Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæfer kennel
  • #1   3. aug 2013 Brugslinjer eller højavl?

• #2   3. aug 2013 Ved ikk lige hvornår min opdrætter skal have igen. Men de hedder Abardi.dk de er delt op i to, en i jylland og en på sjælland. Men det er brugslinjen.
    Min schæfer dreng er 5 måneder og han er derfra.

• #3   3. aug 2013 Og de har rigtig gode og sunde hunde

• #4   3. aug 2013 Nu som Kongelig Medløber DKK snob. Uha er ikke lige så stærk inde for det, hvad er forskellen/betydningen på brugslinjer eller højavl ?

Undskyld hvis jeg spørg dumt, men er helt ny i det fag her, har aldrig handlet i kennel før. smiley

• #5   3. aug 2013 (link fjernet)

• #6   3. aug 2013 Anne Marie H : Tak vil lige kigge forbi hjemmesiden smiley

• #7   3. aug 2013 http://schaeferhunden.dk/hvalpeliste.htm

• #9   3. aug 2013 Brugslinjen er sports hunden, den er super god på banen og har et super godt gåpå mod.
    Jeg havde selv valgt at jeg ville have højavl til at starte med, men efter at have tjekket flere kenneler efter med deres hundes sundhed så måtte jeg desværre erkende at det var svært at finde en kennel hvor hundene var i orden, både med hofter, albuer, men også med trænings sind.
    Og jeg blev så anbefalet Abardi af min veninde som selv havde fået en hvalp derfra, og hun fortalte mig at de havde 3 drenge tilbage, så jeg aftalte med ejer at hun kom op til mig med de to af hvalpene (den ene var alfa hund, så den var ikk noget for mig) også kunne jeg se hvordan de var, og jeg faldt pladask for Ocean, han har et super sind og vil rigtig gerne arbejde.
    Jeg har altid bedst kunne lide de sort gule schæfer, og var sådan lidt med at skulle have en sort, men da jeg så først mødte ham så var jeg slet ikk i tvivl, og er glad for at jeg valgte ham.
    Så kan klart anbefale dem, især hvalpe efter Coco og det er hende som er i jylland.

• #10   3. aug 2013 CH tak for links. De kan klart bruges.

Bugsy nej tak vil helst ikke have en hvid schæfer. Vi skal først flytte 1 oktober så kan ikke overtage nu her, og vi skal i flytte i hus på landet så den vil rigtig hurtig blive beskidt.

• #11   3. aug 2013 Anne Marie H tak for for svaret. Så hvis man vil brugr den til træning samt senere tiæ konkurrence ville en brugslinje være det bedste valg ? Den skaæ selvfølgelig også være en familie hund da der kommer barn til februar smiley

• #12   3. aug 2013 Ja hvis det er træning og brugsprøverne som du gerne vil, så skal du vælge en brugslinje.
    Er det derimod udstilling så er højalvs bedst.
    Men de fleste anbefaler at bruge brugslinje, og jeg har ikk fortrudt. Har haft min dreng i 2 uger nu.

• #13   3. aug 2013 Jeg ville vælge en brugslinjeschæfer medmindre det decideret er et ønske at dyrke udstillingssporten.

• #14   3. aug 2013 Den hund, du har på din profil er af brugshundelinjer.

• #15   3. aug 2013 har en hvid Schæfer på 10 år han bliver da ikke mere beskidt end så mange andre hunde gør når de leger...
    min hund er udstilling hund har flere medaljer.
    og jeg fortryder det ikke.
    hvis du vælge og går udstilling vejen så er en hvid Schæfer vejen.

hvis du vil have en brugs hund så vælg en ordinær Schæferhund.

• #16   3. aug 2013 Jeg vil anbefale dig at tjekke hundene som bliver brugt inden du vælger hvor du vil købe fra, der er desværre rigtig mange kenneler som avler hunde med dårlige hofter, og nogle tager til udlandet for at få et andet resultat end det de har fået herhjemme.
    Du kan tjekke dem inde på hundeweb på dansk kennel klubs hjemmeside. Det kræver dog at man er medlem. Men ellers kan det være du kender nogen som er medlem som kan hjælpe dig, jeg fik hjælp af en ven som tjekkede alle de hunde jeg havde kig på.
    Havde det ikk været for ham så havde jeg måske stået med en ubrugelig hund nu med dårlige hofter og som ikk kunne trænes, er rigtig glad for jeg tjekkede fik tjekket efter

• #17   3. aug 2013 CH hvordan kan du se på udseende at det en brugslinje hund ? Kunne jo være der er gode fif når man skal lede efter en.

Takker alle andre også for de gode rod. Det er helt klart noget jeg skal kigge meget på, og sidde og studere i det smiley

• #18   3. aug 2013 Det kan man ikke altid, men en hund med de farver som din har er det ikke så svært, for de ses ikke blandt udstillingslinjerne smiley

Men helt generelt skal du lade dig vejlede af folk, der ved lidt om linjerne, så du er helt sikker på at få det, du ønsker dig smiley

• #20   3. aug 2013 Både schæferhund og hvid schweizisk hyrdehund har selvrensende pels.

Men lige her ser det ud til, at det er schæferhund, der spørges til og ikke en schweizer?

• #21   3. aug 2013 Okay smiley men en brugslinje kan den også bruges til udstilling og avl? Eller er det den anden slags man skal have der?

Bugsy haha den ved jeg ikke helt om jeg tror på smiley

• #22   3. aug 2013 Brugslinjeschæferen kan udstilles, avlskåres og bruges til avl.

Men dens spidskompetence er ikke udstilling, da den ikke overhovedet bliver avlet på udseendet, men på dens egenskaber.

Den er med andre ord ikke ligeså "køn" som udstillingshundene i dommernes øjne og derfor kan den ikke vinde noget der.
    Det giver derfor ikke mening at købe sådan en, hvis det er det, man ønsker.

Racen er delt i disse to velsagtens næsten lige store populationer - den ene er lidt mere som originalen, den anden har udviklet sig i en anden retning.
    Men det er fuldgyldige schæfere begge to, har den samme standard og de samme krav til avl.

• #23   3. aug 2013 Okay tak for grundig beskrivelse smiley

Vil helt klar overveje grundigt hvad det skal være så smiley

Kommentér på:
Schæfer kennel

Annonce