1.147 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Fransk bulldog halt Fransk bulldog halt

Hej alle sammen jeg har en Fb på 9 måneder . Han har jævnligt haft haltet på begge forben i mange måneder, når han har leget eller hundetræning.
Vi var så til dyrlæge i går og få taget røntgen. Det resulterede i at de fandt ud af han har en medfødt fejl i begge albueled foran. Vi er meget kede af det da det kan gør at han skal på fast smertestillende om allerede et år. Det er ikk til at sige .. Han er begyndt på en led diæt til at smøre ledene som forhåbentlig kan hjælpe lidt.
Mit spørgsmål til jer er om i selv har oplevet noget lignende på jeres hund eller franske?
Som har prøvet noget der bare virkede på hunden fik det bedre eller lignende??!
Håber der er nogle der kan byde ind med noget smiley
På forhånd tak .

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog halt
  • #1   27. aug 2013 Har du kontaktet opdrætter?

• #2   27. aug 2013 Min Nanna har også ledproblemer, bl.a. patella på ét bagben, og en løs hofteskål på den anden side. Hun får J/D fra Hills, som har glukosaminer tilføjet, og så går vi til hundesvømning. Ærgerligt at høre at din hund er dårlig, men måske du kan få kontakt med opdrætteren og kræve nogle penge tilbage?

Jeg må indrømme, at havde jeg stået i din situation, med en hund der kun ville kunne fungere på smertestillende resten af livet, ville jeg overveje en aflivning. Det er imo ikke et hundeliv, at hunden skal leve på smertestillende, og så er det jo heller ikke godt for deres små kroppe at få så meget medicin over lang tid.

Jeg går ikke ud fra at den er med stamtavle. Det er Nanna heller ikke og det er en voldsom dyr lektie at lære.. Næste gang jeg skal have en FB, så SKAL den være med stamtavle. Det udelukker en hel del OG skulle det ske at hunden er syg, så ved jeg at der er et bagland at vende mig imod, så jeg kan sikre mig at jeg får kompensation.

• #5   27. aug 2013 øv hvor lyder det træls for dig og din lille vaps. Jeg har desværre ingen gode råd til dig, men vil bare ønske dig held og lykke med den lille fis.. At ens lille hund skal fejle noget, er jo bare det man frygter rigtig meget.. især når det så endda er kronisk smiley

• #6   27. aug 2013 øøøh det blev en lidt mærkelig smiley den jeg fik lavet der???? den skulle have set trist ud, ikke skulet (eller hvad dulan den nu laver)

• #7   27. aug 2013 Synes lige du skal vente med en aflivning! smiley

Min Franske har patella og er blevet opereret for det på det ene ben. Hun har også dårlige hofter og muligvis noget med albuerne. En meget uheldig pige! smiley Men lige nu går det fint! Hvis hun er ude og give den max gas som hun elsker, kan hun være en smugle øm hen på aftenen, det klare vi med smerte stillende. Muligvis det ikke er godt for en hund af leve konstant på smertestillende, men så længe hunden er glad og har et godt liv, så synes jeg ikke man skal ''opgive'' men det er bare mig. Det er også svært at sige hvad man bør gøre, når man ikke har set hunden osv. Men Misha får råt mad og så skal hun til og have Cortaflex og msm som tilskud. Da det er det jeg har fået kraftigst anbefalet. Så det er jeg spændt på smiley

• #8   27. aug 2013 Er det albuedysplasie din FB har når du skriver at den har medfødt fejl i begge albueled? Hvilken grad er det?

• #9   28. aug 2013 Jeg har ikke tænkt mig at aflive ham før dyrlægen siger stop ?!
    Han er glad og leger også selvom han halter . Jeg har lige givet ham et lige Wave plaster i nakken og han er stoppet med at halte idag!! Så er lidt spændt på og det ku hjælpe ham lidt smiley
    Jeg ved desværre ikk hvilken grad det er . Det har dyrlægen ikk sagt til mig smiley
    Men jeg vil helt sikkert kontakte opdrætter...!

• #10   28. aug 2013 Okay, godt. Hvad er det foret plaster? smiley Håber da det virker så! Misha viste slet heller ingen tegn på smerte. Det gør hun aldrig, heller ikke selvom den er helt gal! smiley

• #12   28. aug 2013 Ja nogen er desværre rigtig ''slemme'' til det. Det kan godt være rigtig frustrerende smiley

• #13   28. aug 2013 Selvfølgelig leger en hund selvom den er halter lidt.. vores border havde både mus i skulderen og en ru skulder i den anden side - han fløj rundt over det hele..

Så selvom den leger, skal du ikke se det som er godt tegn.

• #14   29. aug 2013 Aiko - Det er derfor det er pokkers svært altid at vide hvad man skal stille op.

• #15   29. aug 2013 Jep. Man er bare nød til at vide lidt om hunde så, at deres smertetærskel er som den er smiley

• #16   29. aug 2013 har du fået talt med opdrætter endnu? har du overvejet muligheden for at han skal retur?

• #17   30. aug 2013 Det er rimelig relevant at vide hvilken grad den har, AD skal behandles/opereres hvis din hund jævnligt halter, syntes du skal kontakte en ortopædkirug og få deres vurdering og hjælp.

• #18   30. aug 2013 det er ikke noget der kan opereres for.

Det er Life wave plaster som hedder Aeon! han har ikke haltet siden!
    vi har ikke tænkt os at give ham retur men dog forlange et beløb tilbage!

• #19   31. aug 2013 Ok , dejligt at plasteret tilsyneladende virker.

Held og lykke med den lille fis fremover smiley

Kommentér på:
Fransk bulldog halt

Annonce