{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
397 visninger | Oprettet:

Foder på faste tidspunkter? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Når man nu gerne vil lære sin hund at spise på faste tidspunkter, hvordan er det så bedst at gøre?
Min den store er lidt småt-spisende, og den lille guffer den stores foder.
Så nu har jegbestemt mig til at de ikke skal ha foder stående fremme mere. Altså lige bortset fra når de skal fodres selvfølgelig.

Men nu er det så jeg er lidt i tvivl, for ingen af dem gider og spise om morgenen, de vil hellere spise midt på eftermiddagen og omkring midnat/midt på natten.
Hvis jeg nu tilbyder dem begge mad om morgenen, og de ikke gider spise der, er det så synd at de ikke får noget før om aftenen, og intet før næste morgen?
(dvs. de kunn får det halve af hvad de skulle har haft)

Er meget i tvivl om hvordan det er bedst at gøre, så håber i kan give mig et par råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder på faste tidspunkter?
  • #1   14. aug 2006 Nemo får morgen og aften og spiser han det ikke er det bare ærgeligt.......

• #2   14. aug 2006 Tror de vænner sig til at spise det når det er sat frem..

• #3   14. aug 2006 Hej Winnie. Start med at lade den gå uden mad i et døgn og tilbyd dem så mad på det tidspunkt du finder bedst. Efter de har haft maden fremme i 10 minutter tager du det fra dem og venter så et døgn før de får foder igen. Overdriv ikke med godbidderne i starten, før de er helt sikre på at de kun får mad en gang i døgnet....det ville jeg ihvertfald gøre. Nej det er ikke synd at de faster da hundene/ulvene i naturen heller ikke får mad hver dag.....

• #4   14. aug 2006 Det er ikke hverken synd eller usundt at de skipper et måltid.

Hvis du vælger at de skal have mad tilbudt morgen og eftermiddag så vil de hurtigt fange at hvis de vil have mad må de spise når det bliver serveret.

Så sæt du bare maden frem en halv times tid, og så væk igen hvis de ikke spiser det. Det sker der ikke noget ved...

• #5   14. aug 2006 Maj får om morgenen og spiser hun det ikke så får hun først næste dag. Får hun om aftenen har hun svært ved at holde sig natten i gennem..

• #6   14. aug 2006 Jago får om aftenen..... Og morgenen får han sin daglige te bolle med lever postej, også får han ellers snacks og lidt andet godt dagen igennem.. jago gider ikke spise tør piller om morgenen, men hvis ha ikke spiser hans mad om aftenen, lader jeg den stå så spiser han den igennem dagen næste morgen smiley

• #7   14. aug 2006 Mange tak for jeres svar smiley
    Har lige fodret dem, og den store spiste næsten alt sit, og den lille kun halvdelen.
    Og så får de ikke noget før imorgen tidlig.

Er så dejlig man kan spørge jer herinde, så atortset altid nogle rigtige gode svar tilbage, og noget jeg virkelig kan bruge til noget.

Tak skal i ha smiley

Kommentér på:
Foder på faste tidspunkter?

Annonce