{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Hannens interesse i tæver. {{forumTopicSubject}}

Til jer som har eller kender en flok bestående af flere fertile hunde af begge køn.
Oplever i at hannerne udvælger sig en tæve som de er vilde med og ignorerer de resterende..?

Vi har tre tæver og en han Asger. Og han er helt skudt i vores tæve Kiwi. Det har han altid været - hun er bare rar synes han. Og nu er alle tæver så i løb.
Mor mynte siger ham intet - og hun gider heller ikke ham såmen. (Og bare rolig, blåøjet er vi ikke, så de bliver ikke ladt alene..) Audi betragter han som en konkurrent til kiwi. Så hun bliver bedt om at smutte fra hans dame. Og ja kiwi er han jo så rigtig glad for, og det er gengældt.

Jeg synes altid man har snakket om at hannerne ikke er selektive, men at tæverne kan være det.

Jeg tænker om det " store udvalg" kan være forvirrende for en to årig knægtehund, som er opvokset med dem. Eller om han ikke er stærk nok psykisk til at lægge op til de to ældre madammer.
Ikke fordi vi klager smiley
Han er heldigvis super nem også selv om der er løbske tæver i huset.

Men hvad oplever i andre - går jeres hanner efter flere tæver og alt den kan trække? Eller fokuserer de også på en tæve i flokken som de bonder mest med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hannens interesse i tæver.
  • #1   6. aug 2013 Da jeg havde både han og tæver, var hannen interesseret i at parre hvem som helst, bare tidspunktet var rigtigt.
    Men ja han havde en tæve, han virkede mere glad for end de andre, men det var nu ligeså meget, når der ikke var løbetid, at han virkede specielt glad for hende.

• #2   6. aug 2013 jeg har ikke selv hanhunde, men vi havde en hanhund på besøg her, som parrede og fik hvalpe med Bianca.
    vi ville så bruge ham til Fanny også, men det var han slet ikke interesseret i, han stod istedet foran indelukket til Bianca og ville derind, selvom Bianca var stort set færdig med hendes løbetid og Fanny var højløbsk

• #5   6. aug 2013 Hanner som er sunde er i aller højeste grad selektive hvis de kan få lov til det når de skal vælge hvem de skal pare sig med...
    For et par år siden var der i DKK bladet en artikel om det samme...Deres instink fortæller dem hvem de passer sammen med, så der for vælger de den tæve...
    Så faktisk hvis det var hundene som selv bestemte så ville vi ikke have alle der problemer som vi nu har i hundeavlen, hvor det er os mennesker som bestemmer ud fra det som vi synes er det bedste valg.

• #6   6. aug 2013 Snow - det er vel kun hvis opdrætter ignorere hvad hundene viser. Ingen jeg kender ville parre en tæve eller han som havde afvist partneren med denne.

Kommentér på:
Hannens interesse i tæver.

Annonce