{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

køresyge {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået mig en lille hvaps, som lider af køresyge.
Det er virkelig slemt, hun er køresyg efter 2 min. Vi har kørt korte ture og lidt længere ture (max 20 min) hun savler som en sindsyg og opkast er sket et par gange, på de lidt længere ture.
Vi har virkelig prøvet at vænne hende til det, vi kører rigtig meget, da hundene er med overalt og vi skal til at træne i Vejle (fra Horsens) Så nu begynder det altså at blive lidt presset.
Da vi hentede hende, sov hun hele vejen og blev ikke køresyg (selvom hun faktisk var vågen fra Fredericia til Horsens, turen var Brøndby-Horsens)
Men uanset om hun ligger stille, sidder eller går, så bliver hun køresyg nu.
En tur har hun sat på skødet af mig foran uden at blive køresyg.
Kan man købe noget der kan hjælpe hende indtil hendes balance har vænnet sig til at køre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køresyge
  • #1   28. jul 2016 Hvor er hun henne i bilen?

  • #2   28. jul 2016 Hun er på bagsædet med vores anden hund, som ligger stille.

  • #3   28. jul 2016 Da min var lille blev hun også køresyg jævnligt, men hvis hun var på gulvet i bilen - enten foran eller imellem for- og bagsøder, så blev hun ikke køresyg.

    Jeg har siden hørt flere gange, at hunde, modsat mennesker, bliver mindre køresyge, hvis de ikke kan se ud af vinduet. Om det er rigtigt ved jeg ikke, men det hjalp min at komme ned på gulvet.


  • #4   28. jul 2016 Du kan prøve med ingefærtabletter (fås fx hos matas). Det var et råd jeg fik af en dyrlæge, da jeg havde en hvalp der blev køresyg. De hjalp rigtig godt og skulle blot gives ca ½ time inden planlagt køretur. Min køresyge hvalp holdt op med at være køresyg, da han havde haft en del oplevelser med at køreturen ikke gav ham kvalme og bragte ham fede steder hen.

  • #5   28. jul 2016 Okay. kan være vi skal prøve det.

  • #6   28. jul 2016 Har også hørt om blomsterdråber og adaptil skulle virke.
    Har spurgt min hundetræner også spørger jeg min dyrlæge også hvis ikke det bliver bedre i løbet af den næste halvanden uge inden vi skal derind


  • #7   28. jul 2016 Caos blev køresyg indtil han havde rundet 1år, jeg prøvede alt og jo køresygepiller hjalp da også, men eftersom jeg ik anede hvordan de påvirkede ham, kunne jeg jo ikke gi ham piller når vi skulle til hundetræning osv. Jeg rykkede ham så fra bagerst i bilen om på bagsædet iført en sele og med råd herinde fra, vat i det ene øre, resultat, en hund der både kan køre med bil, tog og bus uden at blive køresyg og uden var i øret mere smiley men med Caos var meget af det nok psykisk tilsidst, så da han fik bagsædet og vat i øret, ja så fandt han nok ud af, at det slet ikke var så farligt,,,, så vat i det ENE øre, er værd at prøve smiley

  • #8   28. jul 2016 Hvad gør vat i et øre ? Altså hvad er det der gør at det hjælper tænker jeg?

  • #9   28. jul 2016 Freja var også rigtig køresyg da hun var hvalp (så vænner man sig hurtigt til at sidde klar med en pose...), men ærlig talt jeg kan ikke rigtig give nogen råd, for vi kørte bare og så gik det over med tiden.. smiley

  • #10   28. jul 2016 Det er også lidt det vi har gjort, vi har dog ikke ret langt ind til familie, så det har været ture på ca 5-7 min af gangen, men alligevel når hun at blive køresyg, og når vi køre så meget er det bare rigtig træls at hun bliver så dårlig

  • #11   28. jul 2016 Måske hu n i starten slet ikke skal køres,men bare hygge i bilen?

    Ser jeg ofte anbefale herinde.

    Hvordan er vejene? Er det meget sving, op og ned,af bakke?


  • #12   28. jul 2016 Hun er fint tryg ved bilen, så det mener jeg nu ikke hun skal.
    hun slapper fint af i bilen, men man kan godt se når kvalmen rammer hende, så stivner hun nærmest.


  • #14   28. jul 2016 Som andre skriver, så prøv at putte en tot vat I det ene øre, men kun i det ene, og husk at fjerne det igen. Det har virket for rigtig mange andre og det er et billigt og simpelt råd.

  • #15   28. jul 2016 Som nævnt er det noget med deres balance halløj,, jeg var skeptisk og prøvede det med vat som et sidste håb, jeg troede ikke på det men det virkede og jeg var lykkelig og Caos er kureret,, det er helt sikkert være at prøve

  • #16   28. jul 2016 Min Hera på nu 9 mdr var monster køresyg de første mange måneder.
    Startede med bur på bagsædet, men ændrede hurtigt til en plads på gulvet ved passager sædet.
    Hun var heldigvis kun lidt præget når hun kom ud af bilen efter køretur, men da jeg er meget aktiv med hundene var jeg jo bekymret for at få en lille hund der ville frygte at skulle med på tur.
    Roste hende når hun lagde sig roligt og da hun næsten hver gang var i ro kom hun en enkelt gang i bur i bagagerummet med min anden collie uden problemet.
    Det prøvede vi så et par gange og så tør hun i sit eget bur på bagsædet.
    Nu er hun klar når bildøren og går direkte i buret og lægger sig og savler ikke mere ?


