{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Køresyge {{forumTopicSubject}}

Nu føler jeg snart alle muligheder er testet. Min hund bliver køresyg (ingen opkast), og det har altid været sådan (da han var lille, var det værre). Har lige været til kiropraktor med ham i håb om det virker. Hvis ikke, har jeg brug for idéer. Har indtil nu prøvet følgende:

Bur
Tildækket bur
Thundershirt
Kalm
Dap
Tildækkede vinduer
Han har siddet alle tænkelige steder i bilen (foran er bedst)
Køresygepiller (ingefær)
Han har ligget på sin hundeseng (stor pude)
Og så kiropraktor vi får se om gør en forskel (hun fandt stort set intet på ham)

Alt dette er selvfølgelig inklusiv korte ture eller bare at sidde i bilen. Har ultra sjælendt oplevet ham ville have mad i bilen. Han får sædvanligvis ikke mad før turen.

Er der andre idéer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køresyge
  • #1   24. feb 2017 Nul mad før turen. Placer hunden på en vandpude eller luftpude. Bevægelserne modvirker bilens bevægelser.

    Før dette skal hunden naturligvis desensibiliseres, idet der nu er opbygget en negativ spiral for den.
    Start fra bunden som ved en hvalp, dvs. ud at sidde i en slukket bil, spise lidt lækkert og så ud igen. Næste dag lidt længere tid osv. Når hunden ikke reagerer på slukket bil, kan I tænde den, osv.


  • #2   24. feb 2017 Det vil jeg prøve. Hvis jeg da kan finde sådan en pude. Dog vil han jo som sagt ikke spise der ude Tror jeg har oplevet det 2 gange, hvor han den ene gang slikkede smoothie af et låg. Det er ikke godbidderne der fejler noget vel at mærke

  • #3   24. feb 2017 Ingefærtabletter givet ca ½ time før køreturen virkede rigtig godt for min køresyge hund. Rådet fik jeg af dyrlægen, der synes jeg skulle prøve det før vi begyndte med medicin.
    Jeg brugte det i en lang periode til min og køresygen holdt op. Han kom faktisk til at elske at køre bil.


  • #4   24. feb 2017 Mette Marie: det er som skrevet prøvet og der var absolut ikke den mindste effekt desværre smiley

  • #5   24. feb 2017 Hvor lang tid har i brugt på hver af de forskellige metoder?

  • #6   24. feb 2017 CrazyDogLady: det kan jeg efterhånden ikke huske, men længe nok til der burde være en lille forskel, hvilket der ikke har været.

  • #7   24. feb 2017 Så vil jeg gøre som Malene skriver.. Start helt forfra, ud/ind af bilen MANGE gange og øg ligeså stille i tid, det tager lang tid.. Så masser af ros, godbidder og tålmodighed smiley

    Alternativt gør det til en "leg". Leg omkring bilen, op af bilen, kast en bold/godbid (eller hvad han nu er glad for) ind i bilen som han skal komme tilbage med, så han lære at forbinde bilen med noget sjovt.. Ved ikke om det kan hjælpe, men måske er det forsøget værd..


  • #8   24. feb 2017 Han er nemlig totalt ligeglad med hvad der er i bilen om det er legetøj eller godbidder. Endda ikke søde damer kan lokke, selvom de er hans yndlings smiley

  • #10   24. feb 2017 Han har udviklet en angst af en art, kan man fornemme.
    Du skal desensibilisere helt fra bunden. Der er ingen quickfixes.


  • #12   24. feb 2017 Prøv at komme en tot vat i det ene øre, men kun i det ene. Husk at fjerne vattet efter køreturen. Det skulle være noget med at det virker på balancen. Det har virket på rigtig mange hunde, og det er næsten gratis smiley
    Men det er jo også vigtigt, at hunden ikke forbinder bilen og køreture med noget dårligt.


  • #13   25. feb 2017 Jeg prøvede alt med Caos, troede jeg, et simpelt og gratis råd herinde fra klarede det, efter jeg havde kæmpet et års tid.. Vat i det ene øre, samt han rykkede om på bagsædet istedet for helt bag i bilen, den dag i dag, har jeg en hund der ikke er bange for at køre bil, bus og tog, det er skøøøønt

Kommentér på:
Køresyge

Annonce