{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Køresyge {{forumTopicSubject}}

Jeg passer en cockerpoo (cocker/puddel blanding - blot til dem der ikke forstår designer racernes fine navne smiley )
Bobby som hvalpen hedder bliver 5 måneder i denne måned, men lider desværre en del af køresyge.

Ejer har oplyst, at han altid har savlet og nogengange kastet op når der bliver kørt bil. Hun mener ikke, at han har fået dårlige oplevelser med kørsel, biler eller lignende.
(dog jagter han biler og cykler på gåture)

I og med at han jo er langhåret og krøllet, bliver han nærmest gennemblødt når vi kører. Han savler så voldsomt, at begge forben, mundområde, hage og brystkasse m.m. er gennemvædet af savl og hvidt skum.

Jeg synes det er synd for ham - men ejer aner ikke sine levende råd længere.
Umiddelbart tænker jeg, at løsningen er, at starte forfra med burtræningen. Når han er tryg ved buret, vil jeg rykke det ud i bilen og træne bur derude. -jeg får ham nok ikke til at ville være i buret frivilligt men bare det, at kunne få ham til at gå ind og ud af buret er jo et godt skridt på vejen.

Om laaaang tid, når vi forhåbentligt, til at bilen kan startes og forsætte burtræningen og til sidst ende ud med små bitte korte køreture, som gerne skulle ende ud i en køreglad hund smiley

Hvad tænker i?
Desværre er Bobby nød til at køre mellem 1,5 -2 timer på mandag, men ellers burde jeg kunne droppe at køre med ham indtil han skal hjem igen om lidt over en uges tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køresyge
  • #2   8. feb 2018 Det er noget med at man kan give dem ingefær. For nogle jeg kender har det virket fantastisk

  • #4   8. feb 2018 Hvalpe/hunde bliver ofte køresyge, hvis de ikke har fået styrket og udviklet deres vestibulærsans(balancesansen) som hvalp.
    Derfor kan man med fordel lave balancetræning med sin hvalp/hund. Dette kan gøres på mange måder bl.a. med hvalpegynge, usikkert(ikke farligt) underlag, en luftmadras som ik er pustet helt op. Nogle gange er der også forskellige redskaber på en legeplads, som kan bruges. Uanset hvad og hvordan man træner det, er det vigtig at hvalpen/hunden er tryg og ikke presses ud i noget den ik er klar til.


  • #5   8. feb 2018 Sådan nogle her er super gode til det.

    profilbillede
  • #8   8. feb 2018 About #4: Har godt selv tænkt på det med balancetræningen smiley Det vil jeg helst sikkert prøve om jeg kan arbejde videre med smiley

    Han er heldigvis madglad, så alt hvad der kan trænes ind eller påvirkes med mad, går strålende smiley
    Jeg vil nødig gå i gang med piller eller lignende, uden ejernes samråd. Slet ikke sløvende medicin.


  • #9   8. feb 2018 #5 tænker Bobby og jeg skal ud og finde diverse legepladser smiley Måske der er nogle der

  • #11   8. feb 2018 Fjern buret og træn tryghed ved bilen, først i slukket tilstand. Leg, hyg og spis derude. Når det virker uden savlen og angst, så kan I gå videre.

    Når først hunden har oplevet at være så dårlig, som du beskriver det, så forbinder den som regel bilen med problemet. Den tanke skal fjernes før man kan opnå resultater.


  • #12   8. feb 2018 Malene: Du siger noget.. Ja, vi kan jo selvfølgelig træne begge steder og især rundt om bilen. Det giver jo god mening!! smiley

  • #13   8. feb 2018 På en tilfældig legeplads, det er i hvertfald der jeg har fundet dem smiley

    Det er bare et eksempel på, hvad der findes rundt om på legepladser smiley


  • #14   8. feb 2018 Vi bruger Postafen fra apoteket. på anbefaling af vores dyrlæge. vores får en halv pille en time før afgang og det har altid hjulpet.

  • #15   8. feb 2018 Min mors Jack Russell led også meget af køresyge som lille. Der var så noget fysisk galt, kan ikke huske præcist hvad. Men han fik 1 omgang kranio-sakral og har ikke været køresyge siden.


  • #17   9. feb 2018 Prøv at putte en tot vat I det ene øre - men kun i det ene.
    Husk at fjerne vattet efter køreturen.
    Det er noget med balancen, og det hjælper rigtig mange hunde. Desuden er det nemt, og nærmest gratis smiley


  • #18   9. feb 2018 Vika led også af køresyge, fuldsrændig det samme, savlen stod ud af hende allerede inden bilen blev tændt (da hun jo havde forbundet bilen med ar blive dårlig)
    Vi prøvede alt!
    tryghed ved buret og bilen ved at fodre og give godbidder osv.
    små korte ture.
    vat i øret
    ingefær
    sidde forskellige steder i bilen
    kiropraktor
    angsdæmpende medicin.
    intet hjalp, vi stoppede med at køre bil i en lang periode og efter hendes første løbetid blev det bedre og anden løbetid forsvandt det fuldstændig.
    idag er hun 20 måneder og vil gerne med ud at køre.
    jeg ville prøve kiropraktik som det første, det er noget med de kan være låste i første nakkeled eller kæbeleddet også kan det gå ud over balance organet og det er ret normalt for hvalpe.
    hos os hjalp det dog ikke, men hører rigtig mange med gode udfald efterfølgende.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #19   10. feb 2018 Vi havde en som også blev køresyg, han elskede at køre bil - men han savlede og brækkede sig nærmest uanset hvor langt vi nåede. Vi gav ham køresygetabletter til mennesker - skal nok passe det er dem andre nævner, kan ikke huske navnet.
    - De virkede fantastisk, og han havde altså ikke fanget de skulle være sløvende. Han mærkede i hvert fald intet til det smiley

    I dag har hunden ingen problemer med køresyge.


  • #20   11. feb 2018 Min den yngste hund var også køresyg. Vi trænede det som andre har beskrevet og hos dyrelægen fik vi noget til at spraye med der hvor hunden skulle være i bilen, kan ikke huske hvad det hedder. Heldigvis går det over i de fleste tilfælder. Min var omkring de 8 måneder da hans køresyge forsvandt

Kommentér på:
Køresyge

Annonce