653 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Han gider ikke sin mad? :( Han gider ikke sin mad? :(

Hejsa smiley

Nu er Meeko jo 5 mdr, og stadig på hvalpefoder.

Til at starte med fik han "Happy Dog Supreme" til hvalpe, og i starten spiste han det med stoor velbehag, men med tiden blev det mere uinteressant, så da jeg var ved at løbe tør valgte jeg at at skifte til Eukanuba hvalpefoder, men dette foder er han blevet træt af ret hurtigt, eller han kan sagtens spise det, men det er ikke det mest spændende i verdenen at spise nu.

Jeg plejer at give ham mad i haven om morgenen, efter morgen tissetur, men han bliver ikke engang i haven for at spise mere, og jeg forstår det virkeligt ikke.

Jeg har tænkt over at jeg så ville begynde at BARFE ham ½ delen af tiden, så han ikke altid bare fik sit tørfoder, samtidig med at han (fy mig? xD) får kødrester og risrester fra aftensmaden, når vi har fået det og der er tilovers?

Hvad ville i anbefale? (Han er en shetland sheepdog og slutvægt skulle gerne være på omkring 8 kg, og han vejer 3,5-3,8 kg nu)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han gider ikke sin mad? :(
  • #1   27. aug 2013 det kan jeg da godt forstå med det foder du har brugt her på det sidste

• #2   27. aug 2013 har stor fornøjelse af at blandings fodre så jeg ville da bare prøve hvis jeg var dig, se hvordan han reagerer på det ....

I starten gav jeg fast tørt morgen og råt aften, nu ser jeg sådan hvordan deres appetit er, er der gode rå tilbud så får de måske de et par dage, eller hvis det er et stort måltid .... får de tendens til lidt tynd mave så skruer jeg op for det tørre et par dage ... og ja i går fik de rugbrød med leverpostej

• #3   27. aug 2013 Køb noget ordentligt foder smiley

• #4   27. aug 2013 laika - øh hvad mener du? Tænker du på det med at han får rester ind i mellem? Blander normalt lidt af hans tørkost ind i så det ikke KUN er rester smiley

hanne - Ja det ved jeg at mange har, men jeg bliver bare meget i tvivl fordi jeg synes det virker lidt svært, hvad de må få og ikke få. Jeg synes det virker som en jungle xD

Anita - Hold da op hvor et brugbart svar? Det jeg køber ER ordenligt foder, ligesom så meget andet, så vidt jeg er orienteret.

• #7   27. aug 2013 Stine - Orv jeg har faktisk aldrig overvejet at han måske bare ikke er sulten om morgenen smiley

Hvor meget mad skal sådan en lille størrelse have når det er råfodring?

• #8   27. aug 2013 nej det med at du har købt Eukanuba hvalpefoder ,du kan da gå tilbage til Happy DOG jeg bruger selv deres foder til opdrætter og mine hunde er bare glade for det

• #10   27. aug 2013 laika - ah på den måde smiley Ja, det kan da godt være jeg skal det, synes bare heller ikke han virkede så glad for det til sidst.

Men jeg er også vant til hunde som spiser som om det er sidste gang de får mad hver gang, så måske er han også bare anderledes på det punkt smiley

Isabelle - Ja, måske, jeg kan heller ikke morgenmad smiley

• #12   27. aug 2013 Jeg synes også råfodring virkede svært, det var så bare til jeg kom igang ...

køber tit tilbuds varer i supermarkeder, fx kød med sidste salgsdato ... i dag har de fået fisk, købte 250 gr filletter i går til 10 kr, frøs dem, og tog dem op i dag ....

En hvalp skal have ca 10 % af dens kropsvægt hvis det er ren råfodring .... og så stille og rolig nedtrapning til den som udvokset får 2 % .... ved ikke hvornår man trapper ned, synes jeg har kunne mærke det på deres appetit, men vil tro man starter omkring 8 mdr og så gør det meget langsomt.....

så med den vægt han har nu skulle han så have op mod 400 gr dagligt .... når jeg blandingsfodrer giver jeg ca det halve af hvad de skal have...

mine vejer ca 8½ kg og skal ved ren råt have 170-180 gr dagligt .....

• #14   27. aug 2013 Stine - Han vejer omkring 3,5-3,8 kg vil jeg tro og han er 32 cm høj, så han skulle gerne få et par cm mere xD

Hanne - Okay, jeg må på tilbudsshopping i kød.
    - Hvis man køber kylling og sådan til dem, skal man sortere det ikke?, de må vel ikke få med ben eller? smiley

• #15   27. aug 2013 jo de må få det råt, mine får det hele .....

• #16   27. aug 2013 prøv at Google råfodring /barf der er flere goder info sider

• #19   1. sep 2013 Giver du ham råt kyllingeben vil jeg anbefale at du er til stede, jeg oplevede at et stykke ben sad på tværs i ganen hos min hvalp, jeg fik det nemt ud, men hun kunne ikke få det ud selv.

• #20   1. sep 2013 @ Buch, det kan ske med hvilken som helst for af ben, og pinde for den sags skyld hvis de leger med dem i skoven fx ....

uanset så er mine hunde aldrig alene når de spiser, andet end tørkost .....

• #21   1. sep 2013 Ja det ved jeg, det er også derfor jeg holder øje, jeg ville bare gøre opmærksom på det smiley

• #22   10. sep 2013 Synes i at dette lyder dyrt:

http://www.tollund-hundepension.dk/

I skal under butik og barf priser smiley

• #23   10. sep 2013 du kan evt prøve Vom og hundemat, det fik min til at begynde at spise, hun fik det i nogle måneder og nu spiser hun fint sit tørfoder igen uden problemer

Kommentér på:
Han gider ikke sin mad? :(

Annonce