Køresyge {{forumTopicSubject}}
Hej HG. Jeg kender nogen som har en lilla lab hvalp som bliver køre syg, som så mange andre, med at brække sig og savle ekstremt meget. De kan maks køre 1-2 km så begynder det ellers bare. De har prøvet køresyge piller, og det hjælper ikke. Det kan godt tage et års tid før en hund vender sig til at køre.
Men så var det at hun fik et råd om at putte vat i det ene øre på hunde da det kan påvirker balancenerven, eller noget, og det hjalp en hel del. Hunden kunne nu kører 50 km uden at brække sig eller savle. Dog stadig lidt "svimmel" men ikke opkast agtigt. Nu skal det testes på en anden hvalp for at se om det virkelig virker.
Er der andre som har prøvet det med succes eller fiasko??
Eller måske nogen der har andre tricks??'
Hvis du har samme problem, så prøv det engang og lad mig høre om det var nogtet som hjalp.
Mvh. Andreas.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Jeg havde også en anden hund, hvis hun sad i bur i bilen, så blev hun køresyg, men hvis hun bare sad frit i bagagerummet, så var der intet.
Der kan også være forskellige årsager til at den bliver køresyg, f.eks ved hvalpe, er det ofte utryghed...
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Vi montere en metalkede på anhængertrækker der lige når jorden. Siden ingen køresyge hunde her. Og de har ellers været det alle sammen.
Når kæden er slidt for langt op = køresyge hunde.
Køresyge