{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Pivedyr, formål. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har tit undret mig over idéen i et pivedyr andet end at det skal irriterende hundens ejer en dennes naboer.

Men kom så til at tænke på om det egentlig gør noget for hunden, altså om det er deres lejetøj piver eller siger andre lyde stimulerer et eller andet hos dem.

Nogle der ved det, eller evt kan komme med et link hvor jeg kan læse om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pivedyr, formål.
  • #1   31. aug 2013 Jeg ved det egentligt ikke, men kom til at tænke lidt på jagt instinktet. I bund og grund skulle hunde jo jage for at få mad, og kigger man på ulve er det jo ulve mors opgave at lære hvalpene at jage så de kan overleve. Når pivedyret piver kan det måske stimulere følelsen af succes mht. at have fanget et bytte. Men som sagt, aner det ikke, er bare en tanke smiley

  • #2   31. aug 2013 Eddie kan ikke lide pivedyr, han virker bare forvirret over lyden (:

  • #3   31. aug 2013 Jeg er helt enig i din betragtning om at de er skide-irriterende for hundens omgivelser :P, men når det så er sagt, så tror jeg altså at min Giz ville gå hjemmefra i nedtrykt sindstilstand, hvis han fik frataget sine pivedyr....

    Han bliver meget motiveret i sin leg af at de siger piv og han vælger faktisk pivedyr udfra om han er til vild leg ( så er det bold med piv- og så skal jeg ha låg på kaffekoppen smiley ) eller om det skal være mere fredelig leg ( Kong med piv)..

    Så legetøj med lyd, er klart en faktor for ham, hvor i mod min tæve, oftest vælger bamser uden lyd, når hun får en raptus- igen låg på kaffekoppen smiley


  • #4   31. aug 2013 Jeg har også overvejet at de ligesom skal simulere et bytte de har fanget, som de så kan bide i. Men det må da være lidt depri for dem at dyret ikke holder op med at pive, for så er de jo ikke særlig gode til at slå dem ihjel. smiley
    Hyldest til at gøre hunde meget intelligente dyr, der tænker så langt smiley


  • #5   31. aug 2013 Vi har lidt pivdyr her i huset og det var Saphiras ynglings da hun var lille. Nu fortrækker hun bamser eller sin øffegris som grynter.
    Grisen bliver hentet hvis hun skal lege rigtig vildt og det mindste grynten fra grisen for hende til at knurre som en anden lille vildhund smiley Det er vist bare lidt sjovere at banke grisen når den øffer igen.


  • #6   31. aug 2013 Luna har ikke haft pivedyr, siden hun var helt lille. De fleste pivedyr vi kunne finde dengang, var dem af gummi, og dem splittede hun ad på få minutter. Siden har hverken vi eller Luna haft behov for nye bydedyr. Hun leger fint med sine Kong-bolde, der er de eneste hun endnu ikke har kunnet bide i stykker. smiley

    Men jeg tror også, at det må være noget med jagtinstinktet. Jeg kender hunde, der ikke reagerer på, at man holder pivedyret op, bevæger det osv. men så snart man får det til at pive, reagerer de og løber efter det. De reagerer vel bare på lyden, ligesom de tit kommer, hvis man siger en høj, mærkelig lyd. smiley Jeg ved ikke om det er jagtinstinktet eller om det er et andet instinkt, der har indflydelse. smiley


  • #7   31. aug 2013 min elsker sine pive dyr og rammer de en rette tone så hyler/synger hun sammen med den, det er hendes et og alt smiley det giver hende noget helt specialt

Kommentér på:
Pivedyr, formål.

Annonce