{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

line g
line g
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 173

Pasning og tilskadekommen {{forumTopicSubject}}

Hej smiley mig og min kæreste passede i weekenden en af vores venners hvalp der er 15 uger , vores hund og hvalpen legede i haven og pludselig skreg hvalpen og ville ik støtte på det ene ben , dyrlægen ku så sige der var noget i skulderen som ik var rigtigt , han skal så først i røgten imorgen , men tænker om vi har ansvaret for dyrlæge regninger ?, vi har selvfølgelig alm ansvars forsikring på vores hund ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pasning og tilskadekommen
  • #1   26. aug 2013 ja det ville jeg endelig mene i har .. men ved ikke hvad loven siger. men kommer andre s hunde til skade i mens jeg har ansvaret og er det fordi de har leget med min hund må jeg el min forsikring dække det

• #2   26. aug 2013 Det vil jeg ikke mene at i har , vennerne vidste jo i havde en hund som nok ville lege og at der altid er chance for hunden træder forkert ovs.

• #3   26. aug 2013 Det kommer vel an på, hvad I har aftalt?
    Hende, der passer mine hunde, når jeg skal noget, ved hun bare kan køre dem afsted, hvis der bliver noget. Selvfølgelig betaler jeg det.
    I forsikringsøjemed er man ikke ejer af hunden, men besidder. Det vil sige, at det er 'jeres' hund, når I passer den.
    Tænker du på, at forsikringen skal dække røntgen eller lignende? For hvis ikke der er lavet en særlig aftale med enten hendes forsikringsselskab eller dit, er hunden faktisk uden forsikring, fordi den er i jeres besiddelse.
    Men hvis det bare er en almindelig skade, hvor ingen forsikring skal ind over, vil jeg da håbe, ejeren selv vælger at betale. Det ville jeg i hvert fald gøre

• #4   26. aug 2013 Ja, tænkte jeg os nemlig , han skal vist nemlig ha operation , så rart nok og vide om vi skal leve af havregryn frem over smiley

• #5   26. aug 2013 Vi har ik aftalt noget som sådan , han har heller ik forlangt at vi betaler noget , endnu , men ville være skønt lige og vide hvordan tingene var smiley

• #6   26. aug 2013 ville da lige checke med forsikringsselskabet, dækker den er det jo ikke et problem

• #7   26. aug 2013 Det er hundens egen forsikring der dækker.

• #9   26. aug 2013 Okay , det er skønt ar vide , man føler bare sådan en skyld , vi kunne ik ha gjort noget for at forhindre det , de legede som de så tit har gjort , men det lidt hårdt og synd for den lille hvalp smiley

• #10   26. aug 2013 jeg ville ringe og snakke med ejer og finde ud af hvad i gør, og ringe til jeres forsikringsselskab og snakke med dem smiley - det koster intet smiley :)

• #12   26. aug 2013 min hvalp kom også til skade med den legede med naboens hund og han blev trampet lidt på bagpotten, han havde heldigvis "kun" slået sig på sin ene tå og skulle holdes i ro og jeg vidste ikke om det var min eller min naboens forsikring som skulle ind og dække så jeg ringet til forsikring og høre og sagde at det kommer meget an på hvilke forsikring jeg havde og det viste sig af den skulle på vores forsikring og ikke naboens fordi min forsikring dækker med end naboens smiley

• #13   27. aug 2013 Når mine bliver passet får passer at vide, at de skal kontakte dyrlægen hvis det er påkrævet og at jeg selvfølgelig betaler regningen når jeg kommer hjem... Det har heldigvis aldrig været aktuelt

Kommentér på:
Pasning og tilskadekommen

Annonce