671 visninger
|
Oprettet:
Pivedyr, formål. {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har tit undret mig over idéen i et pivedyr andet end at det skal irriterende hundens ejer en dennes naboer.
Men kom så til at tænke på om det egentlig gør noget for hunden, altså om det er deres lejetøj piver eller siger andre lyde stimulerer et eller andet hos dem.
Nogle der ved det, eller evt kan komme med et link hvor jeg kan læse om det.
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 41
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 386
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 1.203
Han bliver meget motiveret i sin leg af at de siger piv og han vælger faktisk pivedyr udfra om han er til vild leg ( så er det bold med piv- og så skal jeg ha låg på kaffekoppen
Så legetøj med lyd, er klart en faktor for ham, hvor i mod min tæve, oftest vælger bamser uden lyd, når hun får en raptus- igen låg på kaffekoppen
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 19
Hyldest til at gøre hunde meget intelligente dyr, der tænker så langt
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 841
Grisen bliver hentet hvis hun skal lege rigtig vildt og det mindste grynten fra grisen for hende til at knurre som en anden lille vildhund
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.699
Men jeg tror også, at det må være noget med jagtinstinktet. Jeg kender hunde, der ikke reagerer på, at man holder pivedyret op, bevæger det osv. men så snart man får det til at pive, reagerer de og løber efter det. De reagerer vel bare på lyden, ligesom de tit kommer, hvis man siger en høj, mærkelig lyd.
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 24
Pivedyr, formål.