{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Er det rigtigt? (foder) {{forumTopicSubject}}

Hej.
Var til hundetræning i Tirsdag for første gang med min nye hund (gik rigtig godt).

Og kom så til at snakke med hende som jeg køre med angående fodring, og nævnte at jeg altid gjorde så Ocean skal arbejde for hans foder, da han sluger det hele i løbet af 10 sek hvis jeg giver ham det i skål. Jeg varier det meget, græsplæne, aktivitetsbold/pyramide, cola flaske, spredt ud på gulvet indenfor.

Men hun sagde så at jeg også skulle foder i skål da jeg ellers kunne risikerer at han ikke længere ville spise på et tidspunkt.

Men er det rigtigt? for jeg har jo altid fået at vide at det var god aktivering og det er sundt for dem, og vil jo ikk have en hund som kaster op hver gang han har spist fordi han sluger det hele på en gang.
Fodrede også sjældent min gamle hund i skål, og hun spiste da hver gang hun fik mad alligevel.
Hun anbefalede mig en af de der spis langsomt skåle som man kan købe, og ja vil da gerne købe en hvis det er, men vil jo hellere aktiverer ham samtidig så han også får brugt hovedet.

Hvad er jeres mening?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det rigtigt? (foder)
  • #1   9. aug 2013 Ha ha, den var ny! Der er mange, der aldrig bruger en skål, fortsæt du endelig bare med det! smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #2   9. aug 2013 Gør hvad du finder bedst.Hvorfor skulle hunden holde med at spise fordi at den ikke får det i en skål.Hvordan tror personen at hunden har overlevet i så mange år.Forsæt du bare som du gør nu hvis hunden har det bedst med det.

  • #3   9. aug 2013 Jeg ville muligvis have svært ved at tage, noget som helst seriøst, fra den træners mund. Nogen siden igen.

  • #6   9. aug 2013 Jeg er desværre nødt til at fodre mest i skål.
    Zantos spiser meget lidt og jeg vil gerne have nogenlunde styr på hvor meget han spiser, og hvornår jeg skal blande noget i foderet for at "tvinge" ham til at spise. Og så vil jeg ikke have alt for meget foder liggende på græsset i flere dage... Det trækker rotter til.


  • #7   9. aug 2013 LOL. Mine hunde spiser sjældent i skål, og de spiser stadig som var de døden nær.
    Den der har jeg godt nok aldrig hørt før smiley


  • #8   9. aug 2013 Mange tak, kunne heller ikk helt forstå det.

    Skal lige siges at det ikk er min træner der siger det, men en som jeg køre med til træning som også træner derude.

    Han elsker at få det serveret på græsset eller andet, og han stopper ikk før at der ikk er mere. og tjekker altid hele græsplænen efter når han syns han er færdig for at tjekke det.
    Og det er jo også noget der gør ham træt, og eftersom han jo er brugslinje indenfor schæfer så har han en masse energi, og det skal jo brændes af, og kan jeg ikk gøre med ren træning og gåture. Og han er meget madglad så det gør jo at han nok skal spise.
    Må sige at jeg heller aldrig havde hørt den før, men vidste ikk om det var sandt, og hun har trods alt haft hund længere tid end jeg har.
    Men er glad for det ikk er sandt så jeg kan spare de 150 kr som sådan en skål koster, og tror heller ikk den vil hjælpe da han er meget ivrig, og kan han ikk få fat i det så bruger han poterne, også vil han bare vælte skålen.


  • #10   9. aug 2013 Kan være hun har oplevet en hund der holdt op, meeeeeen... Forsæt du bare! smiley

  • #11   9. aug 2013 Ja det kan godt ske, men er jo også nemt for hende at sige når hun har en hund i samme alder (de er søskende) der bruger ½ time på at spise hendes foder.
    Min han sluger desværre bare det hele fordi han tror han ikk får noget igen, og 150 gram foder der bliver slugt i løbet af 10-15 sek, det ryger desværre op igen på et tidspunkt da maven jo ikk kan fordøje så meget mad på en gang når det ikk er tygget.

    Men håber da han måske med alderen kan slappe lidt mere af når han spiser.

    Men tror måske det kan være fordi at han jo gik sammen med 2 af hans brødre indtil han var lidt over 5 måneder, og måske har været bange for at de ville tage det fra ham, og derfor sluger det hele for at være sikker på at få det hele.


  • #12   9. aug 2013 Heldigvis er de fleste schæfere af brugslinjer nogle rigtig madglade væsner og det skal vi være glade for.

    Du gør det helt rigtige - stimulerer hans talent for at søge sit foder og samtidig får han brugt hovedet en smule. Sidegevinst - lidt mindre voldsom måde at spise på smiley

    Hvad angår rotter - her har vi heldigvis pindsvin og de rydder gerne haven for rester.


  • #13   9. aug 2013 Ja. Er rigtig glad for at han er så driftig, han elsker at bruge sin næse og det er jo sundt til hovedet at søge og arbejde for føden.
    mine katte skal nok finde det som hunden ikk finder. hehe. de spiser gerne hundefoder.
    Og hvis ikk mine gør så gør de andre katte nok, eller hvad der nu ellers kommer i min have.



  • #14   9. aug 2013 Den er da ellers meget sød.
    Mon vedkommende så også mener at der skal udleveres kniv og gaffel og dækkes pænt op smiley



  • #15   9. aug 2013 Hehe. Tror jeg nu ikk.

    Men som sagt så er det jo nemt nok for hende at sige den skal fodres i skål når hendes ingen problemer har med at sluge maden.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #17   10. aug 2013 Stine H.Det vil jeg nu ikke sige.Der kan være flere grunde til at fodre fra en skål.Nu vi snakker brugshund er der flere der vælger at hunden ikke skal bruge sine kræfter på at finde sin mad.

    Det gør de ud fra at hunden ene og alene skal bruge de drifter når den går spor.


  • #18   10. aug 2013 Jeg bliver nød til at undlade skålen da han sluger det hele i løbet af 10 sek. Også ryger det hele op igen, og det er ikk sundt for ham.
    Kommer han på et tidspunkt til at slappe mere af når han spiser så går jeg også over til skål igen. Men er ikk sundt for en hund at skal brække sig to gange om dagen fordi den sluger det hele


  • #20   10. aug 2013 Hvorfor gå over til skål igen?

    Hvis det andet fungerer og hunden kan lide at søge sit mad, så er der jo ingen grund i verden til at han skal spise af en skål smiley

    Her i huset får hundene en lille del af deres mad i skål - altid med vand på, for de er også forslugne. Det sænker spisehastigheden lidt.
    Når vi gør sådan så er det i tilfælde af, at de skal have noget kostilskud, medicin eller andet - det er lettere at styre sådan.

    Resten af maden får de som madsøg, spormateriale, træningsgodbidder o. lign.


  • #21   10. aug 2013 Haha det var dog et fjollet argument!
    Min ene får aldrig foder serveret i skål. Det er til træning, søg, eller i aktiveringsspil.
    Min anden får primært i skål, fordi han ikke gider søge eller arbejde for sit foder.

    Min lille elsker når hun får lov til at søge foder, meget mere end hvis jeg serverer det for hende. Det er en helt anden glæde smiley


Kommentér på:
Er det rigtigt? (foder)

Annonce