889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Sofaer og hunde Sofaer og hunde

Hej folkens

Min hund har altid fået lov til at være i sofaen, og har en lædersofa da jeg tænkte det er nemmest at tørre af for hundehår, men nu vil jeg gerne have en ny, som ikke er læder. Har folk nogle erfaring med stof som er nemmere at få fri for hundehår en andre? Tænker at hør vel ville være noget møg f.eks.?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sofaer og hunde
  • #1   28. aug 2013 Det er værst med de super korthårede hundehår.
    Hårene borer sig ind i stoffet og skal nærmest pilles ud med fingrene en efter en

• #3   28. aug 2013 Jeg tror altså ikke man kan finde en stofsofa, der ikke bliver rimelig ulækker i en eller anden grad af hundehår, fedt fra pelsen og 'skidtemøg' - jeg har ihvertfald ikke mødt sådan en sofa endnu smiley
    Læder er nu engang det allermest praktisk når man har vovsen/erne i sofaen.

• #4   28. aug 2013 Hvilken hund har du?

Min stofsofa har det ganske fint med pomeranianpels

• #5   28. aug 2013 Vi har læder nu og har haft det i mange år, men jeg har også haft alcantara sofaer og de var også okay. Det er dog lidt mere omstændig at vaske sådan en end det er at tørre en lædersofa af. Fik engang også tværet en mørkbrun oliepastel ud på en lysegul sofa, men lidt opvaskemiddel og vand og det kom også lige så fint af.

Vores næste sofa bliver alcantara tror jeg, men med tæpper på til dyrene.

Jeg har langhåret hund og semi-langhårede katte og korthårede katte. Skal ikke kunne sige hvordan det er med en korthåret hund.

• #6   28. aug 2013 Pt har vi læder og det er bare at tørre den over med en våd klud.

Har også haft en sofa med stof (står i gæsteværelset nu og bliver ikke rigtig brugt), men den stod i stuen før hvor hunden måtte bruge den. Støvsugede den et par gange i ugen med et mundstykke beregnet til det og så havde hunni sin egen pude i den ene ende hun skulle ligge på, med mindre der sad en i sofaen der inviterede hende hen til sig.

Min mor har også altid haft stofsofaer.

Det har aldrig været et problem at holde rent for os. Men det har måske også meget at sige at hunden har sin egen pude, er i bad ofte og bliver tørret efter en våd luftetur.

• #7   28. aug 2013 Vi har haft to sofaer fra Ikea af mærket Karlstad. Betrækket er rigtigt godt og meget nemt at rengøre. Det kan tages af og vaskes, og man kan købe nye betræk eller andre farver. Synes de forbliver pæne længe, og det er modulsofaer, så man kan mikse alle deres solfaldene til præcis den sofa man ønsker. Eller som vi har gjort tidligere skillevej ad i to mindre sofaer, hvis man f.eks. har en hjørnesofa.
    Mange gange kan man finde dem brugt så bare købe nye betræk i Ikea, hvis man synes, det trænger. Eller hvis man vil have en sofa med chaiselong, kan man købe en almindelig sofa brugt og den del man mangler i Ikea.

Smart og nemt. Forholdsvis billigt, især hvis du køber brugt. Praktisk med aftageligt betræk. Slidstærkt stof

• #8   28. aug 2013 Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med størrelsen på hunden og om racen er en savler, men jeg har aldrig haft problemer med ulækker sofa. Jeg er ved at ombetrække sofaen lige nu, men det er kun fordi der blev slidt huller i det gamle betræk der hvor vi ligger mest i den. Det nye der har været på hynderne nu i ca 3-4 måneder fungerer lige så fint som de gamle synes jeg. Det er 100% polyester --- http://www.stofogstil.dk/Katalog/Bolig.aspx?group_id=6291&articleid=27166
    Måske det kunne være en hjælp?

• #9   28. aug 2013 Ups det var ikke det rigtige.. Det rigtige er 43% akryl og 57% polyester smiley

• #10   28. aug 2013 Vi har en Taylor sofa fra ILVA i groftvævet lilla stof og jeg syntes overhovedet ikke at vi har problemer med at sofaen kommer til at se ulækker eller smudset ud, til trods for at Bella jo er semi-langhåret.

Jeg støvsuger sofaen hver gang jeg støvsuger resten af huset og hundehår forsvinder ganske nemt fra sofaen, når den får en omgang med møbel-mundstykket til støvsugeren (det er en Electrolux Ergospace vi har, hvis det er relevant).

Jeg ved så heller ikke om det gør en forskel at vi behandlede hele sofaen med tekstilimprænering til møbler, da vi havde fået sofaen hjem....

• #11   28. aug 2013 Vores sofaer er i stof og de er nu hverken klamme, fyldt med skjolder eller hundehår for den sags skyld, og jeg er endda mega dårlig til at få dem støvsuget smiley

Vores er i sådan noget kraftigt stof, aner ikke hvad det er. De er super lette at holde, og hvis hundene kommer til at hoppe op i dem med f.eks mudder på poterne( hvis jeg ikke lige når at stoppe dem) , så efterlader det ingen mærker overhovedet. Jeg har endda også spildt cola i dem et par gange, igen INGEN skjolder.

Vi har en hund med kort hår, og en med lidt længere pels og halvlangt nogle steder på kroppen smiley

Tilføjelse: Vores er også sådan noget groftvævet stof, det er sådan bittesmå tern af skiftevis beige og sort, men på afstand ser sofaerne bare beige/lysebrune ud smiley

• #12   28. aug 2013 Microfiber er ikke så modtageligt og nemt at rengøre smiley

• #13   28. aug 2013 stof sutter røv. Vi har stof...og hvide! DOH!!!
    Nu har vi fine hvide stofsofaer - nedenunder tæpperne der er lagt over for at spare sofaerne for 4 hunde.

• #14   28. aug 2013 Okay, hvis er måske også en kende optimistisk. smiley

• #15   28. aug 2013 MI ha ha - man skal have ja hatten på smiley

• #16   28. aug 2013 Jeg syntes så mikrofiber netop er et helvede med hunde, fordi det let bliver statisk elektrisk, og nærmest suger hårene til sig smiley

• #17   28. aug 2013 Sarah - med... : smiley (og godt du kunne tyde at jeg mente "hvid", jeg skal altså til at læse mine indlæg bedre igennem inden jeg trykker opret)

• #18   28. aug 2013 vi har en sort stofsofa, og hvis ikke det var fordi den er helt ny, så havde jeg skiftet den ud.
    den er fyyyldt med hundehår, og lugter så meget af hund!
    Aldrig mere stofsofa og hund her heller!

• #19   28. aug 2013 Hun er en korthåret hund. Blanding af dansk/svensk gårdhund og king charles cavallier. Og hendes hundehår er nemlig virkelig stride. Men det lyder som om jeg bare skal holde mig til læder sofa... Så må jeg bare se om jeg kan finde en pæn en der ikke er sort smiley

• #20   29. aug 2013 Læder herhjemme. Jeg gider simpelthen ikke den rengøring med stofsofaer.

Kommentér på:
Sofaer og hunde

Annonce