{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Giv mig lige jeres mening... {{forumTopicSubject}}

Mine bedste forældre skal flytte i beskyttet bolig og kan ikke få deres rottweiler med. Hun er 5-6 år og en rigtig sød hund. Hun har aldrig gået til træning, men de har altid haft hunde. Hun bor på en gård, og vil helst sove ude i min morfars autoværksted om natten. Hun er kun inde når der en nogen hjemme, det er de hele tiden, men jeg ved ikke om hun kan være alene. Hun er vandt til mennesker, der kommer flere sygeplejere i døgn, og det er ikke noget problem. Hun er vandt til os børnebørn, men vi er alle over 15 år, så små børn ved jeg ikke lige.
Det største problem er, at hun har albueproblemer på venstre ben... Hun får glucosamin og det hjælper lidt, men hun halter alligevel.

Skal jeg aflive hende eller findet et nyt hjem????

Hun skal ihverttifælde på landet. Hun er en fin vagthund, som altid giver hals. Hun går rundt i haven og omkring gården hele dagen og passer sig selv, og hun er aldrig gået sin vej. Hun elsker min hund Tia og de leger fint samme, men..... ????

Hvad gør jeg..??? Jeg kan umuligt selv have hende...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giv mig lige jeres mening...
  • #1   14. aug 2006 syntes du skal finde en familie som har forstand på hvad det er de tager til sig.
    Ved min mormor og morfra gerne ville have sådanne en hund, men de rejser bare rigtig meget desvære.


  • #2   14. aug 2006 Hmmm.. den er svær. Jeg tror at min mening er at med mindre du kan finde et rigtig rigtig godt hjem til hende skal hun aflives.

    Hvis hun halter må hun jo have ondt...

    Held og lykke med at tage den for jer bedste beslutning..


  • #3   14. aug 2006 er der ikke nogen som kunne tænke sig at overtage hende, måske nogle ude i området hvor dine bedsteforældre bor, eller måske kan du finde et hjem til den som minder meget om dine bedsteforældres.

    det er svært, syntes altid dyrene har ret til livet, så længe de har det godt, og så længe evt skavanker ikke er det dominerende i deres tilværelse!


  • #4   14. aug 2006 kan man give hende noget andet, så hun er smertefri?
    Kan det opereres?

    Hvis der ikke en muligheder/chancer for at hunden kan leve et smertefrit liv, er det vist bedst at få hende aflivet.

    Men er det muligt, ville jeg forsøge alt.

    Hun lyder ellers lidt ligesom nogle bekendtes gamle hund, de måtte få aflivet da den var syg, og dyrlægen ikke vidste hvad der var galt.
    De er to gamle mennesker på en gård, hvor de producerer alt hvad produceres kan! æg, kaniner, kartofler, jordbær, og alle andre tænkelige grøntsager! De sælger det til dem der kommer forbi gården.
    De knokler løs, og roder overalt, men de er de flinkeste mennesker jeg kender.
    Deres hund Tilde lå altid bag i mandens bil (åbne døre) og sov dagen lang. Hun sagde kun li8ge VOV når der kom nogen, men blev dog liggende.


  • #5   14. aug 2006 Tak for jeres besvarelser

    Jeg har hende med til min dyrlæge med jævne mellem rum, han vil ikke gøre noget pt. Han synes, det er synd at gøre for meget, hun har det fint, det er hans vudering. Men albuedyspalsi er vis ofte set ved rottweiler, og det bliver ikke bedre og bedre. Hun skal bare ikke presses, men bare lave det hun selv kan og vil. Så ingen hundetræning eller ligende.

    ps. hun er neutraliseret


  • #6   14. aug 2006 Åhh altså.. havde jeg tiden ville jeg meget gerne have hende.. Men desværre.. Men synes i hvert fald at du skal prøve at se om du ikk kan finde et hjem til hende...

  • #7   14. aug 2006 Jeg synes hun skulle aflives.. hun er 5 år, og har allerede problemer med albuerne.. det mest humane ville være aflivning.. det er min mening i hvert fald..

Kommentér på:
Giv mig lige jeres mening...

Annonce