2.005 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Edderkopper i skraldespand... Edderkopper i skraldespand...

Puha! Nu har jeg på 2 dage haft 3 kæmpe edderkopper i min skraldespand! Jeg aner ikke hvordan og hvorfor de ender dernede. Der er stort set intet i den...

Jeg sover med vinduet åbent og min seng står helt op ad vinduet. Henne i den ene ende af vindueskarmen har jeg en skraldespand. Og jeg har det sådan lidt... Hvis hele 3 er endt i min skraldespand, jamen hvad så med alle dem der IKKE er det??

Jeg tør næsten ikke åbne vinduet i nat... Har i samme problem?

Tirsdag aften var der to store edderkopper i den og her til morgen kunne jeg høre dette bæst rumstere rundt dernede:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Edderkopper i skraldespand...
  • #1   29. aug 2013 Eeeeewww !

Godt vi sover på 1. Sal og der kun kommer flagermus ind, haha..
    Heller en lille flagermus end det der ulækre bæst,

profilbillede
  • #2   29. aug 2013 Den er flot

• #3   29. aug 2013 Snyd, vil også have en flagermus

• #4   29. aug 2013 Betina - Haha hvor hyggeligt at de lige kommer og hilser på smiley Synes også din lille ven ser lidt sødere ud end min...

Phillip - Måske er den flot, men på afstand.. Jeg er næsten 100 % sikker på at den bliver nød til at kravle på min seng for at komme fra vindueskarmen til min skraldespand!

• #6   29. aug 2013 Jeg har heldigvis kun fanget 1 af de bæster du viser. Men jeg har haft frygteligt mange af de der lidt mindre edderkopper -ligner lidt en korsedderkop, blot større og uden korset self... er det dem man kalder jagtedderkopper? De er ike så store som de typiske husedderkopper.

Trælse er de i hvert fald, og jeg synes ikke jeg laver andet end at fjerne dem for tiden... dem og så græshopperne som de sidste ca 3 uger har invaderet mt hjem. Jeg bor på 1.sal så hvordan de kommer herop ved jeg ikke.

• #7   29. aug 2013 Arh ved ikke hvor hyggeligt det er kl. 4.20 i soveværelset, puuh og så når kæresten siger "hvor fanden blev den af" - ARGH , hihi ...

Men ja, sød var den, da jeg fandt den 26 timer efter nede i køkkenet. Kilet fast i et vindue der stod på klem.

profilbillede
  • #8   29. aug 2013 Philip - flyt til grænselandet og sov med velux-vinduet åbent, hehe..
    Det er flagermus nr. 2 indenfor 3 år.

• #9   29. aug 2013 Aaaaaad. Jeg Haader edderkopper.
    Køb et insekt net og sæt op, det holder krybet bedre ude. Jeg er lykkelig for mit smiley

• #10   29. aug 2013 Hende dér - Synes nu mit værelse er rimelig rent i forhold til mange andres smiley
    Jeg HADER støv og store nullermænd... Men måske er edderkopperne ikke enige...

Michelle - Æv! Korsedderkopperne kommer her også mange af, men de hænger sig i loftet og så ved man i det mindste hvor de er. Det er helt skørt som de små kryb gerne vil bo under samme tag som os mennesker. Det må være nogle super-græshopper med ekstremt stærke bagben sådan som de må springe!

• #12   29. aug 2013 Så slipper du for fluer i sengen

• #13   29. aug 2013 Flagermus i soveværelset........ smiley Bare tanken ville være nok til, at jeg aldrig fik lukket et øje........

• #14   29. aug 2013 Er det bare mig, eller er sådan en fed lille pelset klump som prøver at bryde ind af Betinas vindue egentlig lidt kær smiley ?

• #15   29. aug 2013 Meget kær

• #19   29. aug 2013 Anna -Reiki synes græshopper er sjove. Jeg har haft nogen problemer med at lære ham ikke at jage fluer (det var nærmest helt OCD-agtigt når han gjorde det). Nu har han så kastet sig over græshopperne istedet. Det foregår heldigvis noget mere roligt (fluejagt vælter hele hytten;)). Han går hen og dutter til hopperen, som så self laver et gevaldigt spring -så drøner han efter den og dutter den igen. Morsomt at kigge op inden man fjerne kræet smiley

Jeg har heldigvis (mystisk nok) ikke edderkopperne i soveværelset. Måske fordi det er det eneste rum der ikke vender ud mod have e.l.(?)

