At få nr. 2 hund, hvilken og hvornår. {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg er for nylig vendt tilbage til HG efter nogle års pause fra siden.
Har fulgt forummet med stor interesse og har nu selv brug for et par råd og lidt samtale omkring et emne!
Vi (min kæreste og jeg) har en stor, fantastisk dejlig hanhund på et år, ved navn Buller ;). Han har altid nydt at være sammen med andre hunde og vi synes at kunne mærke på ham at han også ville nyde godt af at have en anden hund i hverdagen.
Vi er et ungt par, 19 og 21 og det er en af grundene til at vi gerne vil have lidt respons herindefra.
Jeg har før haft to hunde på samme tid, men det har været da jeg boede hjemme og jeg derfor også havde mine forældre til hjælp. Jeg ønsker på ingen måde ikke at få en hund mere ind i familien hvis det viser sig at jeg ikke har tid i hverdagen til at give dem begge hvad de fortjener! (Grunden til at jeg skriver "jeg" er at min kæreste arbejder fuldtid i hverdagene, mens jeg går i skole på deltid og er hjemme nogle dage)
Desuden ved jeg ikke hvad andre folks erfaringer er med at få nr. 2 hund hjem når den 1. hund stadig er lidt "teenager"?
Om det ville gøre ham stresset eller unødigt forvirret - netop fordi han ikke er helt voksen endnu?
Og hvilken race skulle man så vælge til sin store aktive vapser?
Hold nu op jeg har skrevet meget... Må hellere stoppe mig selv!
Håber folk har tid og overskud til at læse og skrive deres egne erfaringer osv.
Og I får lige et billede af Buller-bassen med
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 677
aug 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 84
Moren er Husky og faren er Alaskan Malamute og labrador.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Husky og malamute gennemgår en sej periode omkring de 18 mdr. Det er sidste psykiske modning, og den trækker tænder ud for ejeren.
Hvis jeres hund når den er voksen, får svært ved hunde af samme køn, så vælg hvalp af modsat køn, og få begge hunde neutraliseret.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
aug 2013
Vi havde desuden allerede besluttet at det skulle være en tæve (og selvfølgelig skulle de begge neutraliseres)
Malene - Kan vi risikere at han fuldstændig ændrer sind? Tænker nu når vi sætter så stor pris på at han er så god med dyr og mennesker. Det ville da være så ærgerligt hvis det "gik tabt".
Indtil videre har det lykkedes os at håndtere ham, vi er så også så heldige at han har forholdsvis meget af labradorens medgørlige sind. Jeg tror, uden at vide det med sikkerhed, at det gør det en hel del nemmere at han ikke er ren husky eller malamute.
mar 2009
Der vil formentlig komme mere jagt i ham og formentlig også problemer med eget køn. Det ses ofte når der er mutte blandet i.
Men i kan jo allerede nu arbejde på ham, dvs træne ham i at passere andre hunde uden reaktion og lege med flere racer og køn.
Der vil komme en sej periode omkring de 18. Mdr, hvor man skal glemme al ny indlæring og fokusere på træning og mentalt arbejde. En træt hund er en nem hund
Alle racerne er gode ved mennesker, så der burde han bestemt ikke andre sig.
aug 2013
mar 2009
En hund der skal gå løs, må ikke gøre nogen af delene.
aug 2013
mar 2009
Man kan lære hunden at passere, men det foregår bedst når hunden har en anden opgave, fx træk.
At få nr. 2 hund, hvilken og hvornår.