1.072 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvalp med køresyge. Hvalp med køresyge.

Hej HG,

Jeg har en hvalp på 4 mdr. Hun lider af køresyge, og selv korte ture udløser savlen, gispen og ofte opkast. Vores dyrlæge har anbefalet Adaptil, men siger også at ikke alle hunde reagerer på det.

Er der noget vi kan gøre for at afhjælpe køresygen, det er jo virkelig synd for hende, hun bliver helt ulykkelig når hun ser hun skal ind i bilen?

Vi kører derfor kun med hende, når det er absolut nødvendigt, men da vi starter hvalpetræning snart, skal vi jo til at køre oftere.

Har nogen prøvet Adaptil, hvor det har virket?

På forhånd tak...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp med køresyge.
  • #2   15. aug 2013 De hvalpe jeg har haft, der har lidt af køresyge, er kommet med ud at køre mindst en gang om dagen gerne flere.

Har kørt korte ture og altid så der skete noget godt/spændende lige bag efter.
    Det kunne være lige før spisetid, lidt leg, når hvalpen kom ud af bilen osv.

Længden på køreturen er langsomt blevet øget.

Efter højst en måned har alle været ovre deres køresyge og har siden elsket at køre bil.

• #3   15. aug 2013 Okay, det kan simpelthen mindskes ved tilvænning? Jamen så må vi jo ud og køre lidt småture ofte. Vil også kigge på blomsterdråberne.

Mange tak skal I have.

• #4   15. aug 2013 Anbefaler samme fremgangsmøde som Kirsten H smiley

Har gjort det samme med børnene og det virker smiley

Køretur hver dag, start med nogle minutter og øg gradvis. Husk at det er balance nerven der går i udu, så det hjælper at hunden har noget at støtte sig op ad og ikke vælter ukontrolleret rundt i bunden eller på sædet smiley

• #6   16. aug 2013 Jeg ville først lære hunden at acceptere bilen, når du fortæller at adfærden begynder allerede ved synet.
    Lad bilen være slukket og gå på opdagelse i den med hunden.
    Hav kød med, ignorer bilen og leg/træn så bare rundt om den, tæt ved den, indeni den osv.
    Når hunden ikke længere reagerer, så prøv at tænde, uden at køre endnu
    Og sådan bygger du på.

• #7   16. aug 2013 Tak for råd, jeg vil prøve at gøre som I foreslår.

• #8   16. aug 2013 Jeg har selv været der, hvor jeg har haft en hvalp som brækkede sig når den kørte bil...Jeg fik løst problemet ve at køre tur hver eneste dag med hvalpen..Korte ture til at starte med, og ture hvor den kunne komme ud og løbe løs og lege.

Kommentér på:
Hvalp med køresyge.

Annonce