  • #17   28. jul 2016 Det kan da godt være jeg skal prøve det vat, hvis altså hun vil lade det være.
    Det lyder vildt mærkeligt, men det skal da helt sikkert prøves.


  • #18   28. jul 2016 Jeg prøvede også vat, men det gav dog ikke effekt her..

  • #19   28. jul 2016 okay.
    imorgen skal vi på stranden, her prøver jeg først at sætte hende ved mine ben foran, hjælper det ikke prøver vi vat.


  • #20   28. jul 2016 Mange køresyge hunde har noget siddende skævt i nakken, så det er værd at få hvalpen gennemgået hos kiropraktor eller lign.

  • #21   28. jul 2016 okay. Det kunne bestemt også være en mulighed hvis ikke de første par ting her virker, så kan det være jeg skal prøve at kontakte en.

  • #22   28. jul 2016 Kan hun se ud af vinduet når hun sidder bag ved ??

  • #23   28. jul 2016 Ja lidt både i siden og ved forruden. men hun er selvfølgelig ikke så høj, så det er ikke så meget hun kan se ud.

  • #24   28. jul 2016 Min Jackline blev mega urolig og savlede når hun ikke kunne se ud af vinduet når vi kørte. Men satte jeg hende på en kasse (i mit lille bagage rum) så hun kunne se ud, sad hun stille og roligt

    profilbillede
  • #25   28. jul 2016 vika bliver ikke sådan urolig, hun stivner næsten når hun får kvalme, når hun begynder at savle fornemmer jeg hun ikke helt ved hvad hun skal gøre, først her bliver hun en smule urolig, men ikke ret meget.

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #26   28. jul 2016 Den ene af vores fik som hvalp/ung sådan nogle ingefær-/hvidløgsdråber i maden, det hjalp hans køresyge.

    Den anden vi havde, som var køresyg længe, fik køresygetabletter til mennesker - bare lav dosis. Det hjalp ham smiley

    Den første er i dag stadig ikke supervild med at køre i bil, så da den anden døjede med køresyge var vi ret obs på at afhjælpe det, for at han ikke skulle forbinde køreturen med noget skidt. De kan blive lidt sløve af tabletterne men det har vi nu aldrig oplevet.


  • #28   28. jul 2016 okay. vildt at ingefær har den virkning.

  • #30   28. jul 2016 Tak for tippet. er spændt på om noget hjælper, for jeg er godt nok ved at være ked af hun bliver så dårlig

  • #32   28. jul 2016 Tak smiley

  • #33   29. jul 2016 Hvis du prøver med vat, skal du putte vat i det ene øre inden I skal køre, når først hunden er begyndt at savle, tror jeg ikke at der er så meget der hjælper.

  • #34   29. jul 2016 Nej det er klart smiley kan jeg jo heller ikke sidde og gøre når jeg køre bil.

  • #35   6. aug 2016 nå nu har vi prøvet at have hende på gulvet ved mine fødder foran. det hjælper ikke.
    Vi har prøvet vat i øret, det har nærmest modsat effekt, aldrig har hun savlet så meget som hun gjorde med det i øret.
    vi skal til dyrlæge på tirsdag og der skal jeg bare have et eller andet der virker, jeg er fuldstændig på bar bund. det er så synd når vi kører så meget at hun får det så skidt!


  • #36   6. aug 2016 Først, dejligt med svar!
    Dernæst, øv at det ikke virker ?? Jeg vil nu sige at min hvalp på nu 9,5 mdr nok var et par måneder om at blive helt savlefri, og hun var ellers plaskvåd efter selv en kort tur på et par km.
    Vi øvede i lang tid bare at sidde i bilen, jeg på førersædet med en god bog og en kop kaffe, hende foran passagersædet i et tæpper der lugtede af de andre hunde.
    Så havde jeg ekstra gode godbidder jeg kunne belønne med hvis hun tog initiativ til at lægge sig afslappet, dem fik hun ned i bunden.


  • #37   6. aug 2016 Hvorfor ned i bunden ?
    vi skal også træne i hun ligger ned, for jeg kan se det hjælper, hun bliver stadig køresyg med ikke i samme grad.


  • #38   6. aug 2016 Altså bare belønne med at smide godbidden ned i bunden af bilen..
    Så hun ikke nåede at rejse sig efter dem men blev liggende..


  • #39   6. aug 2016 nårh på den måde, havde forstået som om hun var på passagersædet smiley

  • #40   6. aug 2016 Årh kan godt læse det lød sådan, men nej, hun var i bunden foran passagersædet smiley

  • #41   6. aug 2016 Tror jeg prøver at træne lidt med hende hvor bilen bare er slukket, for jeg kan se hun begynder at brydes sig mindre og mindre om bilen nu og det er godt nok ærgerligt

  • #42   18. aug 2016 Nu har jeg bestilt en tid ved en kiropraktor som min dyrlæge anbefaler.
    spurgte dyrlæge ind til køresyge medicin. 250 kr for 4 tabletter. 1 tablet pr tur.
    så kan jeg lige så godt prøve med kiropraktor smiley håber det hjælper


Kommentér på:
køresyge

Annonce