{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Cykling med hund, hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge hunde mennesker smiley

Jeg er begyndt at cykle en del med min DP Mille, men blev i tvivl om hvor meget der ligesom er ansvarligt og sundt for hende.

Jeg bor ca 2,5 km fra min kæreste så den tur er vi begyndt at tage en del.
Denne uge har vi fx cyklet den mandag aften (hjem til ham), tirsdag midt på dagen (hjem til os selv) og så igen her onsdag (hjem til ham). Og så skal vi cykle den hjem igen i morgen.

Jeg lader primært hende styre tempoet, men cykler stort set hele vejen så det svare til hendes lunte tempo da hun også skal have lov til at snuse, tisse osv på vejen.

Jeg har også en dobermann som hun førhen har været vandt til at race skoven rundt en time om dagen, hvor jeg er på gåben vel og mærke, og de løber frit.
Så hun er vandt til lange ture, og puster på ingen måde efter en cykeltur.

Det skal lige siges at hun er 4 år, og jeg er først begyndt at cykle med hende nu da jeg ved man ikke må starte i en for tidlig alder.

Men jeg ville egentlig høre hvor meget i synes er forsvarligt at cykle med hende på denne måde? Da jeg ikke vil risikere nogle skader smiley
Jeg vil gerne frabede en hård tone og nedladende kommentarer, da jeg netop spørger for ikke at gøre noget forkert.

På forhånd tak for råd og vejledning.
Hilsen Mie og Mille smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykling med hund, hvor meget?
  • #1   21. aug 2013 Jeg cykler ofte 5 km med min hund, men han også væsentlig større end din Mille.
    Men hvis hun ellers er vant til motion og det foregår i hendes tempo, tror jeg ikke det er et problem med 2,5 km om dagen smiley


  • #2   21. aug 2013 Tjek med din dyrlæge der kender hunden og hav evt. en cykelkurv/anhænger hvis hun bliver træt undervejs smiley

    Super god motion smiley


  • #3   22. aug 2013 Når hun er 4 år, vil jeg ikke mene det er noget problem med 2,5 km. om dagen... Hun er jo fuldt udvokset, og så længe du cykler i hendes tempo, burde der ikke ske noget ved det.


  • #4   22. aug 2013 Jeg cykler med min bostonterrier ca 3 km om dagen. 1,5 km den ene vej til min datters skole - så får hun lige en pause og så 1, 5 km den anden vej - stille og roligt. Så længe det er i hundens tempo er det helt fint - en hundekrop er til for at bruges - bare man tager hensyn til str, alder og kondition - og det lyder det til at du gør;0)

  • #5   22. aug 2013 2,5 km er intet problem, og dejligt du holder hendes luntetempo. Det ser man alt for mange der ikke kan finde ud af, der bare drøner derudaf. Løber hun på asfalten eller i rabatten? Der hvor der er mulighed for det, er det bedst at lade hende løbe i græsset :o) Asfalt er lidt hårdt for deres ben at løbe på.

  • #6   22. aug 2013 Langs vejen har jeg hende i flexi snor så der løber hun på asfalt, lige så snart vi er på stier hvor der ikke er vej så slipper jeg hende så hun kan komme ud i græsset og gøre det hun nu skal smiley

    Mange tak for jeres svar! Det var min mor der sagde at hun syntes jeg cyklede for meget med hende og at jeg skulle passe på, så blev lige i tvivl smiley

    Men så fortsætter vi vores lunte cykelture smiley hun kan nemlig også selv rigtig godt lide det smiley


Kommentér på:
Cykling med hund, hvor meget?

Annonce