste, der duer. Frustrerende for en pylret 'hundemor'!
Ved ikke lige helt, hvad jeg vil med indlægget.
Måske der er nogen, der kan sende mig en beroligende pille.
Synes det er lidt synd for Peanut, der ikke forstår, hvorfor hans lillebror ikke gider ham, og ikke mindst for den lille, der er blevet stukket.
ÆV!
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 272
jul 2010
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.865
Min gamle hund trådte ned i et jordhvepsebo, og fik flere hundrede stik, da han blev angrebet. Det var en Pudel, og hvepsene viklede sig helt ind i hans pels, og blev ved med at stikke.
Heldigvis var han ikke allergisk, men blev alligevel meget meget sløj. Det tog en hel uge, før han havde det rimeligt godt igen.
Efter det, var han bange for cykler, for det var netop en cyklist, som han jagtede fra indersiden af havehegnet, da han trådte ned i hvepseboet (et gammelt mosegrisehul ved noget beplantning). Han troede åbenbart, at det var cyklistens skyld, at han blev stukket.
Jeg tænker, at din hvalp tror, at det var legen og samværet med dig, som skyldtes ubehaget, og derfor vil han helst ikke hen til dig.
Jeg håber hurtigt han glemmer det igen.
Hvepse har gule striber på en bar krop, og bier er brunlige med meget behåring, så pollen bedre kan klæbe til dem. Bier stikker sjældent, og er meget tolerante, medmindre de ligefrem bliver tygget i. Hvepse er enormt hidsige, og vil gøre alt for at beskytte deres bo.
Vi har endnu en gang hvepse i et mosegrisehul i haven, men har sat en spand med en sten på, over hullet. Og så har vi sprøjtet indersiden af spanden med hvepsegift.
Jeg vil ikke risikere at Dina træder ned i hullet, når hun kommer løbende. Denne gang er hullet midt i græsplænen.
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.349
Jeg er mega hysterisk omkring bier og hvepse mht. mine hunde.
Cody havde en kuldsøster, der døde lige omkring 11 uger gammel af et hvepsestik. Så jeg har stor respekt for de stikkende bæster.
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 237
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Kan godt huske da jeg blev stukket af en hveps i ansigtet så det blødte (den kom ind under styrthjelmen), det var helt vildt så meget det gjorde ondt og jeg er ellers ikke pyldret.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.905
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
Stakkels stakkels lille Peanut som blev afvist...
maj 2008
Bliver endnu mere bekymret for det lille pus nu
jul 2010
Dobber fik det - efter jeg havde skrevet herinde sidst - meget bedre hurtigt. Antihistaminen virkede rigtig godt, og i løbet af tyve minutter, var hans bagdel normal, og stikkene var så godt som forsvundet. Han ville spise lidt og blev hurtigt glad igen, og Peanut brugte en halv time på at ordne hans pels!
Der var et stort hvepsebo inde i busken, men på den anden side af vores hegn. Det hang fra en halv meter over jorden, så det var ikke til at se. Jeg talte med naboen i går, og han havde nyligt opdaget boet, da han klippede hæk og selv blev angrebet af bier, fordi han ramte det. Det bliver fjernet i dag, så vi ser frem til at få en hvepsefri have. Og jeg har kaldt 'fri' på at hjælpe med at tage det ned - det må jo være mandens job, ligesom han mener, det er mig, der skal lave aftensmad!
maj 2008
Der faldt en meget tung sten fra mit hjerte der
jul 2010
Men begge hunde er i god behold!
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.905
Lille hvalp angrebet af bier - bekymret 'mor'