• #20   29. aug 2013 Åh ja, der er herligt mange edderkopper i år.
    Små skønne nyttedyr, der fanger en pokkers masse fluer, dem har vi næsten ingen af i år smiley

• #21   29. aug 2013 Jeg har faktisk en flue på værelset lige nu, men den sidder og sover på mit spejl, så det går nok smiley

Katrine - Puha, tror altså også jeg holder mit vindue lukket i nat! Nu er jeg endnu mere skræmt... Højsæson for kæmpe edderkopper!

• #23   29. aug 2013 Kathrine: Det er rigtigt, ville nu heller ikke turde at røre en af frygt for at blive bidt - det er jo et vildt dyr. Da vi var på ferie her i sommers blev vi passet op af 3-5 flagermus der cirkulerede om os. Det var somom de tænkte "Sært.. der plejer ikke stå en stolpe her", for de blev ved med at flyve i cirkler omkring os, tættere og tættere smiley

• #24   29. aug 2013 Årh jeg vil også have flagermus, de SÅ kære! smiley

Edderkopper har jeg ikke noget imod....på nær når de dumper med i hovedet på mig når jeg sover.

• #25   29. aug 2013 Apropos klamme dyr, så havde jeg "fornøjelsen" af denne klamme fyr i 30min i toget. Den var på størrelse med min tommeltot og gudsjammerligt klam - synes jeg.
    Den havde valgt at sætte sig på mit ben, og min frygt bød mig ikke at vifte den væk, kunne simpelthen ikke få hænderne i nærheden af den. Jeg prøvede ellers at "kvinde mig op", men suk - måtte have assistance af hende der sad ved siden af. Hun var heldigvis ikke panisk angst for insekter og viftede den let væk..

Og så åndede jeg lettet op, faren var ovre smiley *griner*

profilbillede
  • #26   29. aug 2013 Fy for den lede den er godt nok stor, ad!!!!!

Vi har også samme problem fordi vi sover med åbent vindue men de er dog ikke lige så store.....

• #29   29. aug 2013 I øvrigt tror jeg aldrig jeg har set SÅ stor en edderkop TS - den har jo nærmest hænder!!

Kathrine: ej hvis der kom rigtig mange ville jeg nok holde mig for øjnene - haha. Men de er smukke og unikke. Kan ligge og fede den hele dagen, og puf så kommer mørket og så er de på vingerne smiley

Har fået at vide at det er en plantetæge eller en skovtæge eller sådan noget. Hvorfor den har valgt at sætte sig på mig istedet for på et blad eller i en skov ved jeg så ikke.. Den skulle vel med toget. Tvivler dog på den havde købt billet ;o)

• #30   29. aug 2013 Skal heldigvis kun bekymre mig om edderkopper på mit eget værelse. Om de er i resten af huset er jeg ret ligeglad med. De skal bare ikke være her hvor jeg sover.

Calule - det lyder da som noget af en tur. Altid noget du ikke rejste dig op og skreg mens du hoppede og dansede for at få den væk smiley

• #33   29. aug 2013 Calule - Lille Buller, som jeg kaldte den, fik også pænt lov til at vente på at far kom hjem, da hverken min mor, søster eller jeg skulle opleve nogen form for fysisk kontakt. Må indrømme jeg helt fik lyst til at prøve at fodre den med ét eller andet, kunne da være skægt smiley

Men sådan skulle det ikke være, far "tog sig af den". Men jeg kan jo nok fange en ny i min skraldespand, det er gået meget godt indtil videre smiley

• #34   29. aug 2013 Hehe, skulle i bad her den anden aften (lige sent), da jeg var på vej ud på badeværelset sad der simpelthen den STØRSTE edderkop lige i døren (5x5cm tror jeg). Ringede til min mor, som så kom og ville dræbe den, men da først hun kom var den væk smiley Hun kiggede hele badeværelset igennem, men den var der ikke. Da først hun var kørt igen, og jeg så skulle i bad, så sad den der sgu igen. Øv altså. Men fik da taget et lyn bad, og næste dag fik jeg sparket støvsugeren over mod den, og fik støvsuget den op. Jeg skulle satme ikke holde støvsugeren imens den blev suget op. Føj den var stor smiley Var ekstra bange for den, fordi der var en herinde der skrev at hun var blevet bidt af en.....!

