2.425 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Næsefold hos mobs Næsefold hos mobs
Er der nogen der har erfaring med fjernelse af næsefold hos mobs. Min bliver ved med at få betændelse pga bakterierne hygger sig i de gunstige forhold. Dyrlægen har anbefalet at få den fjernet, men det virker til en stor operation. Jeg har forsøgt med at rense hverdag, men det er næsten umuligt at holde det nede.
Nogle der har forslag?
0 synes godt om
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
feb 2008
Jeg har selv Engelske bulldogs så kender udfordringen med næsefolden..
Jeg renser med klorhexedin hvis der er grund til det, tørre efter og smører med zink pasta.. -og det skal være zink pastaen, ikke zinksalve...
Men mange hunde har haft ekstra udfordringer med folder og ører pga den varme sommer..
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 509
sometimes less is more
okt 2012
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 882
okt 2012
feb 2008
okt 2012
jul 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
okt 2012
jul 2011
okt 2013
Følger: 1 Svar: 2
Jeg har netop været ved dyrelægen med min 5-årige mops i dag, som lider af hævelser ved næsefolden. Dyrelægen sagde med det samme, at det er svamp i næsefolden og en operation er det bedste for hunden. Vi er ikke specielt glade for en operation, pga. de gener, der kan komme efter. Vi renser i forvejen Balders næsefold 3 gange om dagen med en våd skumklud. Men ud fra Jeres indlæg er det nok en tør klud, jeg skal bruge i stedet. Hvordan er det gået med rensning af din mops' næsefold Lisbeth K? Jeg vil så nødigt lade min moppe operere, så gode erfaringer høres gerne mere om. Har allerede af dyrelægen fået: TrizChlor som skal bruges sammen med en vatrondel, når vi renser folden.
På forhånd tak
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 262
Man må gerne bruge en våd klud til at rense folderne, man skal bare huske at tørre bagefter, da det våde miljø giver en rigtig god grobund for hudbetændelse og svamp.
Jeg vil helst ikke begynde at spille klogere end din dyrlæge.
Men måske det var en god ide, at prøve at holde folderne tørre i en periode og se, om ikke en operation vil kunne undgås?
Jeg har selv en fransk med dybe folder og har ingen problemer haft, men tørrer også flere gange i løbet af dagen om sommeren, og en gang eller to om dagen resten af året
mar 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206
Her renser vi med klorhexidin og smører med zinksalve hvis folden er lidt irriteret. Er den bare snavset renser vi med en fugtig vatrondel. Det vigtigste er jo at sørge for at folden er tør, og har hunden tendens til at blive meget irriteret så må man bare sørge for at være lidt grundigere med at holde den tør.
Jeg har også hørt at atamon skulle kunne bruges, men har ingen erfaring med det.
jul 2011
Rigtig mange gange held og lykke med der og håber i klarer den uden operation ??
okt 2013
Følger: 1 Svar: 2
Tak for de gode råd og svar :-). Tænker også at vi må give det en chance mht at holde floden tør, for kan slet ikke forestille mig en operation. Vi vil også høre en anden dyrlæge til råds for at få en second opinion. Allerede på et døgn virker det til, at balders næsefold er blevet bedre. Vi tørrer han også grundigt flere gange om dagen med en tør klud el vatrondel. Men man kan vel ikke komme til at tørre for meget, så huden bliver irriteret? Vi vil prøve at give os i kast med noget klorhexedin, da vi heldigvis ligger inde med noget
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 481
Næsefold hos mobs