{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring søges - Beholde en hvalp
  • #1   8. aug 2013 Det har jeg ikke oplevet. Tror det kommer meget an på tæven..
    Og hvis man ikke er parat til at skulle beholde en hvalp, så skal man ikke avle. For hvorfor skulle folk købe noget man ikke selv ville beholde?


  • #2   8. aug 2013 Det er jo netop fordi jeg gerne vil beholde en selv jeg spørger smiley
    Men ikke hvis den bliver ''holdt nede'' af tæven. -Hvis du forstår?

    Kender nogen der har en tæve og hendes hvalp. 'Hvalpen' er så 4 år nu, men den er meget forsigtig.. Og de tror at det er fordi moren blev ved med at opdrage på den i lang tid.



  • #3   8. aug 2013 Jeg har gennem årene beholdt tæver efter eget kuld...Mine tæver har været lige så large med deres egne som med tilkøbte, så længe de havde hvalpelicens kortet...Når det udløb blev det belært om god opførsel på lige fod...
    Noget andet er, at de hvalpe jeg selv har beholdt har jeg fået et meget tæt forhold til, meget anderledes end med tilkøbte.
    Jeg har så også altid fået et meget tæt forhold til de tæver som jeg har født sammen med.


  • #4   8. aug 2013 Jeg har også beholdt en hvalp, Hun er lidt "nervøs / sky". Men kun når mor eller far ikke er der. Hvalpen er nu 7 mrd. Derfor er vi begyndt på hvalpeleg - uden mor og far, og ellers prøver vi at have hende med alene så meget som muligt - er vi i hundeskov med mor og far er det intet i vejen - kun når de ikke er der. Jeg har ikke fra start af været god nok til at lade hende få oplevelser alene... Men vi har så de sidste par måneder taget revence (Stille og roligt) på hendes premisser.. Og jeg syntes at det går bedre. Havde ikke fra start af taget højde for, at det ikke var nok at mødes ofte med hendes søskende og lege med dem.. Sådan har det været her smiley Ellers er hun en dejlig hvalp fuld af spilopper smiley


  • #5   8. aug 2013 Maj...Det er selvfølgelig vigtigt at man tager hvalpen ud alene og tager til træning med den som med en tilkøbt.

  • #6   8. aug 2013 Vi har oplevet det modsatte, at hvalpen får større spillerum derhjemme end blandt fremmede hunde. Vi har fået en meget stærk og selvstændig tæve ud af Nanna, selvom hun voksede op med sin mor.
    De to var bedste venner og legede sammen i timevis hver dag.


  • #7   8. aug 2013 Snow - Hun har været til hvalpe leg -hvalpe træning. Men men, slog to fluer med et smæk. Mor og far var i indhegningen ved siden af hvalpeleg og træning. ud over det har hun været med i diverse hundeskove. ingen problem.. men vi har dog mest mødtes med hvalpe fra hendes kuld af, og leget... Men så en dag møder vi en sød lille hvalp ( i Hundeskov) lige før vi skal til at hjem. og de vil gerne lege, så jeg lukker mor og far i bilen, og vupit, så ville hun hverken lege eller noget, de måtte tage deres lille hvalp i snor for at det ikke blev for voldsomt.. det var der vi/jeg opdagede at hun ikke ar meget værd uden mor eller far ved sin side. Så det har vi arbejdet med lige siden, og det går fremad smiley


  • #9   8. aug 2013 Tak for jeres svar! smiley

  • #10   8. aug 2013 Isabelle..De er bare så nuser når de er hvalpe.

  • #13   8. aug 2013 Isabelle - en del af folket og kongelig dansklærer - Den flytter ingen steder,

    Ulla - Nej, den startede med at komme ud som 5 uger....( og ikke kun en gang om dagen. 5-6 gange om dagen - og 1 enkelt gang hver nat). Både med og uden søskende. men tit med en af sine søskende.. ( 10 ) Og ingen af de andre, som er flyttet som 8 ugers har eller har haft samme problem... Og hun startede til hvalpeleg som 9 ugers hvalp. men med mor og far på den anden side af hegnet. Skriver også at det er nogle måneder siden vi opdagede at hun var bange uden mor og far i synsfeldtet. og har arbejdet med det lige siden.. og det går fremad. Ellers er hun en dejlig, livlig, bandit og ellers velfungerende hvalp. Der blev spurgt ang erf ved at beholde en hvalp fra eget kuld - og mit svar var at man skal være ops på at komme meget afsted uden forældrehundene...


Kommentér på:
Erfaring søges - Beholde en hvalp

Annonce