{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

KD
KD
Tilmeldt:
18. aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.553

P-piller til hunde {{forumTopicSubject}}

Sad lige og undrede mig over hvorfor man ikke gør sig i det i hundeverdenen? Det er jo meget brugt i katteverdenen.

Og dernæst undrede jeg mig så over hvorfor man egentlig bruger det til katte. Hvorfor ikke bare sterelisere så er man da helt sikker.

Den eneste fordel ved p-piller som jeg lige nu kan se, det er at man 100% ved hvornår løbetiden indtræffer og det kan da også være brugbart.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-piller til hunde
  • #2   14. aug 2013 Der findes p-sprøjter til hunde. Men de kan altså have en del bivirkninger og det anbefales ikke at anvende dem kontinuerligt.

    Jeg ved ikke hvad p-piller til katte har af bivirkninger.


  • #3   14. aug 2013 Katte kommer langt oftere i løb end hunde gør...P piller må være enb nødløsning.

  • #4   14. aug 2013 Jeg brugte Cheque Drops til en tæve for en del år siden, og jeg brød mig ikke om bivirkningerne.
    Hun pustede sig op både fysisk og psykisk og hendes pels blev helt forkert


  • #5   14. aug 2013 P-piller til katte virker jo også som et hul i... smiley synes godt nok mange ofte hører om folk der får killinger selvom mormis var på p-piller.
    Vi brugte p-sprøjte i to år på min gamle cavalier (vi snakker om en gang for 10år siden). Da min mor så besluttede at sterelisere hende, viste det sig at hun havde begyndende livmoderbetændelse da dyrlægen fik åbnet hende. Aldrig om jeg vil bruge det stads til min hund igen.
    Derfor er Saphira også blevet stereliseret efter 1. løbetid.


  • #6   14. aug 2013 Det er ikke sundt at give en hund p-piller, det er lige med canser

  • #7   14. aug 2013 P piller til katte er noget rigtig skidt, der er stor chance for at udvikle kræft og livmoderbetændelse. Grunden til at det bruges er for nogens vedkommende nok uvidenhed, det virker billigt i forhold til at få steriliseret sin kat. Det bruges selvfølgelig også af opdrættere for at katte ikke skal være i konstant løbetid imellem drægtigheder. En kat kan være i løbetid nærmest konstant med strinten (ja hunkatte strinter også) og en konstant jamren til følge.
    Vores katte har altid været neutraliseret, de fleste inden vi fik dem som 12 ugers killinger.


  • #8   14. aug 2013 Hunde har ikke sexlyst som fx mennesker har det. De parrer sig fordi instinkterne byder dem at formere sig.
    Løsningen på en uønsket parring er at holde tæver væk fra hannerne under løbetid, og når det nu er så enkelt, hvorfor så benytte sig af hormonpræparater?
    Det er noget andet med udekatte, fordi mange jo lader dem vandre alene rundt i verden. Her kan parring ikke bare lige sådan forhindres.


  • #9   14. aug 2013 At p-piller ikke virker ret godt på katte tror jeg altså ikke på. Tilgengæld er det jo svært at sikre at en udekat får sin pille HVER gang, for det hænder jo at udekatte ikke lige kommer hjem en aften engang imellem. Og det er klart at kan man ikke sørge for at den får pillen når den skal, jamen så er den jo heller ikke "dækket ind".
    -så det handler nok en held el mere om ens måde at holde kat på en om effektiviteten af p-pillen smiley

    Med det sagt: jeg har ikke kat, men havde jeg udekat ja så blev den neutraliseret. ALt andet er da for tosset


  • #10   14. aug 2013 Jeg bruger p-piller til kattene, men kun indtil de har fået de kuld, som de skal have, og så bliver de steriliseret.

  • #11   14. aug 2013 Vi har givet p piller til en kat i mange år uden hun fik killingerne. Dog efter alle de år blev hun enden emun eller kastede dem op, men killinger kom der til sidst smiley
    P sprøjte til hund fraråder jeg. Vi har haft 2 tæver i familien og begge ende op med at få kræft grundet det smiley så min tæve jeg har nu skal i hvert fald ikke havde p sprøjte


Kommentér på:
P-piller til hunde

Annonce