{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

At få nr. 2 hund, hvilken og hvornår. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg er for nylig vendt tilbage til HG efter nogle års pause fra siden.
Har fulgt forummet med stor interesse og har nu selv brug for et par råd og lidt samtale omkring et emne!

Vi (min kæreste og jeg) har en stor, fantastisk dejlig hanhund på et år, ved navn Buller ;). Han har altid nydt at være sammen med andre hunde og vi synes at kunne mærke på ham at han også ville nyde godt af at have en anden hund i hverdagen.

Vi er et ungt par, 19 og 21 og det er en af grundene til at vi gerne vil have lidt respons herindefra.

Jeg har før haft to hunde på samme tid, men det har været da jeg boede hjemme og jeg derfor også havde mine forældre til hjælp. Jeg ønsker på ingen måde ikke at få en hund mere ind i familien hvis det viser sig at jeg ikke har tid i hverdagen til at give dem begge hvad de fortjener! (Grunden til at jeg skriver "jeg" er at min kæreste arbejder fuldtid i hverdagene, mens jeg går i skole på deltid og er hjemme nogle dage)

Desuden ved jeg ikke hvad andre folks erfaringer er med at få nr. 2 hund hjem når den 1. hund stadig er lidt "teenager"?
Om det ville gøre ham stresset eller unødigt forvirret - netop fordi han ikke er helt voksen endnu?
Og hvilken race skulle man så vælge til sin store aktive vapser?

Hold nu op jeg har skrevet meget... Må hellere stoppe mig selv!

Håber folk har tid og overskud til at læse og skrive deres egne erfaringer osv. smiley

Og I får lige et billede af Buller-bassen med smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At få nr. 2 hund, hvilken og hvornår.
  • #1   26. aug 2013 Har ingen oplevelse med det selv, men måske kunne det være relevant at vide, hvilken race Buller er? smiley

• #2   26. aug 2013 Nårh ja! Han er en god blanding smiley
    Moren er Husky og faren er Alaskan Malamute og labrador.

• #3   26. aug 2013 Med de racer vil du gøre jer selv en stor tjeneste at vente til jeres hund er min. 2 år gammel før i køber en ny hund. Først da kan I se hans endelige sind, og se om I magter opgaven.
    Husky og malamute gennemgår en sej periode omkring de 18 mdr. Det er sidste psykiske modning, og den trækker tænder ud for ejeren.
    Hvis jeres hund når den er voksen, får svært ved hunde af samme køn, så vælg hvalp af modsat køn, og få begge hunde neutraliseret.

• #4   26. aug 2013 Jeg ville også vente til hunden var mindst 2 år, med at finde ud af det :o)

• #5   26. aug 2013 Det var netop det jeg også tænkte - altså at vente et års tid før vi tager det op igen smiley
    Vi havde desuden allerede besluttet at det skulle være en tæve (og selvfølgelig skulle de begge neutraliseres)

Malene - Kan vi risikere at han fuldstændig ændrer sind? Tænker nu når vi sætter så stor pris på at han er så god med dyr og mennesker. Det ville da være så ærgerligt hvis det "gik tabt".

Indtil videre har det lykkedes os at håndtere ham, vi er så også så heldige at han har forholdsvis meget af labradorens medgørlige sind. Jeg tror, uden at vide det med sikkerhed, at det gør det en hel del nemmere at han ikke er ren husky eller malamute.

• #6   26. aug 2013 Det er en træls blanding i mine øjne, fordi de er trækhund blandet med retriever. Forskellig hundetyper bør aldrig blandes. I ved reelt ikke hvordan han er om et år, men der er stor sandsynlighed for at han vil være anderledes end nu.
    Der vil formentlig komme mere jagt i ham og formentlig også problemer med eget køn. Det ses ofte når der er mutte blandet i.
    Men i kan jo allerede nu arbejde på ham, dvs træne ham i at passere andre hunde uden reaktion og lege med flere racer og køn.
    Der vil komme en sej periode omkring de 18. Mdr, hvor man skal glemme al ny indlæring og fokusere på træning og mentalt arbejde. En træt hund er en nem hund smiley
    Alle racerne er gode ved mennesker, så der burde han bestemt ikke andre sig.

• #7   26. aug 2013 Mange tak for uddybningen :-). Træningen vil vi da helt klart intensivere igen så - også hvad angår at passere andre hunde, det har vi nemlig ikke haft så stor mulighed for eftersom han oftest går løst smiley

• #8   26. aug 2013 Det med at gå løs kan I komme til at inddrage på et tidspunkt, hvis han har arvet bare en smule fra slædehundene. De jager, og de opsøger andre dyr.
    En hund der skal gå løs, må ikke gøre nogen af delene.

• #9   26. aug 2013 Tror jeg også vi bliver nødt til når han når til et vist punkt. For han viser nemlig allerede interesse for jagt af fugle på gåturene.

• #10   26. aug 2013 Præcis, jagtinstinkterne vågner ved et-års alderen.
    Man kan lære hunden at passere, men det foregår bedst når hunden har en anden opgave, fx træk.

Kommentér på:
At få nr. 2 hund, hvilken og hvornår.

Annonce