{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre ? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger er jeg virkelig kommet i et dilemma. De sidste 3 uger har vi haft en kat boende som lige netop valgte os. Vi er nok dem der larmer mest på vejen, da vi er ved at bygge om og med scotter larm fra vores teenagere. Samtidig har vi to hunde som bestemt ikke synes katten skal bo her. Så den bor i vores indkørsel og skur. Ingen mangler den. Har sat sedler op og sat den på facebook for efterlyste dyr. Har det så dårligt over vi vælger den fra når den nu har valgt at kaste dens kærlighed på os. Hvad gør man lige når dyrlægen vil have en bondegård for at tage den og kattehjemene er fyldt med hjemløse katte. Vi har haft kat i 10 år men den blev desværre kørt ned. Er der mon en mening med lige netop denne kat har valgt os ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre ?
  • #2   22. aug 2013 Hvis I synes det kunne være hyggeligt med kat igen, så giv den da chancen smiley

  • #3   22. aug 2013 Tja.. tror nu ikke der er en dybere mening med, at katten lige har valgt jeres skur at slå sig ned i jeres skur. Det har måske været det mest indbydende sted, trods larm.

    Hvis I har lyst til at beholde katten, synes jeg bestemt i skal gøre det..


  • #4   22. aug 2013 Hvis i overvejer at beholde den, så synes jeg i skal ofte en tur til dyrlægen. Få tjekket om den har en chip eller øre tattoo, hvis ikke og ingen henvender sig, så har i fået kat.
    Hvis i ikke ønsker den, så kontakt kommunen om at få den fjernet.


  • #5   22. aug 2013 Problemet er at vi ikke synes det er værdigt for katten at vi ikke kan tilbyde den et godt hjem inde i huset. Samtidig er den måske også dømt til en sprøjte ved dyrlægen hvis jeg aflevere den der. Synes den fortjener mere end vi kan tilbyde den :0(

  • #6   22. aug 2013 Det koster 500 kr at aflevere den ved dyrlægen :0(

  • #7   22. aug 2013 Min mormor havde et "herberg" for vilde katte i sit skur med mad, vand, et par katte senge og ldit Andre katte ting. Kattene kom aldrig nogensinde ind i huset og de virkede nu alle sammen som glade katte og de var jo fritstillet til at gå hvis de ville. Men de fleste enten blev eller vendte tilbage ind i mellem. Og mange af dem var/blev også ret tamme. smiley Så det er ikke nødvendigvis så slemt for en kat at bo i et skur, og da slet ikke for en hjemløs kat.

  • #8   22. aug 2013 I det øjeblik du har fodret den, så har du påtaget dig ansvaret for den.

    Så har du gjort det, så må du enten beholde den eller afhænde den på en fornuftig måde. Også selvom det koster penge.


  • #9   22. aug 2013 Kontakt folk i dit netværk og bed dem sprede rygtet om en hjemløs kat. Har selv fundet nye hjem til et par stykker på den måde:-)

  • #10   22. aug 2013 I første omgang skal du få den checket for chip eller øremærkning for at finde/udeluklke evt. ejer.
    Så kan du/I vurdere, om I vil beholde den og give den et godt hjem eller søge et nyt hjem til den.

    Ja det koster at aflevere dyr på internat, da de i forvejen bliver bombarderet med herreløse dyr (især katte), men til gengæld bliver den så neutraliseret, vaccineret og forhåbentligt videreformidlet til et nyt hjem.


  • #11   22. aug 2013 men det koster gratis de fleste steder lige at tjekke for chip smiley

  • #12   22. aug 2013 kan du ikke ringe til dyrenes beskyttelse , kattens værn eller lign. og sige du har fået en tilløbende kat, og at du har pøvet at fremlyse den, uden resultat, så hjælper de dig vel

  • #13   22. aug 2013 Den er tjekket ved dyrlægen for chip og det var gratis. Vil prøve at ringe til kattens værn imorgen. Tak :0)

  • #14   22. aug 2013 de plejer at være rigtig søde, så håber du finder ud af det, man skal ikke tage et dyr af medlidenhed,



  • #15   22. aug 2013 Vi har nu en kat, der har boet i en carport de sidste 3 år, den har intet ønske om at komme for nær huset, den er ikke tryg ved hundene, og er ikke specielt social med vores inde/udekatte. Men hun lader til at være fint tilfreds med den ordning.
    hun får mad som de andre, og en hjemmelavet "iglo" om vinteren, hvor hun har sin lune hule, og ellers får loppekur og ormekur de gange det har været nødvendigt, og så kommer hun og skal have en kæletur et par gange om dagen, når vi ellers ikke er henne og fodre og lige hyggesludrer med hende.
    hun er steril af den ene eller anden årsag, ikke operativt siger dyrlægen, så det er glimrende. Så de kan sagtens leve ude, blot der er læ og og tørt og de får mad nok.


  • #16   22. aug 2013 Jeg er også sikker på katten vil trives fint med at bo ude og i vores skur. Det er nok min samvittighed der ønsker at give den meget mere. Og det står den jo også frit for at flytte hvis den ikke er tilfreds. Tak for alle jeres svar ;0)

  • #17   23. aug 2013 i kan kontakte dyreværnet om de har plads til den.

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre ?

Annonce