2.425 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Næsefold hos mobs Næsefold hos mobs

Er der nogen der har erfaring med fjernelse af næsefold hos mobs. Min bliver ved med at få betændelse pga bakterierne hygger sig i de gunstige forhold. Dyrlægen har anbefalet at få den fjernet, men det virker til en stor operation. Jeg har forsøgt med at rense hverdag, men det er næsten umuligt at holde det nede.
Nogle der har forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Næsefold hos mobs
  • #1   13. aug 2013 Hvad renser du med?

• #2   13. aug 2013 Jeg har fået noget shampoo fra dyrelægen som skulle tage de fleste bakterier og så har jeg forsøgt med teatreeoil, det er faktisk noget der har hjulpet mest. Og så har jeg forsøgt med renseservietter, også fra dyrelægen og med zinksalve.

• #3   13. aug 2013 Ok.
    Jeg har selv Engelske bulldogs så kender udfordringen med næsefolden..
    Jeg renser med klorhexedin hvis der er grund til det, tørre efter og smører med zink pasta.. -og det skal være zink pastaen, ikke zinksalve...
    Men mange hunde har haft ekstra udfordringer med folder og ører pga den varme sommer..

• #4   13. aug 2013 det som virker bedst på pelle er blot at tørre efter med en fugtig klud/vatrondel... jeg brugte en overgang klorhexidin og zinksalve, men det var en rigtig dårlig ide da de begge virker udtørrende, så det blev lidt en ond cirkel hvor hans hud blev mere og mere irriteret og jeg forgæves forsøgte at rense lidt oftere (2 gange om ugen) - nu er jeg gået tilbage til det simple, og han danner slet ikke så mange døde hudceller og andet stads, og huden har det perfekt smiley

sometimes less is more smiley

• #5   13. aug 2013 Selv om jeg har prøvet at rengøre, hver dag, men jeg synes godt nok den lugter. Dyrlægen har podet for evt kedelige bakterier men det er bare et hav af alm bakterier. Kender I nogen der har fået fjernet folden?

• #6   13. aug 2013 uden at vide noget om problemet, tænker jeg at det også må være vigtigt at området tørrer godt efter behandling ? evt med hårtørrer. især inden der kommes zink på..

• #8   13. aug 2013 ja det synes jeg også det gør. Og vil da også helst undgå det. Ok, jeg prøver din behandlingsmåde og gir det en chance. Hun er noget generet af det og gnider næsen op af karme mm

• #10   13. aug 2013 Nogle perioder er man bare nød til at tørre med en tør klud flere gange om dagen..

• #12   13. aug 2013 jeg har også tænkt det samme. Det er jo et stort indgreb med efterfølgende mange sting.

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #13   14. aug 2013 Har hørt man får den fjernet hvis det er et kæmpe problem eller hårene stikker op i øjnene. Men jeg fandt ud af jeg sku tørre med en tør vatrondel og det virker smiley der er brunt 'snask' hver dag men det er til at ha med at gøre:) hellere det end en operation, det er jo altid risikabelt smiley

• #14   14. aug 2013 Her er der ikke kun brunt snask der er kommet betændelse. Men jeg kan prøve det med den tørre rondel og se om det ikke forsvinder. Tak for alle jeres gode råd, jeg har været meget i tvivl om hvad der var bedst for Bella.

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

#15   16. aug 2013 Ihvertfald held og lykke med det:) håber på det bedste og tror godt du ka få bugt med det:) l

• Camilla S
    Camilla S Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #16   8. okt 2013 Hej alle.

Jeg har netop været ved dyrelægen med min 5-årige mops i dag, som lider af hævelser ved næsefolden. Dyrelægen sagde med det samme, at det er svamp i næsefolden og en operation er det bedste for hunden. Vi er ikke specielt glade for en operation, pga. de gener, der kan komme efter. Vi renser i forvejen Balders næsefold 3 gange om dagen med en våd skumklud. Men ud fra Jeres indlæg er det nok en tør klud, jeg skal bruge i stedet. Hvordan er det gået med rensning af din mops' næsefold Lisbeth K? Jeg vil så nødigt lade min moppe operere, så gode erfaringer høres gerne mere om. Har allerede af dyrelægen fået: TrizChlor som skal bruges sammen med en vatrondel, når vi renser folden.

På forhånd tak

• #17   8. okt 2013 Camilla

Man må gerne bruge en våd klud til at rense folderne, man skal bare huske at tørre bagefter, da det våde miljø giver en rigtig god grobund for hudbetændelse og svamp.

Jeg vil helst ikke begynde at spille klogere end din dyrlæge.
    Men måske det var en god ide, at prøve at holde folderne tørre i en periode og se, om ikke en operation vil kunne undgås?

Jeg har selv en fransk med dybe folder og har ingen problemer haft, men tørrer også flere gange i løbet af dagen om sommeren, og en gang eller to om dagen resten af året smiley :

• #18   8. okt 2013 Aldrig i livet om jeg ville fjerne folden på min mops!
    Her renser vi med klorhexidin og smører med zinksalve hvis folden er lidt irriteret. Er den bare snavset renser vi med en fugtig vatrondel. Det vigtigste er jo at sørge for at folden er tør, og har hunden tendens til at blive meget irriteret så må man bare sørge for at være lidt grundigere med at holde den tør.

Jeg har også hørt at atamon skulle kunne bruges, men har ingen erfaring med det.

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

#19   8. okt 2013 Puha lyder ikk godt. Jeg skal heller ikk være klogere end din dyrlæge. Men jeg ville simpelthen prøve at holde det tørt i en periode inden du lader dem operere.. Det er både dyrt og risikabelt.
    Rigtig mange gange held og lykke med der og håber i klarer den uden operation ??

• Camilla S
    Camilla S Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #20   9. okt 2013 Hej smiley

Tak for de gode råd og svar :-). Tænker også at vi må give det en chance mht at holde floden tør, for kan slet ikke forestille mig en operation. Vi vil også høre en anden dyrlæge til råds for at få en second opinion. Allerede på et døgn virker det til, at balders næsefold er blevet bedre. Vi tørrer han også grundigt flere gange om dagen med en tør klud el vatrondel. Men man kan vel ikke komme til at tørre for meget, så huden bliver irriteret? Vi vil prøve at give os i kast med noget klorhexedin, da vi heldigvis ligger inde med noget smiley håber virkelig at vi kan bekæmpe det.

• #22   9. okt 2013 Det kan da ikke være naturligt at en hund skal have så mange folder, at der kommer betændelse så nemt?

Kommentér på:
Næsefold hos mobs

Annonce