• #37   30. aug 2013 Større billede

http://9gag.com/gag/aRQKvbG

profilbillede
  • #38   30. aug 2013 Har også hørt at den store husedderkop som er en af Danmarks største, kan bide så det føles som et bi stik... Og det ligner sådan en der er i skraldespanden... Jeg fandt engang en kortfilm på youtube om den edderkop, og den er jo næsten på størrelse som hans hånd... Eeeeeuwwwe!!!!

• #39   30. aug 2013 Calule : på billed 2 jeg har lagt ind er den ved at bryde ud, hehe, da har den været inde i huset i 26 timer.

• #40   30. aug 2013 Jeg HADER dem smiley Jeg har klasket tre på to dage nu. Og jeg VED der kommer flere ind. Det gør der hvert efterår smiley Jeg læste på tv2.dk den anden dag at de faktisk kan blive op til 10 cm i diameter!!!!!!!! Og ja. De kan også bide. Det kan alle edderkopper men jo større de er des hårdere bider de.

• #41   30. aug 2013 Vi har dem i stort tal på vores østvendte væg. På denne årstid kan vi ikke have åbne vinduer efter solnedgang, de vrimler ind, hvis det er.

Jeg kan slet slet ikke have tanken om at sove når sådan en kravler rundt på væggene omkring mig - og i sengen.

Vi har dem i alle størrelser - jagtedderkopperne (manden kalder dem kampedderkopper *GG*), på denne årstid er de fleste giganter.

• #42   30. aug 2013 Uhhh ja det værste er dem der ender i soveværelset. Jeg plejer at lukke øjnene når jeg går derind. Så slukker jeg lyset og tænker at hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af. Hvis først jeg opdager sådan en kæmpe i soveværelset så kan jeg SLET ikke sove smiley

• #43   30. aug 2013 En dag havde jeg beklaget mig til min far over omfanget edderkopperne, der besøger vores hjem har, og han syntes måske nok jeg overdrev lidt.

Da vi kom hjem sad denne her og ventede på os - så vi nappede et billede som bevismateriale.
    Desværre er den basse der ikke en ener, når det kommer til størrelse på denne årstid....

ADRK!

profilbillede
  • #44   30. aug 2013 ADRK!!! Når de er så store at jeg overvejer boltpistolen som aflivningsmetode så er grænsen altså nået for mig. Puha. Og jeg får altid et mindre chok når der lige pludselig sidder sådan en krabat foran mig. GYYYS.

• #45   30. aug 2013 Føj for en klam... hader hader hader edderkopper... så hellere leve med fluerne..

Synes de helt store kan være ganske imponerende - så længe de er i terrarie som denne fætter smiley

http://www.youtube.com/watch?v=rLw-9dpHtcU

• #46   30. aug 2013 Puha, jeg kan slet ikke fordrage edderkopper. Hver aften tjekker jeg soveværelset igennem. Kan jeg komme til at slå dem ihjel, så gør jeg det. Har lige aflivet en ordentlig s**** hos mine forældre - den sad på væggen. Men sidder de udenfor min rækkevidde, så jeg måske bare får slået den væk, så er det jeg går i panik... Heldigvis er vi ikke så plaget her og det priser jeg mig lykkelig for...

• #47   30. aug 2013 Jeg vil nu til hver en tid foretrække edderkopper over flagermus. Flagermus er de eneste bærere af rabies i Danmark, som man som menneske skal være nervøse for - fordi de kan komme ind.
    Jeg var nok gået amok med rengøring, hvis jeg havde fundet én i mit køkken.. smiley

• #48   30. aug 2013 Jeg vil til enhver tid foretrække edderkopper frem for ørentviste...De første mange somre vi boede i vores nybyggede træhus, var vi nødt til at endevende sengene hver aften at hælde dem ud af kaffekolben om morgenen og ryste dem af div. håndklæder, viskestykker og karklude, Vi sprøjtede og sprøjtede men først efter 5-6 somre var vi at have bugt med problemet...
    Edderkopper er mere bange for mig end jeg er for dem..

• #50   30. aug 2013 Uh jeg vil gerne have en jagtmis, for hunden er ikke spor god til det smiley
    Sov med lukket vindue = ingen nye edderkopper!

Kommentér på:
Edderkopper i skraldespand...

Annonce