2.097 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Tørfoder med kalun Tørfoder med kalun

Jeg har en allergihund, som jeg fodre med Olivers, hvilket indtil videre har været det eneste hun ikke klør sig af.
Desværre synes hun foderet er smadder kedeligt, så hun får som regen en dåse tun eller makrel eller rester i maden.
Jeg har overvejet at købe noget frossen kalun og så supplere med det, fremfor tun, makrel osv., men jeg ved ikke om man kan "blande" disse to prdukter, Altså tørkost og kalun.

Jeg prøvede på et tidspunkt at fodre med Wolfsblut, hvilket hun elskede, men desværre begyndte hun at klø sig meget.

Jeg har også overvejet at prøve Essential Foods, men jeg har aldrig hørt noget om det og jeg har søgt lidt her inde og synes umiddelbart ikke jeg kan læse det helt store.

Nogle, som har erfaringer med at blande tørkost og kalun, og/eller erfaringer med Essential Foods.

For god ordens skyld, skal kalunen ikke supplere noget som helst, det skal bare gøre hende tørkost mere lækker.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tørfoder med kalun
  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #1   12. aug 2013 Vil fodrer med Essential og er rigtig glade for det. Vi skiftede netop fra Olivers fordi vi synes det lød bedre, både på ingredienslisten og ud fra hvad folk sagde/skrev.
    Jeg kan ikke se der skulle være noget galt i at supplere med kallun, andet end at det lugter fælt smiley Vil hælder lidt olie over, for at gøre det lidt lækrere samt give omega3 og 6 tilskud.

• #2   12. aug 2013 Jeg ville prøve at give den det for at se om den kunne lide det.Har du prøvet at give lakseolie imod kløe og eksem,det ret effektivt har jeg hørt.min cairn for alm olie i maden da det er godt for deres kogler og led.

• #3   12. aug 2013 Du kan sagtens blande tørfoder og råt.

Man kan også købe kallun på dåse, f.eks her: http://www.mypets.dk/shop/gourmix-luksus-daasemad-557p.html

• #5   12. aug 2013 Tak for jeres svar. Jeg har været inde på Essential Foods hjemmeside, men synes godt nok den er dårlig og at informationen er gemt godt væk.
    Chili får en helt masse lakseolie i alt maden og hun får - når kløen er slem - også almindelige fiskepiller i maden. Derudover får hun tørfoder, som fra fabrikantens siden af også er tilsat lakseolie.
    Jer der fodre med Essential, hvilken variant fodre I med?

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#7   12. aug 2013 Jeg har brugt nautical og estate, begge bliver sat til livs med stor velbehag. På ingredienslisten er nautical bedst synes jeg, men vil gerne variere lidt, så hun ikke bliver træt af det i længden. Men det er jo nok lidt sværere med en allergihund...

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#8   12. aug 2013 Kig evt her i stedet hvis du er træt af deres egen hjemmeside.
    http://www.foderxpressen.dk/shop/essential-hundefoder-310c1.html

• #9   12. aug 2013 Prøv da endelig Essential, der er ikke alt muligt skrammel i smiley

Kommentér på:
Tørfoder med kalun

Annonce